En smått klassisk berättelse om ett dyrt och misslyckat förhållande.

Jag har inte sagt att du eller jag ser varandra som vänner , det blir vi aldrig , därtill är vi för olika :) Fö så har vi träffats vid fler tillfällen , bara att du av någon anledniong inte minns .:) Nog om detta , inget att ta på ett Forum , det vill du garanterat inte heller/ Tjing
Jag minns alla gånger vi träffats, det är 3 gånger.
1 gång på Nidas, 1 gång träffa jag på dig på Two Lions och vi snacka lite kort, när jag var där med Krister och våra fruar och sist möttes vi upp på soi Diana och gick på Harrys..
Vi har inte pratat om det vid någon av dom andra gångerna.
Jag har var det verkar som mycket bättre minne än dig.

Själv så tycker jag nog både Berralund@ och panpan@ kom ur sitt på ett ganska behagligt sätt, på sitt sätt, själv skulle jag nog inte gå in i en tvist om något oförutsett inträffar, vi har gjort upp det på det sättet att det som finns i Thailand behåller hon, och det som finns i Sverige behåller jag, och jag kan inte tänka mig att frugan eller hennes släktingar skulle bråka om vad som finns i Sverige, där är jag nog ganska säker på att där är det nog dömt att misslyckas, först ska dom veta vad som finns och var, om så skulle ske så kommer jag inte att ödsla tid på dumheter, och inte heller kommer jag att gråta, även om jag inte kan/får bo kvar på huset/farmen, det finns ett usufruit kontrakt, även den kan jag släppa om det skulle vara så, och inte vet jag om jag skulle vilja bo kvar, tycker inte att jag har någon större beröring med byn/folket förutom min fru, kanske kan bli så att packar, tömma garaget och det som är mitt, flytta till ett annat land, bygga nytt garage ska inte ta mer än 2 månader så är man igång igen.

Jag har för mig att jag läst någonstans, att panpan, är detta ett rop på hjälp före mayday? och jag förstår inte på vilket sätt biträdet till panpan skulle ha för nytta av en tjänstelegitimation från ambassaden, isåfall så är han i tjänst och på uppdrag av ambassaden? och det kan jag knappast tänka mig att så skulle vara.

Ja herre jävlar vad skit man sett genom åren, mellanThai och faranger, Thai kärringar som har plantat narkotika på gubbarna, sänt folk att kora over dom, misshandelsfall, och några mord och det på grund av att dessa små damer till fruar ville ha allt pengar hus ja rubbet och i många fall så hade dom en Thaigubbe som satt i bakgrunden och dirigera det hela

Själv så tycker jag nog både Berralund@ och panpan@ kom ur sitt på ett ganska behagligt sätt, på sitt sätt, själv skulle jag nog inte gå in i en tvist om något oförutsett inträffar, vi har gjort upp det på det sättet att det som finns i Thailand behåller hon, och det som finns i Sverige behåller jag, och jag kan inte tänka mig att frugan eller hennes släktingar skulle bråka om vad som finns i Sverige, där är jag nog ganska säker på att där är det nog dömt att misslyckas, först ska dom veta vad som finns och var, om så skulle ske så kommer jag inte att ödsla tid på dumheter, och inte heller kommer jag att gråta, även om jag inte kan/får bo kvar på huset/farmen, det finns ett usufruit kontrakt, även den kan jag släppa om det skulle vara så, och inte vet jag om jag skulle vilja bo kvar, tycker inte att jag har någon större beröring med byn/folket förutom min fru, kanske kan bli så att packar, tömma garaget och det som är mitt, flytta till ett annat land, bygga nytt garage ska inte ta mer än 2 månader så är man igång igen.

Jag har för mig att jag läst någonstans, att panpan, är detta ett rop på hjälp före mayday? och jag förstår inte på vilket sätt biträdet till panpan skulle ha för nytta av en tjänstelegitimation från ambassaden, isåfall så är han i tjänst och på uppdrag av ambassaden? och det kan jag knappast tänka mig att så skulle vara.
Nyttan med legitimationet är väl att det ser bra ut inför myndighet.
Men nej inte i tjänst utan bara där som vittne och tolk.

Nyttan med legitimationet är väl att det ser bra ut inför myndighet.
Men nej inte i tjänst utan bara där som vittne och tolk.

Tack för svar, det var bra..

och hur var det med panpan, vid ett missöde, ropar dom först panpan, missödet eskalerar, då blir det mayday som nästa och sista steg?

Jag har bestämt för mig att läst detta någonstans, tänkte jag skulle ställa frågan till dom som vet...panpizza har jag hört talas om, men aldrig panpanpizza...

Ja herre jävlar vad skit man sett genom åren, mellanThai och faranger, Thai kärringar som har plantat narkotika på gubbarna, sänt folk att kora over dom, misshandelsfall, och några mord och det på grund av att dessa små damer till fruar ville ha allt pengar hus ja rubbet och i många fall så hade dom en Thaigubbe som satt i bakgrunden och dirigera det hela
Kul att även du Gottland sett verkligheten , jag vet en Tysker som helt klart blev mördad av sin fru samt hennes älskare som är polis i Naphoo , skrämmande att ingen lyckas väcka åtal mot henne samt denna snut som även var inblandad i utredningen

Lev ni i Er förljugna tro att detta är normalt , finns ju vissa som sitter så fast så de skiter ner sig om det skulle gå fel ..
O bland tror jag att du är MR negativ. Alla gör och tänker fel Bara du vet och har varit me. Ja har jobbat utan för Sverige i många år varit i Thailand långt innan ja träffade min fru, har nog rätt så bra koll hur de funkar. Men ja lever mitt liv med min tro, du verkar leva ett helt annat liv. Du pratar mycket om dina pengar vilket gör mej tveksam om du bara pratar, jag har bara så ja klarar mej å behöver inte bravera

O bland tror jag att du är MR negativ. Alla gör och tänker fel Bara du vet och har varit me. Ja har jobbat utan för Sverige i många år varit i Thailand långt innan ja träffade min fru, har nog rätt så bra koll hur de funkar. Men ja lever mitt liv med min tro, du verkar leva ett helt annat liv. Du pratar mycket om dina pengar vilket gör mej tveksam om du bara pratar, jag har bara så ja klarar mej å behöver inte bravera
Nej visst , det syns ju på din avatar 55555 själv har jag knappt råd med hundmaten 555:) Förstår att vissa blir sura som fn,inte kul att skåda sanningar som man själv kanske förnekar ,, nu diskuterade vi inte ekonomin utan vad som händer vid ev separation , och vad Thailagen ev kan bistå en farang med .Penga snacket är ni fö.duktiga på utan min inblandning. Och näää , jag är utfattig , inga skulder inga tillgångar , allt enligt skattemyndigheten .grymt bra , precis som jag vill ha det. Det är väl så att männsikor är olika , en del glömmer väldigt snabbt att de berättat vad som hänt dem tidigare , en del väljer att förneka allt som är negativt och allt tråkigt gällande Thaialnd och även för den del i Sverige , en del ser mer kritiskt på samhället och därför ser mer av det negativa som andra blundar för ,.Kanske jag tillhör de sistnämda , kallas av vissa här för sur gubbe ,, kan väl säga att det är det sista jag anses som av mina vänner och arbetskamrater . Nån sur tråkig gubbe har de nog aldrig sett i mig

Senast redigerad av en moderator:
Kul att även du Gottland sett verkligheten , jag vet en Tysker som helt klart blev mördad av sin fru samt hennes älskare som är polis i Naphoo , skrämmande att ingen lyckas väcka åtal mot henne samt denna snut som även var inblandad i utredningen
Klart det sker saker, men du verkar ha träffat och vara vän med alla som råkat ut för det värsta, för du återberättar väl inte bara historier du hört?
Har med hört historier en farang fann dom nergrävd på hans frus tomt i Lomsak.
1 farang och 1 Thai hitta dom skjutna i älven i Lomsak.
Men var vare sig mina vänner eller några jag vet vilka det var, bara hört historierna.
Men du har ju verkligen träffat många och känner en jäkla massa som råkat ut för detta skriver du hela tiden, så man undrar ju vad du umgås med för folk där så gott som alla råkat ut för sånt här.

Fast jag hade visst berättat för dig det värsta du hört, värre än den mördade Tysken då antar jag.
Så man undrar ju vad du hört, om du hör på samma sett som du läser här många gånger?

nej visst , det syns ju pådin avatar 55555:)sFörstår att vissa blir sura som fn ,, nu diskuterade vi inte ekonomin utan vad som händer vid ev separation , och vad Thailagen ev kan bistå en farang med .Penga snacket är ni fö.duktiga på utan min inblandning, och näää , jag är utfattig , inga skulder inga tillgångar , allt enligt skattemyndigheten .Grymt bra , precis som jag vill ha det
Ja har Ju bara skilt mej en gång så lite vet ja va de kostar. Du har ju lyckats två gånger så du vet säkert mer, ja har ju inte skilt mej i Thailand så där vet jag inget. Sen har ja aldrig gott på hörsägen. Att du har känt folk som farit illa betvivlar ja inte, men att de skulle vara regel har ja svårt att tro. Jag tror att de viktiga är att man kollar testar före man gifter sej, de är säkert av stor betydelse vad ens blivande fru gjorde innan. Men som de ser ut i dag är ja inte orolig, men OM de går fel tror jag att ja klarar de

Ja har Ju bara skilt mej en gång så lite vet ja va de kostar. Du har ju lyckats två gånger så du vet säkert mer, ja har ju inte skilt mej i Thailand så där vet jag inget. Sen har ja aldrig gott på hörsägen. Att du har känt folk som farit illa betvivlar ja inte, men att de skulle vara regel har ja svårt att tro. Jag tror att de viktiga är att man kollar testar före man gifter sej, de är säkert av stor betydelse vad ens blivande fru gjorde innan. Men som de ser ut i dag är ja inte orolig, men OM de går fel tror jag att ja klarar de
Flertal bekanta som det gått åt helv för , riktigt illa i ett fall där jag var personligen bekant med den stackars Tysken som enlig många samt enligt hans mycket nära vän i samma by helt enkelt blev mördad .. Andra som förlorat allt , folk som blivit bedragna av sina Thaifruar , till och med blivit gravida med Thaimän ,, riktigt skamliga saker , och jag har inte heller skilt mig i Thailand .Bara med två Farangkvinnor, hoppas jag slipper skilja mig från den jag lever med nu , alla har vi ibland nergångar i förhållanden , men just nu väldigt bra ..
Haft en djäkla tur som jag ser det . är likförbannat glad att jag inte gått all in . Inga historier på hörsägen , dessa har jag inte nämnt då jag inte vet om det är sanning , räcker gott med de som jag haft personlig kontakt med uppe i Isaanbyarna

Denna man kände jag mycket väl,hade tyvärr fel kärring, men dom åkte fast både mordare och kärring

Mördad_ba...jpg

Nu finns det väl bara ett femtio tal faranger här i närheten, en har skilt sig av de jag känner, han fick två miljoner, så han kunde starta om i hemlandet. Så han fick tillbaka en del av vad han satsat.

I fråga efter fråga som handlar om Thailand så är du nog du som lever i en annan värld .
Att du över huvud taget vågar ha ett samröre med en Thailändska går över mitt förstånd

Hej

Själv har jag bara upplevt en skilsmässa med en Thailändska och även den gick väldigt bra, vi hade ju varit gifta i 7-8 år utan äktenskapsförord, så enligt Svensk lag var hälften av det jag ägde hennes, det innefattade hus på kusten, bilar, båtar, aktier och pengar på banken o.s.v, hon visste sina rättigheter, hennes väninnor försökte övertala henne att ta hälften av mig, även på skattemyndigheten informerade dom henne om detta.

Men hon vägrade ta något ifrån mig, hon ville ha en soffa hon köpt själv, varför ska jag ta något ifrån dig sa hon, du har varit snäll och jag dum, att vi skiljs åt är mitt fel sa hon och du ska ha dina saker kvar, så det blev på det viset, vi skrev på skilsmässopapperna och skildes åt som vänner, på skattemyndigheter skämtade dom om att vi borde börja hålla kurser i hur skilsmässor birde gå till.

Så enligt mig kan man inte dra alla över en kam och generalisera om sånt här.

Mvh isan lover

Kanske inte sålt och delat, men fastigheten ingår i bodelningen.
Enkelt förklarat. Har man en mille kontant och ett boende i Thailand för en mille, så kan gubben behålla miljonen så behåller kärringen huset.
Exkärringen var nära att tvångssälja huset då jag blev förbannad på hennes beteende. Detta via rättsväsendet i Thailand.

Verkar ju inte vara helt okänt med såna här historier, händer uppenbarligen att det funkar även för faranger men det är nog storys som aldrig kommer fram runt stenborden :-)

/ SatanG

Hej

En fråga bara, handlar det då inte mest om kvinnor och män i barmiljö och på turistorter?

Mvh isan lover

Flertal bekanta som det gått åt helv för , riktigt illa i ett fall där jag var personligen bekant med den stackars Tysken som enlig många samt enligt hans mycket nära vän i samma by helt enkelt blev mördad .. Andra som förlorat allt , folk som blivit bedragna av sina Thaifruar , till och med blivit gravida med Thaimän ,, riktigt skamliga saker , och jag har inte heller skilt mig i Thailand .Bara med två Farangkvinnor, hoppas jag slipper skilja mig från den jag lever med nu , alla har vi ibland nergångar i förhållanden , men just nu väldigt bra ..
Haft en djäkla tur som jag ser det . är likförbannat glad att jag inte gått all in . Inga historier på hörsägen , dessa har jag inte nämnt då jag inte vet om det är sanning , räcker gott med de som jag haft personlig kontakt med uppe i Isaanbyarna

Det är nog ingen som inte vet att det kan gå våldsamt till när känslor o pengar är inblandade. Det händer ju dock inte bara i Thailand, mina kusiners farsa och fru blev ihjälslagna med baseballträ och försöktes sedan eldas upp genom att sätta eld på huset för några år sedan i Småland. Mördaren blev dömd för två dubbelmord, blev rätt känt. Vad jag menar är att det kan bli lite vilda västern i alla länder, chiefen blev knivsnittad i halsen i Mexiko vid landgång där, andra blev rånad av snutar med dragna vapen, händer skit överallt. Finns det något av det du räknar upp som inte händer i vilken småstad som helst i Sverige?
Det låter väldigt pessimistiskt på dig, allt bara skit med thailändare och likt PanPan undrar jag hur du öht vågar/vill umgås med thai alls..
Finns många skrönor och ren bullshit som sprids som fakta runt stenborden, faranger är alltid betalningsansvariga vid olyckor etc, tro inte på allt. Finns alldeles för många surkukar i Thailand som blivit brädade av luder och sedan kastar sina egna misslyckanden på alla andra än sig själva.

Personligen känns det rätt sunt att inte vilja slåss om ett sketet hus på landsbygden i Thailand, tillräckligt trist att bo i en liten by utan att man har hela byn emot sig. Kan ju spela in när det gäller skilsmässor du hör om.

/ SatanG

Liknande trådar

A
Svar
42
Visningar
6 K
P

Tillbaka
Topp