A
anonymous
Gäst
Korta tid han varit med oss, tiden går lite fortare än du tror, det är i år 4 år sen jag lämnade byn.Jösses Jonas, läste alla dina inlägg, du är ju som en postande kulspruta ju. Och tack för alla referenser till mig. Märker att du anstränger dig för att vara hövlig i alla fall, eller är detta bara sarkasm och ironi ifrån min sida??
Jag tror att du på ett märkbart klarsynt sett, personifierar just skillnaden i synen på äldre, mellan Sverige och Thailand, där du då är Sverige!! Du har alltid varit lite av i ett blåsväder med din syn på människor äldre än dig själv. Har alltid haft en agenda, och alltid varit den som dragit upp detta med äldre. Många har jag hört, ofta kallar detta ett faderskomplex, och kanske frånvaron av din pappa som du säger, var den springande punkten......
Men till syvende og sist, även om ingen skriver emot dig, så är det ju mest en masa okunnig jidder du beskriver om äldre människor. Men en sak är säker, vi alla går åt det hållet som du så negativt beskriver, OM vi nu kan överleva den thailändska trafiken vill säga.
Sedan i ditt inlägg nr 30, så måste jag säga att din senaste frus son som du tagit till Pattaya, pratar en fantastic engelska efter den korta tid han varit med Er!!! Eller har du friserat det hela för att få det att se bättre ut än vad det är....
Nä nog me rantande, nu kommer väl 102 inlägg i vanlig ordning... Men tänk Jonas på vad du anklagar folk och olika kategorier av folk för. Du är ganska oförskämd egentligen tycker jag....
Att ungen börjar prata Engelska är ju inte konstigt då vi bytte till internationell skola för 1.5 år sen innan gick han på trilingual school här i Pattaya.
All hans undervisning är på Engelska av Engelska lärare förutom hemspråks lektionerna.
Men klart jag skriver ju inte helt som han sa för det är ju fortsatt lite fel men annars ja han pratar Engelska förståeligt och kan föra diskussion på Engelska.