En smått klassisk berättelse om ett dyrt och misslyckat förhållande.

Hur många faranger tror ni lämnat hus och Thaikärring ??? Ett hus som Farangen bekostat ,, varför lämnar de bara utan rättstvist ?? Nån som kan tänka till nu .. Har ni någonsin hört talas om att familjer när det handlar om slantar samt ev ett hus hotar Farangen till livet ,, vi hade för inte så länge sen en skribent just här på forumet .. Tror de flesta här glömmer djäkligt snabbt:rolleyes:Finns åtmindstånde fyra hus som Farangen bara lämnat till Thaiafamiljen i vår närhet , Thai är inte att leka med , och som Farang är du inte nr 1 när det skiter sig med Thaidamen .. eller lever vissa av Er i förnekelse för verkligheten , skulle tror att man för att försöka se sitt eget som säkert förnekar fakta .5555:)

Javisst säger lagen så , men verkligheten i Thailand en helt annan i de flesta fall .glöm inte att dessa lagar är stiftade avseende äktenskap mellan Thi /Thai , väldigt ofta som Faranger drar en nitlottvid rättslig prövning i Thailand ... Mutade domare tec etc .
Kanske alla dom faranger du säger som förlorat allt inte har gått till domstol?

När vi skiljde oss behöll frugan ett halvfärdigt hus och jag alla pengar, hon fick inte en baht.
Vi fick båda skriva under dokument att vi inte hade några ekonomiska krav på motparten.

Bilen lämna vi tillbaks till bilaffären, den hade vi köpt på avbetalning 35k i handpenning och sen 10k i månaden, ser det som vinst var billigare än att hyra.

Huset hon behöll var halvklart, fanns bara grund, tak, väggar utan färdig puts på alla väggar, inget mer.
Det betala jag genom 2 x 2veckors extraturer på övertid (bättre växelkurs då), så ser det inte som stor förlust i arbetstid.

Hade jag skiljt mig i Sverige hade nog frugan fått mer för då hade det säkert kommit ett domslut på att hon skulle ha 50% av pengarna med.

Hur många faranger tror ni lämnat hus och Thaikärring ??? Ett hus som Farangen bekostat ,, varför lämnar de bara utan rättstvist ?? Nån som kan tänka till nu .. Har ni någonsin hört talas om att familjer när det handlar om slantar samt ev ett hus hotar Franagen till livet ,, vi hade för inte så länge sen en skribent just här på forumet .. Tror de flesta här glömmer djäkligt snabbt , Thai är inte att leka med , och som Farang är du inte nr 1 när det skiter sig med Thaidamen .. eller lever vissa i förnekelse för verkligheten , skulle tror att man för att försöka se sitt eget som säkert förnekar fakta .5555:)
Skrev han att han var hotad till livet här på forumet, eller brer du på?

Det är då en enorm tur att vi inte bor i Thailand. Jag är inte misstänksam av naturen men kan naturligtvis vara det vid behov. Förmodligen hade man blivit avlurad både skinnet och skjortan. Det är nog bäst att hålla sig därifrån för alltid. :rolleyes:

När vi skiljde oss behöll frugan ett halvfärdigt hus och jag alla pengar, hon fick inte en baht.
Vi fick båda skriva under dokument att vi inte hade några ekonomiska krav på motparten.

Bilen lämna vi tillbaks till bilaffären, den hade vi köpt på avbetalning 35k i handpenning och sen 10k i månaden, ser det som vinst var billigare än att hyra.

Huset hon behöll var halvklart, fanns bara grund, tak, väggar utan färdig puts på alla väggar, inget mer.
Det betala jag genom 2 x 2veckors extraturer på övertid (bättre växelkurs då), så ser det inte som stor förlust i arbetstid.

Hade jag skiljt mig i Sverige hade nog frugan fått mer för då hade det säkert kommit ett domslut på att hon skulle ha 50% av pengarna med.
Du hade tur att du inte kommit längre med att satsa än du hade ,, men du har ju berättat för mig vad som hände , kanske hade hon inte så mycket att komma med mot dig ..Var väl bara att skriva på för henne :rolleyes:

Det är då en enorm tur att vi inte bor i Thailand. Jag är inte misstänksam av naturen men kan naturligtvis vara det vid behov. Förmodligen hade man blivit avlurad både skinnet och skjortan. Det är nog bäst att hålla sig därifrån för alltid. :rolleyes:
Förstår att du är ironisk , förstår inte hur du kan vara det . vad jag förstått så har du byggt ett hus i KK som du nu inte bor i , Och tydligen så vill enligt dig inte din hustru bo i Thailand , du är ju snuvad på din dröm om att bo i Thailand som pensionär ... har jag missförstått dig kanske , inget elakt menat , utan mer som jag uppfattat det , kanske fel , i så fall ber jag om ursäkt

Du hade tur att du inte kommit längre med att satsa än du hade ,, men du har ju berättat för mig vad som hände , kanske hade hon inte så mycket att komma med mot dig ..Var väl bara att skriva på för henne :rolleyes:
Ja jag hade familjen på min sida, vad jag berätta som hände har jag berättat här på forumet med.
Men du har svårt att hålla isär gissningar och vad som egentligen hände.

Men skiljsmässan var inga konstigheter.
Den gick regelrätt till, jag gick genom proceduren och jag stack inte bara och sa att hon tog allt.
Jag hade med mig vittne vid skiljsmässan med svenskt ambassad legitimation, är ju inte dum som alla dom du känner som skiljt sig.
Undrar va för folk du umgås med här nere igentligen?

Idag är jag glad över att det skedde för en skiljsmässa var ju påväg ändå då jag var rätt trött på livet på landet.
Så ja det var tur den skedde i sånt tidigt skede.

Skrev han att han var hotad till livet här på forumet, eller brer du på?
Nä han skrev att han vara hotad , han fruktade för sitt liv ,, var ett helvetes liv , någon slog sönder huset , inte hans fru , men någon i övrig familj , visar på ett stort våldskapital hos Thai . Det vet du med Pan Pan , Thai har inga höga tankar om Faranger , När tio Thai kan sparka på en äldre Farang som ligger på gatan , då har jag inget till övers för moralen . Bara ligister och folk från Menaländer som sysslar med sånt .
Som sagt , minst tre faranger som jag känner till namnet som pga av hotfulla familjer valt att utan att söka rättslig prövning lämna huset till Thai vid separation , en Svensk/Norsk, en Fransman och en Tysker , I SAMMA by ..Nog fn kan Thai hota folk om det står mycket på spel .. Tycker du försöker försköna :) Jag gillar Thailand:thumbsup: Men jag ser även verkligheten , därför jag inte satsat min förmögenhet där , du är ung och skulle kunna bygga upp nytt om det skiter sig , vilket det gjort ordentligt för dig en gång , det har jag inte möjlighet till ..

Förstår att du är ironisk , förstår inte hur du kan vara det . vad jag förstått så har du byggt ett hus i KK som du nu inte bor i , Och tydligen så vill enligt dig inte din hustru bo i Thailand , du är ju snuvad på din dröm om att bo i Thailand som pensionär ... har jag missförstått dig kanske , inget elakt menat , utan mer som jag uppfattat det , kanske fel , i så fall ber jag om ursäkt
Visst är jag ironisk, åtminstone till en stor del. Vi tar alla beslut gemensamt som sig bör i ett äktenskap, hade hon fått bestämma hade vi redan bott där. Men hon är realist och inser faktum, det är bäst att stanna kvar i Sverige trots en del problem.

Det osäkra politiska läget i Thailand gör allt svårare och det är svårt för mig med sjukvård etc. Och regler ändras för UT där mm mm. Barnen är rotade här nu, dottern skall börja i gymnasiet till hösten och dom vill inte flytta. Saker förändras över tid och vi måste anpassa oss. Och huset i Khon Kaen har vi sålt, utan förlust lyckligtvis. Det blev plus/minus noll.

Nä han skrev att han vara hotad , han fruktade för sitt liv ,, var ett helvetes liv , någon slog sönder huset , inte hans fru , men någon i övrig familj , visar på ett stort våldskapital hos Thai . Det vet du med Pan Pan , Thai har inga höga tankar om Faranger , När tio Thai kan sparka på en äldre Farang som ligger på gatan , då har jag inget till övers för moralen . Bara ligister och folk från Menaländer som sysslar med sånt .
Som sagt , minst tre faranger som jag känner till namnet som pga av hotfulla familjer valt att utan att söka rättslig prövning lämna huset till Thai vid separation , en Svensk/Norsk, en Fransman och en Tysker , I SAMMA by ..Nog fn kan Thai hota folk om det står mycket på spel .. Tycker du försöker försköna :) Jag gillar Thailand:thumbsup: Men jag ser även verkligheten , därför jag inte satsat min förmögenhet där , du är ung och skulle kunna bygga upp nytt om det skiter sig , vilket det gjort ordentligt för dig en gång , det har jag inte möjlighet till ..
Tycker inte det sket sig ordentligt en gång tvärtom utveckla det sig till det bästa för mig i slutändan.
Du överdriver något enormt.
På vilket sett kan förlust av 4 veckors arbete vara lika med skita sig ordentligt?
Ok jag var nere par månader men det är nog inget ovanligt vid skiljsmässa men gick ju fort över.

Javisst säger lagen så , men verkligheten i Thailand en helt annan i många fall .glöm inte att dessa lagar är stiftade avseende äktenskap mellan Thai /Thai , väldigt ofta som Faranger drar en nitlott vid rättslig prövning i Thailand ... Mutade domare etc etc .

Kanske i många fall, men jag tror inte att jag är unik på något sätt. Du har lagen på din sida med rätt advokat.
Tror inte att dom är så partiska så länge man beter sig vettigt och inte överlägset.
Det gäller å andra sidan att man har en vettig advokat även om det finns faranger som har fört sin egen talan i domstolen och haft framgång.

Hahahha , glöm detta IL , har ett gäng av dessa krashade äktenskap, inte EN enda har sålt och delat alt köpt ut sin Farang man .. Du lever i en annan värld .. men det förstod jag för länge sen
Här uppe var de en svensk som skilde sej. Dom sålde huset och delade på de mesta, dom hade advokat så vist fins de kanske inte vanligt men Lagen i thai är faktiskt sån

Här uppe var de en svensk som skilde sej. Dom sålde huset och delade på de mesta, dom hade advokat så vist fins de kanske inte vanligt men Lagen i thai är faktiskt sån
Lev ni i Er förljugna tro att detta är normalt , finns ju vissa som sitter så fast så de skiter ner sig om det skulle gå fel ..

Tycker inte det sket sig ordentligt en gång tvärtom utveckla det sig till det bästa för mig i slutändan.
Du överdriver något enormt.
På vilket sett kan förlust av 4 veckors arbete vara lika med skita sig ordentligt?
Ok jag var nere par månader men det är nog inget ovanligt vid skiljsmässa men gick ju fort över.
Ja, det var ju bra , med tanke på vad du berättade för dina vänner ... Enligt min syn en av de djävligaste story jag hört, men det är bra att du har ett bra liv nu Pan Pan , det är du säkert värd ..:thumbsup: jag lägger ner denna diskussion nu , detta efterssom det verkar vara djäkligt taskigt med insikten bland forummedlemmarna om hur det ofta går i dessa Thai /Farang äktenskap . Ingen ide att dra det vidare , blir bara osämja på forumet när det kommer till klarspråk

Lev ni i Er förljugna tro att detta är normalt , finns ju vissa som sitter så fast så de skiter ner sig om det skulle gå fel ..
Ja men då är det ju inte Thais fel om dom vart så korkade så dom har satt sig i en sådan sits som dom inte klarar om det skiter sig?
Visar ju bara på hur korkade dom är, det kan ju inte deras fruar beskyllas för att dom gift sig med idioter?

Ja men då är det ju inte Thais fel om dom vart så korkade så dom har satt sig i en sådan sits som dom inte klarar om det skiter sig?
Visar ju bara på hur korkade dom är, det kan ju inte deras fruar beskyllas för att dom gift sig med idioter?
Kan i viss mån hålla med dig , men bättre att ge fn i att gå all in , så ser jag på det hela .Upp till var och en att sätta sin pensionsdröm som pant på som jag ser det ett osäkert kort

Ja, det var ju bra , med tanke på vad du berättade för dina vänner ... Enligt min syn en av de djävligaste story jag hört, men det är bra att du har ett bra liv nu Pan Pan , det är du säkert värd ..:thumbsup:
Den jävligaste story du hört???
Skall jag ta det en gång till?
Du är inte svår på att överdriva, under dom 30-60 min du, jag och Glimten66 satt på Nidas han jag berättat den jävligaste historia du hört?
Jag hade inte ens skiljt mig när jag träffade dig, jag skiljde mig ca 1 år senare.
Och vänner, jag hade aldrig träffat dig innan, krävs mer än så för att jag skall kalla någon vän, då var vi inte ens bekanta.
Och jag sa till dig att igentligen vet jag ingenting om hennes förehavande utan gissade.

Du är inte svår på att överdriva, under dom 30-60 min du, jag och Glimten66 satt på Nidas han jag berättat den jävligaste historia du hört?
Jag hade inte ens skiljt mig när jag träffade dig, jag skiljde mig ca 1 år senare.
Och vänner, jag hade aldrig träffat dig innan, krävs mer än så för att jag skall kalla någon vän, då var vi inte ens bekanta.
Och jag sa till dig att igentligen vet jag ingenting om hennes förehavande utan gissade.
Men om det var den värsta historia du hört så förstår jag bättre dina överdrifter här på forumet nu.

50% av pengarna men med avdrag för halvfärdigt hus och land

Jag har inte sagt att du eller jag ser varandra som vänner , det blir vi aldrig , därtill är vi för olika :) Fö så har vi träffats vid fler tillfällen , bara att du av någon anledniong inte minns .:) Nog om detta , inget att ta på ett Forum , det vill du garanterat inte heller/ Tjing

Liknande trådar

A
Svar
42
Visningar
6 K
P

Tillbaka
Topp