Du vet att du börjar bli gammal när...

fördelar som vad då? den enda är väl pensionen

Jag menar att man är ju oftast mer ekonomiskt stabil, ger fan i hur frissan ser ut för man har ju ingen ändå.
Stressen att göra karriär och liknande avtar med åldern, man blir ofta mentalt lugnare med åldern.
I Thailand ser jag inga större nackdelar med att röra sig i alla miljöer och det är fullt förståeligt att agera lite förvirrat när man känner för det. Tror servicen på lite bättre hotell & restauranger ökar.
Närmare till pensionen också som du säger så visst finns det fördelar på alla nivåer, givet att man inte har några allvarliga krämpor förstås men det får man ju undvika i bästa möjliga mån med lite träning och hyffsad kost.

/ SatanG

Jag menar att man är ju oftast mer ekonomiskt stabil, ger fan i hur frissan ser ut för man har ju ingen ändå.
Stressen att göra karriär och liknande avtar med åldern, man blir ofta mentalt lugnare med åldern.
I Thailand ser jag inga större nackdelar med att röra sig i alla miljöer och det är fullt förståeligt att agera lite förvirrat när man känner för det. Tror servicen på lite bättre hotell & restauranger ökar.
Närmare till pensionen också som du säger så visst finns det fördelar på alla nivåer, givet att man inte har några allvarliga krämpor förstås men det får man ju undvika i bästa möjliga mån med lite träning och hyffsad kost.

/ SatanG
För att inte tala om 5 % seniorrabatt varje vecka på ICA! :thumbsup:

Så är det naturligtvis, är man ensam är det säkert en fin gemenskap med olika aktiviteter. Såg att dom bl a ordnar bussresor till Ullared. :eek: Men frisksportsaktiviteter är naturligtvis nyttigt. Det står att organisationen är politiskt obunden men förr var det i varje fall sossestyrt. Annars hade mina farföräldrar aldrig varit med.
I varje fall så drev de frågor som de fick gensvar från sossarna på. Borgarna lyssnade sällan på vad de hade att framföra. Det gällde fram tills Reinfelt gick i pension. Numera tror jag att det är betydligt mera ansträngt mellan sossarna och PRO.
många inom PRO gillar nog inte att Sosseregeringen fortsätter Reinfeltsregeringens diskriminerande av pensionärer i skattehänseende.

Konstigt då att man går ut med information om att vara politiskt obundna. Men som sagt, jag har ju familjen och är fullt sysselsatt och har dessutom mitt engagemang i kyrkan som förmodligen kommer att ta mer tid nu när restriktionerna trappas ner. Exempelvis börjar vi med gudstjänster igen på söndag med max 50 personer exkl personal.

Men för ensamma är det säkert bra som sagt.
Kan nog vara som så att många tidigare politiker fortsätter sin karriär i PRO efter karriären i riksdag och kumuner. Eftersom de tidigare var starkare så är det lite i sakens natur att tidigare sossepolitiker får en stark ställning i PRO. Kanske blir annorlunda om tio år eftersom sossepolitiker i valda församlingar minskat i andel.
Att de säger sig vara politiskt obundna undrar jag eftersom nästan allt som har med pensionärer att göra blir politik. skall de avstå från politik så blir det bara festerna kvar och då tror jag att det bara blir en liten spillra kvar av organisationen.

/ SatanG
Det här talar för att Thailand inte har Sveriges negativa syn på äldre.

Det är inte ålder. det är alsheimer
Ikke helt sikker på det. For det er ikke uvanlig at eldre mennesker glemmer hvorfor man går fra det ene rommet til det andre. Og går så tilbake til det første for så å huske hvorfor man forlot rommet den første gangen. Jeg opplever det til stadighet og jeg har definitivt ikke Alsheimer eller tilsvarende.

Ikke helt sikker på det. For det er ikke uvanlig at eldre mennesker glemmer hvorfor man går fra det ene rommet til det andre. Og går så tilbake til det første for så å huske hvorfor man forlot rommet den første gangen. Jeg opplever det til stadighet og jeg har definitivt ikke Alsheimer eller tilsvarende.
Så du har testat dig.

Liknande trådar

C
Svar
21
Visningar
4 K
Anonymius
A
A
Svar
1