Själv så tycker jag nog både Berralund@ och panpan@ kom ur sitt på ett ganska behagligt sätt, på sitt sätt, själv skulle jag nog inte gå in i en tvist om något oförutsett inträffar, vi har gjort upp det på det sättet att det som finns i Thailand behåller hon, och det som finns i Sverige behåller jag, och jag kan inte tänka mig att frugan eller hennes släktingar skulle bråka om vad som finns i Sverige, där är jag nog ganska säker på att där är det nog dömt att misslyckas, först ska dom veta vad som finns och var, om så skulle ske så kommer jag inte att ödsla tid på dumheter, och inte heller kommer jag att gråta, även om jag inte kan/får bo kvar på huset/farmen, det finns ett usufruit kontrakt, även den kan jag släppa om det skulle vara så, och inte vet jag om jag skulle vilja bo kvar, tycker inte att jag har någon större beröring med byn/folket förutom min fru, kanske kan bli så att packar, tömma garaget och det som är mitt, flytta till ett annat land, bygga nytt garage ska inte ta mer än 2 månader så är man igång igen.
Jag har för mig att jag läst någonstans, att panpan, är detta ett rop på hjälp före mayday? och jag förstår inte på vilket sätt biträdet till panpan skulle ha för nytta av en tjänstelegitimation från ambassaden, isåfall så är han i tjänst och på uppdrag av ambassaden? och det kan jag knappast tänka mig att så skulle vara.