Faranger borde veta detta

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av thaiii, 12 mars 2017.

1. Jonas

Jonas Forumveteran Guldmedlem

Min fru har lärt sig lite Svenska med ibland säger hon "tjena hur är läget" och andra gånger "tjena Ap-röv", sen kan hon ju också "hej på dej dö" men det kan ju alla som pratar Isaan ;)

kurant, Holmen, Berralund och 1 annan gillar detta.
  2. Phonta

Phonta Forumveteran

Avser mina Thaivänner på RC flygfältet 55555 Tänk så fel det kan bli :)

mackes gillar detta.
  3. Mickey

Mickey Gäst

Vet inte om det är samma snubbe, men det finns en dåre som jag spelar golf med ibland, han bor i Ban Chang och har just varit uppe och avslutat nåt lång lopp i Chang Mai och sa i måndags att han gjort 80km i helgen.
    Trevlig kille ljushårig med glasögon från växjö trakten

Krille gillar detta.
  4. Phonta

Phonta Forumveteran

Har sett nåt foto på en från Växsjötrakten , glasögon, men utan hår på skallen och fn inte trevlig , han är dock mest ute och cyklar ...:D

5. nmax

nmax Forumräv

Har precis samma erfarenhet och inte bara från tjejen. En del tycks få varken pussar, kramar eller tack hemma. Är det kulturen på landet eller vad beror det på?

gunnarg, Phonta och kurant gillar detta.
  6. Mr Newdawn

Mr Newdawn Nedtystad

Jag måste säga för egen del, att jag nog inte träffat någon som inte har en go fru eller fästmö, faktiskt riktiga pärlor... Och dom tar hand om sina falanger på ett bra sätt. Har alltid hållit thaidamerna högt i det avseendet. T.om. din brud Nmax verkar ju vara en go tjej.

Men så fattar jag inte riktigt då varför du känner att du måste attackera andras fruar och deras förhållande, och detta helt plötsligt.... Och dessutom så gäller tydligen bara attacken dom som bor utanför Hua Hin.......

Ja jag finner inte ord att beskriva dig Nmax..... Men nåt är inte riktigt OK där känner jag!!

Långeman gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Phonta

Phonta Forumveteran

:):):):rolleyes:

kurant gillar detta.
  9. nmax

nmax Forumräv

Vem har jag attackerat?
    Det är ju tvärtom du som attackerar mig nu och ganska grovt dessutom.
    Men det är ju din stil så ingen är väl förvånad.

Spången, gunnarg och kurant gillar detta.
  10. Mr Newdawn

Mr Newdawn Nedtystad

Nmax bara en blind har missat att du menar mig, du skrev ett tidigare inlägg där du påstod att jag inte skulle få pussar kramar eller vad fasen det nu var. Sluta lipa nu stå upp som en karl, och stå för vad du skriver, Det var mig du menade....

och det är det jag inte fattar du slutar ju aldrig, år efter år, hur orkar du?? Hur besviken är du egentligen på en skala... Jag trodde du var nöjd med livet i Hua Hin, varför känner du att du måste attackera andra???

Långeman gillar detta.
  11. kurant

kurant Aktiv medlem

Var var den attacken från dig?? Inget jag uppfattat i alla fall...

gunnarg gillar detta.
  12. mackes

mackes Forumveteran

Phonta, Birger och Lyco gillar detta.
  13. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Inte jag heller, åtminstone inte denna gången. Men ibland kan man lätt utläsa vem som åsyftas och det gäller dom flesta skribenterna.

Varför inte ägna sig åt sakfrågan istället för att traggla detta?

nmax, Atom, Långeman och 1 annan gillar detta.
  14. Mr Newdawn

Mr Newdawn Nedtystad

Tack, Berralund bra skrivet.... Håller med dig till 100%

15. Krille

Krille Forumräv

Ja. Han är det med största säkerhet,,, spelar golf också.
    Träffar du han, hälsa från min jobbarkompis som heter Curt.:wai:

16. Mr Newdawn

Mr Newdawn Nedtystad

Krille en liten fråga, hur kan han hålla sådan klass som Sverige 2;a på cykling, om han stimmar omkring här nere i Thailand??? Såg att han tog sig en runda på 80 km, vilket är kanoln, men måste han inte ha rationell träning för att hålla Sverige-klass??

17. kurant

kurant Aktiv medlem

Tror att det är i sin åldersklass han ligger i Sverigetopp.
    Vi hade en pensionär från vårt förtag som deltog i många VM för sin åldersgrupp. Tror han vann några VM också i olika klasser över +60år.
    Bodde och tränade cykel på Kanarieöarna hela vintrarna och där han tyvärr också omkom i trafiken.

Mr Newdawn gillar detta.
  18. Krille

Krille Forumräv

Han började med cykling strax innan han fyllde 50, sen har det fortsatt. Hård träning, samt ett gott levnadssätt.
    Ställer upp i en massa lopp här i Sverige också.

Obs. Han är Sverigetvåa i sin åldersklass.

Mr Newdawn gillar detta.
  19. Janne

Janne Forumveteran

Hahaha ... ja det finns nog borda varianterna. Du skriver ju som en öppen bok, hur kan folk missa ...

Men i flesta fall tror jag det beror på kulturen, men visst finns ju en del som bara gifter sig för pengarna och inte ens vill försöka eller att tycker gubben bara är äcklig!

Långeman och kurant gillar detta.
  20. Mickey666

Mickey666 Medlem

Jodå Krille det var han, frågade honom idag när han spelade golf, men han undrade varför nån frågar efter honom? Sa till honom själv att gå in på forumet och kolla. Om du vill ha fram nåt budskap till honom så låt mig få veta.....

Krille gillar detta.
  21. Krille

Krille Forumräv

Nej då,, inget speciellt. Vi har en kille här på jobbet som cyklar ihop med honom här i Småland, han och jag började snacka cykel, då nämnde han denne herre som befinner sig i Thailand, och cyklar en hel där också.
    Min jobbarkompis som heter Curt, fö. också en duktig cyklist, har svårt att hänga med honom:).
    Jag slängde bara ut en förfrågan här på TS, och den gick ju fram. Hälsa honom.. Speciellt från Curt:wai:

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?