Ekonomi mm när du lever med en thailändsk kvinna

Just därför det blir så mycket snack ibland på forum...??
Man orkar ju inte försvara sina egna upplevelser eller erfarenheter när dom blir ifrågasatta hela tiden..
Då slutar man bara att skriva i tråden helt enkelt..
Nästan ingen som bara talar om att dom har en annan syn..
Utan man ska alltid klanka ner på den som skriver.. Trist !!
Och detta gäller inte dig Jonas...
Du brukar alltid skriva att du har en annan erfarenhet och beskriver den istället..
Men många andra börjar med att skriva.. FEL !! Så här är det... :thumbsdown::thumbsdown:

Du brukar alltid skriva att du har en annan erfarenhet och beskriver den istället..
Men många andra börjar med att skriva.. FEL !! Så här är det... :thumbsdown::thumbsdown:
Men ibland kan det ja vara direkt FEL !:thumbsdown: Dåmåste man ju skriva vad som gäller om det tillex är en lag eller dyligt som gör att det kan gå illa om någon blir FEL ! underrättad

Men ibland kan det ja vara direkt FEL !:thumbsdown: Dåmåste man ju skriva vad som gäller om det tillex är en lag eller dyligt som gör att det kan gå illa om någon blir FEL ! underrättad
Visst... Men att klanka ner på den som skrev är aldrig schysst..

Man kan faktiskt vara lite diplomat och skriva:
Jag tror att det är så här... Bla, bla...
Inte klanka ner på vad den andra skriver som fel..
Låt den som skriver bestämma vad den ska tro.. Det är varken du eller jag som ska bestämma..
En del människor vill inte lyssna på andra.. Låt dom då gå omkring och tro att dom har rätt...
Man måste inte alltid vinna varje diskussion..

Jovisst det är ju skitbra att låta folk gå omkring och tro vad de vill:thumbsup: , men att sen ge totalt felaktiga uppgifter på ett forum är åt helv... och det backar jag inte på :), det är vad jag TROR är rätt ,, Och var och en skulle ju få TRO som de vill enligt dig . Tro kan man göra i kyrkan ,, Ibland vet man , all fakta (sanning) är inte tänjbar ,inte ens i PK folkets värd

Just därför det blir så mycket snack ibland på forum...??
Man orkar ju inte försvara sina egna upplevelser eller erfarenheter när dom blir ifrågasatta hela tiden..
Då slutar man bara att skriva i tråden helt enkelt..
Nästan ingen som bara talar om att dom har en annan syn..
Utan man ska alltid klanka ner på den som skriver.. Trist !!
Det fenomenet har jag också funderat över. Varför är det så? Forumsyndromet eller? Lyckligtvis gäller detta inte alla.

Ok, ja jag skall till ambassaden om 2 veckor och söka pass får vi se om det är en Svensk eller ej då, har iallafall aldrig haft problem där, tvärtom dom har varit väldigt hjälpsamma, vart snabba på att svara på mail etc. när man behövt info.
Får se hoppas det inte har ändrat sig till det sämre.
När man söker pass så är det en Swe Sitter TV Till höger en Thai

555555 men nu tror alla du menar mig i första inlägget så då får du massa gilla på det sedan bläddrar dom till nästa sida och ser att det inte var mig du menade, då fick du inte lika många gilla längre 555555 ;)

Men annars håller jag med dig, man behöver inte idiotförklara och angripa direkt när man skall svara någon som har en annan upplevelse helst inte i det här landet där det kan skilja sig stort från syd till norr.

555555 men nu tror alla du menar mig i första inlägget så då får du massa gilla på det sedan bläddrar dom till nästa sida och ser att det inte var mig du menade, då fick du inte lika många gilla längre 555555 ;)

Men annars håller jag med dig, man behöver inte idiotförklara och angripa direkt när man skall svara någon som har en annan upplevelse helst inte i det här landet där det kan skilja sig stort från syd till norr.
Ha, ha, ha... Jag kände att det verkade vara riktat emot dig..
Just därför jag fick slänga in ett inlägg direkt efter...

När man söker pass så är det en Swe Sitter TV Till höger en Thai
Är det en Thai?
Jag trodde han var typ mix, uppväxt i Sverige, kanske inte är samma men han jag mött där har pratat så klockren Svenska utan brytning så antog att det var en som vart född och uppväxt i Sverige.
Någon ren Thai har jag dock inte träffat på där, brukar det sitta en där också?
Dock är det olika, han jag trodde var 50/50 och uppväxt i Sverige som pratar Thai och flytande Svenska utan någon brytning och en längre mellanblond i höger lucka.
Men finns det en ren Thai så har jag inte träffat på han än och låter som jag haft tur där ;)

Jovisst det är ju skitbra att låta folk gå omkring och tro vad de vill:thumbsup: , men att sen ge totalt felaktiga uppgifter på ett forum är åt helv... och det backar jag inte på :), det är vad jag TROR är rätt ,, Och var och en skulle ju få TRO som de vill enligt dig . Tro kan man göra i kyrkan ,, Ibland vet man , all fakta (sanning) är inte tänjbar ,inte ens i PK folkets värd
Klart du har rätt Phonta..
Jag ifrågasätter inte motivet att rätta till fel..
Men att klanka ner på någon som tror sig veta, men har fel...??
Det är det jag reagerar emot... Man kan påtala hur det ska vara..
Man behöver inte tala om för någon annan att dom har fel...

Får man höra att man har fel går man i försvar..
Får man däremot höra att det kan vara annorlunda än vad man tror sig veta...
Då tar man till sig det som skrivs/sägs och man kan analysera och kolla upp själv om det stämmer.. (Förhoppningsvis)

Senast ändrad:
Är det en Thai?
Jag trodde han var typ mix, uppväxt i Sverige, kanske inte är samma men han jag mött där har pratat så klockren Svenska utan brytning så antog att det var en som vart född och uppväxt i Sverige.
Någon ren Thai har jag dock inte träffat på där, brukar det sitta en där också?
Dock är det olika, han jag trodde var 50/50 och uppväxt i Sverige som pratar Thai och flytande Svenska utan någon brytning och en längre mellanblond i höger lucka.
Men finns det en ren Thai så har jag inte träffat på han än och låter som jag haft tur där ;)
Nu har du läst för fort Han som fixar pass tv han är Swe i luckan th är det oftast Thi

Nu har du läst för fort Han som fixar pass tv han är Swe i luckan th är det oftast Thi
Nej Långeman du läste för fort, eller jag som skrev otydligt ;) jag skrev att jag har aldrig mött en ren Thai i höger lucka, den jag besökt oftast, Pass har jag bara hämtat ut en gång ;)
Båda jag haft att göra med i höger lucka har pratat flytande Svenska.
Så min fråga var ju om det ibland sitter Thai utan någon direkt anknytning till Sverige och som ej pratar Svenska där med, för då har jag inte stött på dom och verkar ju vara tur det ;)

Senast redigerad av en moderator:
Hehe hur många grr har ni som faranger fixat pass där , jag har varit där en ggr med frugan samt hennes barn när de glömde sina Svenska pass i Sverige ... så jag tror att det kan vara både Thai samt Svenskar och Thi i den luckan ,, men det är ju vad jag Tror :)

Hehe hur många grr har ni som faranger fixat pass där , jag har varit där en ggr med frugan samt hennes barn när de glömde sina Svenska pass i Sverige ... så jag tror att det kan vara både Thai samt Svenskar och Thi i den luckan ,, men det är ju vad jag Tror :)
1 gång har jag fixat pass där, när jag kommer hem blir det andra gången, alla andra gånger jag varit där har det varit i andra ärenden.
När jag fixade pass var det en av dom som jag haft att göra med i höger lucka som ordnade med passet i vänster lucka ;) så mistänker att dom inte är låsta till en lucka?
Och eftersom flera har träffat på Thai där så har du antagligen rätt gällande både Svenskar och Thai då jag bara träffat på Svensk ;)

Blir nog mycket ambassad besök för min del i år så får väl se ;)
Nu ordna med pass, sen skall ungen ha Svenskt medborgarskap när den har fötts, så blir säkert några vändor dit ;)

Blir nog mycket ambassad besök för min del i år så får väl se ;)
Nu ordna med pass, sen skall ungen ha Svenskt medborgarskap när den har fötts, så blir säkert några vändor dit ;)
Kan ju vara bra med ett Svensk medborgarskap , även om Sverige i framtiden ser ut att vara ett sämre alternativ än det mesta , får vi inte till en ändring nästa år så är det totalkört för detta land ,, har sagt till mitt ex att flytta till Finland med grabben den dan jag är borta ,, finns bara problem här framtiden om inget görsNU ,, ändock bor de på Värmdö (Gustavsberg ) , Grabben ringde mig häromdagen och frågade hur han skulle hantera all aggresivitet från klasskompisar med utländsk härkomst .hot varje dag , slagsmål knivar mm i skolan .... fy fnnnnn :mad:

Kan ju vara bra med ett Svensk medborgarskap , även om Sverige i framtiden ser ut att vara ett sämre alternativ än det mesta , får vi inte till en ändring nästa år så är det totalkört för detta land ,, har sagt till mitt ex att flytta till Finland med grabben den dan jag är borta ,, finns bara problem här framtiden om inget görsNU ,, ändock bor de på Värmdö (Gustavsberg ) , Grabben ringde mig häromdagen och frågade hur han skulle hantera all aggresivitet från klasskompisar med utländsk härkomst .hot varje dag , slagsmål knivar mm i skolan .... fy fnnnnn :mad:
Kanske bra med Svenskt medborgarskap.. Om man tänker på barnen. För frugans del har vi gjort den bedömningen att det inte är så bra för till fället. Eftersom hon står som ägare till hus och mark i Korat, så underlättar det att hon är thailändsk medborgare.. Allt flyter mycket lättare då i samtal med Ampur mm.
Jag äger huset i Sverige och hon äger huset i Thailand på papperet..

Och!!! Sverige är inte så dj...la kasst Phonta... Däremot finns det en del som inte borde vara i Sverige... Lite kriminella typer... Vi skulle kanske skicka mina 4 grabbar till Finland??? Deras mamma (Exet) är från Finland... ;)
När min ena grabb ( 10 år) kom hem en dag och fått en smäll på käften av en, så frågade jag honom om hur han hade reagerat.
Inget... Jag gick.. Nästa dag kom han hem med ett smail.. Idioten kom tillbaka... Jag slog honom rätt på näsan så blodet sprutade Pappa... Nu slutade han tracka mig... ;)

När vi va på ambassaden i januari satt där en thai som pratade bättre svenska än många svenskar;)
Var han/hon hel Thai?
Har ju suttit en där när jag varit med men har antagit att han är 50/50 med Svensk pappa eller mamma eftersom han pratade så bra Svenska och då har jag ju antagit att han har varit Svensk.
Jag antar att du ser era barn som Svenska och inte bara Thai?

Kanske 50/50 barnen har samma problem som oss sjömän här på forumet dom anses hemlösa och utan tillhörighet?

Var han/hon hel Thai?
Har ju suttit en där när jag varit med men har antagit att han är 50/50 med Svensk pappa eller mamma eftersom han pratade så bra Svenska och då har jag ju antagit att han har varit Svensk.
Jag antar att du ser era barn som Svenska och inte bara Thai?

Kanske 50/50 barnen har samma problem som oss sjömän här på forumet dom anses hemlösa och utan tillhörighet?
Är inte helt säker, men såg väldigt thai ut som jag mins det, men möjlig hasip hasip;)
Och angående det här tjafset om att du och andra som bor här i landet men har jobb som medför en viss bortavisstelse är löjligt;) misstänker viss avensjuka från vissa:);)

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp