Fotboll är ett djäkla skit som tydligen alla skall tvingas se

Man måste skilja på saker och ting, fotboll eller annan sport skapar ju inte detta elände, det är människor som gör det.

Tycker jag också fastän jag är helt ointresserad av fotboll. :) Finns ju både massor med kanaler och även tv på internet. Håller dock med @Phonta om att det är helt åt helsike med hur det som är runt omkring fotbollen har spårat ur.

Man måste skilja på saker och ting, fotboll eller annan sport skapar ju inte detta elände, det är människor som gör det.
Du är en klok kille Lyco, kan du inte slå en signal till pajasen Ygeman som nu håller på att avväpna alla sportskyttar i Sverige , han har inte fattat att det inte är vapnet som dödar utan den som håller i det .. Precis som om en fotboll skulle vara orsaken till att folk skadas under EM /VM , det är ju galna människor ,precis som med skyttet ..

När man väl gillar dig så börjar du generalisera människor på detta forum igen. Försök att förstå och försök att fatta att vi är olika, vi accepterar dig men du måste lära dig att acceptera att vi är inte som dig vi är alla människor som är olika.
:):) Nu fick jag mig ett gott Fredagsskratt :thumbsup:

Och självklart skrev jag detta för att någon/några skulle spilla ut fredagsgroggen av ilska över ett angrepp på en av Sveriges stora sportintressen ..
Kika på ni bara ,hoppas att Sverige vinner , i alla fall något som Sverige är bra på ..

Fn vad kul det är att starta konspiratoriska trådar , tur att nån skapar lite liv i detta forum , eller hur kyckling ..
Trodde nog du skulle haja varför jag skriver som jag gör ibland ,, men sant är att jag inte gillar fotboll eller ishockey , men jag gillar att kika på friidrott
Friidrott tittar jag på också :), fotboll hoppar ja också över.
:)

:):) Nu fick jag mig ett gott Fredagsskratt :thumbsup:

Och självklart skrev jag detta för att någon/några skulle spilla ut fredagsgroggen av ilska över ett angrepp på en av Sveriges stora sportintressen ..
Kika på ni bara ,hoppas att Sverige vinner , i alla fall något som Sverige är bra på ..
Fredagsskratt på lördagen??? ;)

Jodå @Phonta det är kul att du utmanar så länge du gör det på rätt sätt och med glimten i ögat. Och det gör du nu. Och hur det än är så säger man att fotboll är nationalsporten även om jag inte håller med. Ishockey är nationalsport för mig.

Visst fn , det är ju Lördag , jaja , ni vet ,en annan är ju pensionär nu , alla dagar är sig lika ..
Varje morgon kl 7 ner till gymet , 1 timme knappt tar mitt pass ,i morgon dags för ben och rumpa , måndag Överkropp med biceps /triceps /axlar, mage , satsar stenhårt på att ha en snygg tvättbräda till oktober och Thailand .. 2 timmar snabb promenad varje dag med hunden och min fru .... Ganska aktivt för att vara pensionär , men blir ju hungrig av alla aktiviteter ;)

Tycker själv att fotboll är totalt ointressant, men helt ok för mej att vissa människor vill titta på detta spektakel som föder en massa våld. Det jag retar mej på är att typ tv4 skapar en sportkanal för dom som är intresserade av sport dock en betalkanal, och när vi andra som inte är så intresserade av detta blir hänvisade till en betalkanal för att kunna se dom fria kanalerna, för att dom visar sport på dom fria kanalerna det tycker jag är för jävligt!!

Du är en klok kille Lyco, kan du inte slå en signal till pajasen Ygeman som nu håller på att avväpna alla sportskyttar i Sverige , han har inte fattat att det inte är vapnet som dödar utan den som håller i det .. Precis som om en fotboll skulle vara orsaken till att folk skadas under EM /VM , det är ju galna människor ,precis som med skyttet ..

Nja klok vet jag inte är väl ganska uppenbart egentligen. Tycker du är illa påläst först konspiration som du använde i svaret till Kycklingen, det är väl snarare gå i polemik, du kan läsa om konspiration här https://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration och sen detta med vapen och Ygeman, vad jag kan läsa så är det ju precis tvärtom han tar ju strid mot EU-Kommissionen som vill begränsa eller belägga med andra regler för jägare och sportskyttar gällande vapen http://www.di.se/artiklar/2016/3/10/ygeman-hoppfull-om-vapenregler/:)

Nja klok vet jag inte är väl ganska uppenbart egentligen. Tycker du är illa påläst först konspiration som du använde i svaret till Kycklingen, det är väl snarare gå i polemik, du kan läsa om konspiration här https://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration och sen detta med vapen och Ygeman, vad jag kan läsa så är det ju precis tvärtom han tar ju strid mot EU-Kommissionen som vill begränsa eller belägga med andra regler för jägare och sportskyttar gällande vapen http://www.di.se/artiklar/2016/3/10/ygeman-hoppfull-om-vapenregler/:)
Jo , det är ju just det han vill att EU politikerna nu skall tro att han åsyftar , även du är uppenbarligen förd bakom ljuset , konstigt att hela Svenska Jägarkåren samt att hela skytterörelsen vill avrätta karln ..

Ett råd , sök rätt information , som vanligt så ger gammelmedia en skev bild av verkligheten . han har själv skapat dessa förändringsförslag och och inte alls EU som du tror , det måste nu till att 62 % röstar för detta annars kullkastas Ygemans planer . det gagnar ingen utom hans egna ideal att begränsa för vanliga hederliga människor , tror inte du hittar en mer laglydig grupp i samhället än oss sportskyttar , gör vi minsta fel så ryker våra licenser , varför jagar han oss , jo för att han är oförmögen att ta buset i samhället då dessa inte är registrerade .....
Googla så kommer du att finna rätt fakta .

Och sitter du då med bössan i beredskap:rolleyes: för att tv visar fotboll som dom verkat tvingat folk att se, ska du skjuta sönder tv'n då??? ;)

Kan jag väl göra då TV ägs av mig ....;) men det finns ju en OFF knapp på kontrollen

Jo , det är ju just det han vill att EU politikerna nu skall tro att han åsyftar , även du är uppenbarligen förd bakom ljuset , konstigt att hela Svenska Jägarkåren samt att hela skytterörelsen vill avrätta karln ..

Ett råd , sök rätt information , som vanligt så ger gammelmedia en skev bild av verkligheten . han har själv skapat dessa förändringsförslag och och inte alls EU som du tror , det måste nu till att 62 % röstar för detta annars kullkastas Ygemans planer . det gagnar ingen utom hans egna ideal att begränsa för vanliga hederliga människor , tror inte du hittar en mer laglydig grupp i samhället än oss sportskyttar , gör vi minsta fel så ryker våra licenser , varför jagar han oss , jo för att han är oförmögen att ta buset i samhället då dessa inte är registrerade .....

Ja jägare dom är ett släkte för sig :)

Varför skall jag behöva söka och Googla? Kan du inte ge oss sanningen svart på vitt istället, eftersom du tydligen innehar den rätta informationen!:)

Du är ju tydligen en som tror på vad som skrivs i Aftonbladet samt annan gammelmedia , Ygeman är nu KU anmäld av bla. förbundet för dynamistkrt skytte , han kör en egen linje och har klara direktiv av Sveriges Riksdag , dessa anvisningar följer han inte i sina diskussioner med Eu politikerna , han har som gammal vapenvägrare (värnpliktsvägrare )en ideologisk syn att vapen skall inte finnas , hur djäkla dum kan man bli , inte en terrorhandling har skett med lagliga vapen från Svenska medborgare , all "skjutning" i förorterna sker med illegala vapen och dessa kan han inte komma åt , hela pajasgänget däruppe med "Kräkmannen " som polischef är vapenvägrare , jag förstår fn inte hur en regering kan bli så fruktansvärt inkompetent och agera efter egen ideologi och inte för de som har tillsatt dessa dumskallar .. han kör sitt eget race och tror att han kan lura de Svenskar som kanske inte har insikt i vad han sysslar med i Bryssel ,, men sanningen kommer ikapp dessa pajasfigurer tidigare än vad de tror , en som som Ygeman skall följa Sveriges Riksdags anvisningar och det har han inte gjort , därför han han nu ett koppel av smarta kisar efter sig , han tror väl att jägare och skyttar är obildade men idag bestsår dessa av ett stort antal jurister advokater mm , han kommer att få duktigt med skit för vad han försöker göra .. Finland har sagt att detta förslag som kommer från Ygeman är idiotiskt och att de aldrig röstar för detta då det är helt verkningslöst för att bekämpa brottsligheten , varför avväpna lagliga medborgare ??

Så ,nu har du sanningen utan att googla, tyckte att det var värt ett par minuter då jag har en helv massa tid som pensionär ...;)

Du är ju tydligen en som tror på vad som skrivs i Aftonbladet samt annan gammelmedia , Ygeman är nu KU anmäld av bla. förbundet för dynamistkrt skytte , han kör en egen linje och har klara direktiv av Sveriges Riksdag , dessa anvisningar följer han inte i sina diskussioner med Eu politikerna , han har som gammal vapenvägrare (värnpliktsvägrare )en ideologisk syn att vapen skall inte finnas , hur djäkla dum kan man bli , inte en terrorhandling har skett med lagliga vapen från Svenska medborgare , all "skjutning" i förorterna sker med illegala vapen och dessa kan han inte komma åt , hela pajasgänget däruppe med "Kräkmannen " som polischef är vapenvägrare , jag förstår fn inte hur en regering kan bli så fruktansvärt inkompetent och agera efter egen ideologi och inte för de som har tillsatt dessa dumskallar .. han kör sitt eget race och tror att han kan lura de Svenskar som kanske inte har insikt i vad han sysslar med i Bryssel ,, men sanningen kommer ikapp dessa pajasfigurer tidigare än vad de tror , en som som Ygeman skall följa Sveriges Riksdags anvisningar och det har han inte gjort , därför han han nu ett koppel av smarta kisar efter sig , han tror väl att jägare och skyttar är obildade men idag bestsår dessa av ett stort antal jurister advokater mm , han kommer att få duktigt med skit för vad han försöker göra .. Finland har sagt att detta förslag som kommer från Ygeman är idiotiskt och att de aldrig röstar för detta då det är helt verkningslöst för att bekämpa brottsligheten , varför avväpna lagliga medborgare ??

Så ,nu har du sanningen utan att googla, tyckte att det var värt ett par minuter då jag har en helv massa tid som pensionär ...;)

Nja, för det första så har jag ju lite eller inget intresse i skytte eller jakt och därför är jag heller inte insatt och sålunda inte heller varken lurad eller förd bakom ljuset.

Då du bara slänger ur dig en kort mening "kan du inte slå en signal till pajasen Ygeman som nu håller på att avväpna alla sportskyttar i Sverige , han har inte fattat att det inte är vapnet som dödar utan den som håller i det" kollar jag ju som lekman det jag kommer över och söker på det du sagt och fick fram den infon jag fick, är ju det verktyg jag har.

Jag har nu läst flera sidor bland annat svenskjakt.se, hur objektiv är den? Jag har också läst andra medier i frågan och vad jag kan se är ju inget avgjort ännu.

"Vi befinner oss i en pågående förhandling och att vissa dåliga förslag fortfarande står kvar behöver inte innebära att det blir så i slutändan. Bland annat kommer förslaget att förhandlas mellan ländernas experter tre gånger till innan det når oss på ministernivå.” källa svenskjakt.se.

Nä, Phonta jag är inte någon som köper allt som skrivs och absolut inte mycket av som skrivs i kvällstidningar och jag köper inte heller allt från folk som är intresserad av särintresse likt detta, som vanligt drar man egna slutsatser av allt och implementerar egna tolkningar av vad som görs och avhandlas och ser demoner överallt och alla är emot er skyttar och jägare som i detta fall.

En politiker kan ju inte ta hänsyn till olika särintresse enbart utan måste ju ta hänsyn till nationen och majoriteten, borde ju du veta. Jag är ju ingen vän av Socialdemokrater och Ygeman, men som minister måste han ju ha ett helhetsintresse och han har ju inte avväpnat någon och han har ju inte egen makt att göra något utan han kan ju bara företräda er samt hela nationens intresse i detta, det är ju hans uppdrag och då kan man ju inte sitta och kalla folk för idioter när han utför sitt uppdrag, utan jag tror du skall vänta lite innan du fäller domar över något.

Sen detta med att han är emot alla jägare och skyttar och liknande är ju bara dumheter, sådana där dåliga klyschor alla tar till när förändring står framför dörren.

Sen är det ju så att det handlar ju om nya regler inte avväpna någon och nya regler för någon skapar ju alltid en storm i vattenglas ända tills reglerna är på plats och då visar det sig oftast att det faktiskt blev bättre än innan, kanske inte i alla fall men som jag säger, han kan inte bara ta hänsyn till ett särintresse utan han måste ta hänsyn till hela nationen och dess invånare, det är hans uppdrag. Värre vore ju om en minister går särintressets väg enbart, då begår han tjänstefel och då blir det diktatur.

Sen kan ju inte en skytteförening KU-anmäla någon i riksdagen, det kan ju bara de som sitter i riksdagen göra. Han som KU-anmält Morgan Olofsson och Ygeman är ju Kent Ekeroth från SD:)

Värre vore ju om en minister går särintressets väg enbart, då begår han tjänstefel och då blir det diktatur.

Det är ju just detta det handlar om, han kör sitt race och inte alls något som främjar Sverige ,
och sen skiter jag ju i om hela Sverige glor på fotboll varje kväll , det rör inte mig i rygge n , men huligandjävlar skulle det vara skottpengar på , men på måndag är det ju slut , dvs när Sverige får stryk av Irland ..:):):)

Och JO Ygeman är defakto KU anmäld för att han i denna fråga inte följer Sveriges Riksdags anvisningar utan går sin egen väg i eget iodeologiskt intresse ..= enligt dig då diktaturfasoner ,,,

Liknande trådar

C
Svar
0
Visningar
1 K
C
L
Svar
0
Visningar
647