Isan Lover
Forumveteran
Det är nog ingen som inte vet att det kan gå våldsamt till när känslor o pengar är inblandade. Det händer ju dock inte bara i Thailand, mina kusiners farsa och fru blev ihjälslagna med baseballträ och försöktes sedan eldas upp genom att sätta eld på huset för några år sedan i Småland. Mördaren blev dömd för två dubbelmord, blev rätt känt. Vad jag menar är att det kan bli lite vilda västern i alla länder, chiefen blev knivsnittad i halsen i Mexiko vid landgång där, andra blev rånad av snutar med dragna vapen, händer skit överallt. Finns det något av det du räknar upp som inte händer i vilken småstad som helst i Sverige?
Det låter väldigt pessimistiskt på dig, allt bara skit med thailändare och likt PanPan undrar jag hur du öht vågar/vill umgås med thai alls..
Finns många skrönor och ren bullshit som sprids som fakta runt stenborden, faranger är alltid betalningsansvariga vid olyckor etc, tro inte på allt. Finns alldeles för många surkukar i Thailand som blivit brädade av luder och sedan kastar sina egna misslyckanden på alla andra än de själva.
Personligen känns det rätt sunt att inte vilja slåss om ett sketet hus på landsbygden i Thailand, tillräckligt trist att bo i en liten by utan att man har hela byn emot sig. Kan ju spela in när det gäller skilsmässor du hör om.
/ SatanG
Hej
Har själv hört skräckhistorier ifrån dag ett 1985 ifrån andra falanger, men ännu har i princip inget av det dom talar om och befarar inträffat för mig, detta trots att det ska vara oundvikligt bland dessa ”oärliga” människor.
Ett sätt att bli behandlad som man vill på är nog att ha i princip hela byn med sig inklusive frugans familj, enligt mig handlar det inte så mycket om pengar som folk tycks tro utan mer om grad av integration, anpassning, social status och att ingå i gemenskapen, man blir enligt mig oftast behandlad och bemött på det sätt man förtjänar.
Det är ju först när det kör ihop sig och börjar krångla man får reda på vad folk egentligen tycker om en, i mitt fall blev detta mycket bättre än jag själv hade vågat hoppas på i mitt första äktenskap, i princip hela byn, grannar och den tidigare fruns familj var helt på min sida, deras dotter återvände inte till byn på över 10 år, själv besökte jag den både ofta och gärna.
Mvh isan lover