Gammal och trött

Magnesium är bra för att slippa sendrag och får man sendrag så är det ofta ett tecken på magnesiumbrist.
I Thailand tar jag en del tillskott då det inte alltid finns tillräckligt med mineraler i det vatten som man har tillgängligt. RO-vatten kan till och med utlaka kroppen på salter och mineraler.
Så länge man slipper kramp i vaden (det gör ont) så är jag nöjd.

Så länge man slipper kramp i vaden (det gör ont) så är jag nöjd.
Du kanske skulle använda det här i matlagningen emellanåt?

seltin-mineralsalt-10-550g-0.jpg

Jag använder det, istället för vanligt salt, när jag blandar egen sportdryck. Många år sedan jag vaknade på natten av någon muskelkramp, men minns hur smärtsamt det kunde vara.

Du kanske skulle använda det här i matlagningen emellanåt?

seltin-mineralsalt-10-550g-0.jpg

Jag använder det, istället för vanligt salt, när jag blandar egen sportdryck. Många år sedan jag vaknade på natten av någon muskelkramp, men minns hur smärtsamt det kunde vara.
Använder inte salt alls. Det blir en vanesak efter ett tag saknar man det inte.

Så kan det vara, men, du är förmodligen 30 år eller så yngre än en del av oss vilket kanske skulle förklara ditt intresse för din kosthållning. Men ärligt talat så tror jag inte att det skulle påverka våran livslängd nämnvärt.
Skön inställning :thumbsup: Jag är exakt 53år. Vet inte hur gamla ni andra är. Vem snackar om livslängd? Man kan bli överkörd i morgon. Däremot så borde dom flesta vilja ha livskvalitet.

Dina njurar är otroligt effektiva på att filtrera ut mineraler bla salt för att återföra det till kroppen då det är livsviktigt. Gör dom en tjänst, salta lite på maten. Inte överdrivet bara så att det smakar gott.

Saltbrist ger bla. vadkramper samt kramp i händer, bor man sen här i värmen och inte intar salt med Jod så kan det sluta i tråkigheter, struma samt salbrist med muskelkramper, Det vet varenda normalt utbildad ex i min militärtjänstgöring så var detta elementär kunskap i bland oss på KJ Vatten kalorier, kolhydrater samt salt

Ja droger skulle aldrig bli en lösning för min del om jag hade fått problem. Men inget kaffe på kvällen och mindre vatten är ett bra tips, det funkar utmärkt. Sen kan man få problem med sömnen p g a snarkningar och sömnapné, drabbas man av det finns hjälp att få inom vården.
När doktorn säjer att jag ska ta en medicin ska jag då säja nä det tänker jag inte göra, f,d, byggjobbare.

Tillbaka
Topp