Gammal och trött

Jag tar en kapsel magnesium samt en kapsel zink på kvällen, kan säga att det funkar bra som fasen, magnesium är till för muskler och nerver, mycket lätt att ha Magnesiumbrist utan att veta om Zinkoch Magnesium är bra för just prostatan, dessa håller denna körtel glad dygnet runt
Dessa värden kollas upp vid min årliga kontroll och ligger på normalvärde liksom kolesterol och triglycerider. Tar lättare blodtrycksmedicin på morgonen så det håller sig bra. Jag har samma läkare på vårdcentralen sedan 2011 vilket jag är tacksam för. Få förunnat, hon är väldigt bra och seriös.

Jag tar en kapsel magnesium samt en kapsel zink på kvällen, kan säga att det funkar bra som fasen, magnesium är till för muskler och nerver, mycket lätt att ha Magnesiumbrist utan att veta om Zinkoch Magnesium är bra för just prostatan, dessa håller denna körtel glad dygnet runt

Magnesium är bra för att slippa sendrag och får man sendrag så är det ofta ett tecken på magnesiumbrist.
I Thailand tar jag en del tillskott då det inte alltid finns tillräckligt med mineraler i det vatten som man har tillgängligt. RO-vatten kan till och med utlaka kroppen på salter och mineraler.

Dessa värden kollas upp vid min årliga kontroll och ligger på normalvärde liksom kolesterol och triglycerider. Tar lättare blodtrycksmedicin på morgonen så det håller sig bra. Jag har samma läkare på vårdcentralen sedan 2011 vilket jag är tacksam för. Få förunnat, hon är väldigt bra och seriös.
Jag kan tänka mig att vissa produkter /livsmedel om man jämför med Europa /Sverige inte håller samma klass här i Thai. Utarmade jordar mm, just nattsömnen är oerhört viktig för mig, den har varit hyfsat bra men med magnesiumintaget har den förbättrars till maximalt , sova 9 timmar är inte många 72 åringar förunnat

Jag kan tänka mig att vissa produkter /livsmedel om man jämför med Europa /Sverige inte håller samma klass här i Thai. Utarmade jordar mm, just nattsömnen är oerhört viktig för mig, den har varit hyfsat bra men med magnesiumintaget har den förbättrars till maximalt , sova 9 timmar är inte många 72 åringar förunnat
Nej några 9 timmar blir det aldrig, oftast ca 6. Vaknar nästan alltid när frugan skall upp och till jobbet, för det mesta kl 04. Ibland somnar man om, ibland inte. Men jag är nöjd ändå!

I natt sov jag plötsligt bra, och när jag vaknade var klockan lite mer än vanligt.
Jag låg där och funderade på vad det kunde bero på?
Nu när jag tittar ut genom fönstret så ser jag att det regnar, och på backen ser det ut som om det hållit på hela natten.
Det är nog inte bara växter som behöver lite regn då och då.
Skönt att sova ute här nere när det regnar, har en vilstol som jag lägger an madrass i , sen en mjuk filt från Sverige, sover sedan under varandataket när det regnar och åskar som fasen , har älskat detta med tropiska stormar sedan första gången här nere

Summa summarum att bli gammal:
-Där som du har hår tappar du det
-Där som du inte har hår får du det
- Där som mjuk blir det hård
-Där som är hård blir det mjuk
Skämt åsido, ålderdomen är ett tåg som stannar på allas stationer och är mer eller mindre besvärlig. Men små rörelse är nyckeln till ett bättre liv. Min mor är 93 år och bor själv utan hjälp, hon sprang aldrig, inte ens när hon var barn enligt henne men rörde sig hemma, städa, äta lite, tvätta för hand mm.
Idag orkar vi inte ens göra ett deg, maskinen ska göra det och vi ska bara äter det.

Summa summarum att bli gammal:
-Där som du har hår tappar du det
-Där som du inte har hår får du det
- Där som mjuk blir det hård
-Där som är hård blir det mjuk
Skämt åsido, ålderdomen är ett tåg som stannar på allas stationer och är mer eller mindre besvärlig. Men små rörelse är nyckeln till ett bättre liv. Min mor är 93 år och bor själv utan hjälp, hon sprang aldrig, inte ens när hon var barn enligt henne men rörde sig hemma, städa, äta lite, tvätta för hand mm.
Idag orkar vi inte ens göra ett deg, maskinen ska göra det och vi ska bara äter det.
Man behöver röra sig lagom samt äta rätt och lagom, samt träna lagom, inga överdrifter. Men att bara äta och supa det förkortar definitivt livet vill jag påstå

Man behöver röra sig lagom samt äta rätt och lagom, samt träna lagom, inga överdrifter. Men att bara äta och supa det förkortar definitivt livet vill jag påstå
Att inte äta förkorta livet 5555
Min faster rökte i 60 år hon hatade fat utan fet, hon blev 94 att hata förlänga livet 55555.
Allt hänger på vad har man i sina gener, ät och drick var glad du kan inte påverka mycket.

Att inte äta förkorta livet 5555
Min faster rökte i 60 år hon hatade fat utan fet, hon blev 94 att hata förlänga livet 55555.
Allt hänger på vad har man i sina gener, ät och drick var glad du kan inte påverka mycket.
Ursäkta mig, men det det där håller inte, det finns de som blir 94 trots att de röker och dricker, min farfar exempelvis blev 92 och dog av ålderdom , rökte cigarr samt tog en grogg varje kväll. Vem säger att man inte skall äta, har hört detta från en del genom livet, förnekar att man kan påverka sin hälsa genom val av leverne, utbota okunnigt vill jag påstå, och då ofta av de som både röker och super samt är riktigt ohälsosamt feta,
Mao ett bra sätt att ljuga för sig själv.
Man kan förvisso avlida trots att man sköter sig exemplariskt, men förmodligen lever man då lite längre och bättre än om man ger fasen i allt vad gäller föda och motion/vikt samt andra dumheter :)

Ursäkta mig, men det det där håller inte, det finns de som blir 94 trots att de röker och dricker, min farfar exempelvis blev 92 och dog av ålderdom , rökte cigarr samt tog en grogg varje kväll. Vem säger att man inte skall äta, har hört detta från en del genom livet, förnekar att man kan påverka sin hälsa genom val av leverne, utbota okunnigt vill jag påstå, och då ofta av de som både röker och super samt är riktigt ohälsosamt feta,
Mao ett bra sätt att ljuga för sig själv.
Man kan förvisso avlida trots att man sköter sig exemplariskt, men förmodligen lever man då lite längre och bättre än om man ger fasen i allt vad gäller föda och motion/vikt samt andra dumheter :)
Jag känner några som dog unga, bla bästa kompis till min föredetta, hon var löpare.
Jag känner inte många berömda sportmän som har blivit riktigt gammla.
Men försvarar inte lathet man ska röra på sig ibland.

Jag känner några som dog unga, bla bästa kompis till min föredetta, hon var löpare.
Jag känner inte många berömda sportmän som har blivit riktigt gammla.
Men försvarar inte lathet man ska röra på sig ibland.
Att du inte känner många är ju inte på något sätt en indikation på att all värdens läkare samt dietister mfl har helt galet fel. och att din bästa kompis dog ung trots att hon var löpare är knappast något att ta fasta på, du diskuterar väldigt märkligt må jag säga,
Önskar dig ett långt liv. Lev väl och länge i din villfarelse

Jag känner inte många berömda sportmän som har blivit riktigt gamla.
Elitidrott har inte mycket med friskvård att göra. Elitlöpare t ex får ofta störningar i hjärtrytmen på äldre dar. Hård konditionsträning ger en förstorad hjärtmuskel och det kanske kan öka risken för dödlighet när man kommer upp i åren. Tillväxthormoner leder även dem till att hjärtmuskeln växel och det har skickat en del kroppsbyggare (och dopade friidrottare och andra idrottare) i en för tidig grav.

Flo-Jo.jpg

Det är väl ingen som tror att Flo-Jo helt plötsligt fick den muskelmassan genom kostomläggning och annan träning. Hon blev inte heller särskilt gammal - 38 år.

På en mera modest träningsnivå är det däremot bara nyttigt med en stark hjärtmuskel.

Elitidrott har inte mycket med friskvård att göra. Elitlöpare t ex får ofta störningar i hjärtrytmen på äldre dar. Hård konditionsträning ger en förstorad hjärtmuskel och det kanske kan öka risken för dödlighet när man kommer upp i åren. Tillväxthormoner leder även dem till att hjärtmuskeln växel och det har skickat en del kroppsbyggare (och dopade friidrottare och andra idrottare) i en för tidig grav.

Flo-Jo.jpg

Det är väl ingen som tror att Flo-Jo helt plötsligt fick den muskelmassan genom kostomläggning och annan träning. Hon blev inte heller särskilt gammal - 38 år.

På en mera modest träningsnivå är det däremot bara nyttigt med en stark hjärtmuskel.
Ja, elitidrotatre lever nog farligt men kika på Gunde eller Ingemar Stenmark, inga skithormoner , bara träning

Medianåldern vid dödstillfället var för de forna elitidrottarna 75,9 år vilket var signifikant högre än brödragruppens 73,0 år. I studien delades idrottarna in i tre kategorier – mixade idrotter, styrkeidrotter och uthållighetsidrotter.

Senast ändrad:
Roligt att höra ponta med flera som vet mycket om mat och motion. Själv är ja bara 73 lever för mej ett ganska vanligt liv, super till i bland håller mej nykter i bland långa stunder ( 2 månade) i bland 1 bevaka. Våra möten i Udon har förgyllt mitt liv en hel del
555 Jo, men du är inte överviktig, och ta en fylla en ggr kvartalet kanske inte är som att supa varje dag

Tillbaka
Topp