I Thailand är det inte fult att vara gammal

Jösses Jonas, läste alla dina inlägg, du är ju som en postande kulspruta ju. Och tack för alla referenser till mig. Märker att du anstränger dig för att vara hövlig i alla fall, eller är detta bara sarkasm och ironi ifrån min sida??

Jag tror att du på ett märkbart klarsynt sett, personifierar just skillnaden i synen på äldre, mellan Sverige och Thailand, där du då är Sverige!! Du har alltid varit lite av i ett blåsväder med din syn på människor äldre än dig själv. Har alltid haft en agenda, och alltid varit den som dragit upp detta med äldre. Många har jag hört, ofta kallar detta ett faderskomplex, och kanske frånvaron av din pappa som du säger, var den springande punkten......

Men till syvende og sist, även om ingen skriver emot dig, så är det ju mest en masa okunnig jidder du beskriver om äldre människor. Men en sak är säker, vi alla går åt det hållet som du så negativt beskriver, OM vi nu kan överleva den thailändska trafiken vill säga.

Sedan i ditt inlägg nr 30, så måste jag säga att din senaste frus son som du tagit till Pattaya, pratar en fantastic engelska efter den korta tid han varit med Er!!! Eller har du friserat det hela för att få det att se bättre ut än vad det är....

Nä nog me rantande, nu kommer väl 102 inlägg i vanlig ordning... Men tänk Jonas på vad du anklagar folk och olika kategorier av folk för. Du är ganska oförskämd egentligen tycker jag....:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Korta tid han varit med oss, tiden går lite fortare än du tror, det är i år 4 år sen jag lämnade byn.
Att ungen börjar prata Engelska är ju inte konstigt då vi bytte till internationell skola för 1.5 år sen innan gick han på trilingual school här i Pattaya.
All hans undervisning är på Engelska av Engelska lärare förutom hemspråks lektionerna.
Men klart jag skriver ju inte helt som han sa för det är ju fortsatt lite fel men annars ja han pratar Engelska förståeligt och kan föra diskussion på Engelska.

Djäkligt vad ödmjuk du är idag jonas , käkat en bitter lemon eller haft problem med manskapet ....Hoppas din kapten är yngre än dig , han skall ju veta mer och ha mer kunskap , en gammal gubbe kan ju inte vara någon att lyssna till 5555:)
Var ju så tyst på forumet, jag satt på flygplatsen och hade tråkigt så tänkte ju röra om i grytan lite här, 55555 ;)

Korta tid han varit med oss, tiden går lite fortare än du tror, det är i år 4 år sen jag lämnade byn.
Att ungen börjar prata Engelska är ju inte konstigt då vi bytte till internationell skola för 1.5 år sen innan gick han på trilingual school här i Pattaya.
All hans undervisning är på Engelska av Engelska lärare förutom hemspråks lektionerna.
Men klart jag skriver ju inte helt som han sa för det är ju fortsatt lite fel men annars ja han pratar Engelska förståeligt och kan föra diskussion på Engelska.

Men himla bra i alla fall om han bara är i närheten av hur du skrev.
Grattis till det, blir nyttigt för framtiden och slippa risfälten för hans del..

Men himla bra i alla fall om han bara är i närheten av hur du skrev.
Grattis till det, blir nyttigt för framtiden och slippa risfälten för hans del..
Eftersom han bara är 7 år så kommer hans Engelska vara flytande när han är vuxen, tror nog den kommer vara rätt flytande innan avslut av det här skolåret, går väldigt fort med språk i den åldern.
20160701_074742.jpg

Varför inte fråga om han vill bli den första icke korrupta Polisen ??? Bra dessutom med en som talar Engelska och Thai

Det hoppas jag verkligen inte, fast den dagen han väljer yrke så är det upp till honom fast jag har större förhoppningar än så, är framtidens ledare som fostras här ;)

Tycker det låter bra Jonas , iofs så behövs det nog en hel del icke korrupta här ,, men kanske finns bättre yrkesval , det har du helt rätt i

Jag drog den där konversationen med gubbarna här ombord och det blev ett gapskratt. En verklig sanning, och det är vackert att bli gammal.

Sen passerar man en gräns som tex min farmor och blir senil och glömmer allt.
Sen utvecklas samhället och en som växte upp som barn på 30 talet vet inte lika mycket som ett barn av 2000 talet om dagen.
Har du inte märkt att vid en ålder stannar det upp och man vill inte ta till sig av alla nymodigheter, man säger istället att ungdomen av idag är kunskapslösa.
Man vet allt men man vägrar förstå eller ge sig att man visste hur allt var.
Tror du inte alla har gått igenom samma process i livet, lära den envetne gamla allvetarn är inte lätt.
Jag tror att det var Sokrates som gnällde på den tiden ungdommar, de var lata och ville inte ta för sig något.
Att gnälla på den unga generationen har man jort i alla tider.
Varje ny generation blir ju faktiskt bättre. Annars har man som förälder misslyckats.

Jag tror att det var Sokrates som gnällde på den tiden ungdommar, de var lata och ville inte ta för sig något.
Att gnälla på den unga generationen har man jort i alla tider.
Varje ny generation blir ju faktiskt bättre. Annars har man som förälder misslyckats.
Bättre vet jag inte men dom får helt andra förutsättningar. Utvecklingen är helt otrolig, men jag högaktar tidigare generationer som gjorde det bra efter sina egna premisser. Och jag tycker inte att min egen generation har varit dålig heller.

Men egentligen så är det fantastiskt att en yngre generation som ännu inte knappt är torra bakom örona, eller ännu inte har fullgjort sitt egna värv, skall sitta och döma andra människor i den tidigare generationen innan hans egna. Jag förstår bara inte tankegången.

Jag tror att man skall visa respekt för varandra, och ALLTID ha i åtanke att det ALLTID är tack vare de tidigare generationerna, som man själv kan leva det liv som man lever, och ha de förutsättningar som man själv har. Man lever egentligen på uppoffringar och arbete gjort av den tidigare generationen, men det glöms snabbt bort...

Hör till leda en del s.k. yngre, fast dom är ju för fan i 40:års åldern, men verkar vägra inse att dom själva är gamla, att dom skall snacka skit om den äldre generationen, alla utom mamma och deras pappa är kass. MEN går man en ytterligare generation tillbaka, till morfar och farfar så är det hjältarnas generation för dessa människor.

Man kanske skulle tänka sig för innan man babblar, ty man babblar mest i motvind, och förlorar mest själv på det tror jag. Och nu kommer Jonas att svara som vanligt, ÄVEN om detta nu inte var riktat emot honom, utan emot ALLA de som babblar i den generationen..

Men egentligen så är det fantastiskt att en yngre generation som ännu inte knappt är torra bakom örona, eller ännu inte har fullgjort sitt egna värv, skall sitta och döma andra människor i den tidigare generationen innan hans egna. Jag förstår bara inte tankegången.

Jag tror att man skall visa respekt för varandra, och ALLTID ha i åtanke att det ALLTID är tack vare de tidigare generationerna, som man själv kan leva det liv som man lever, och ha de förutsättningar som man själv har. Man lever egentligen på uppoffringar och arbete gjort av den tidigare generationen, men det glöms snabbt bort...

Hör till leda en del s.k. yngre, fast dom är ju för fan i 40:års åldern, men verkar vägra inse att dom själva är gamla, att dom skall snacka skit om den äldre generationen, alla utom mamma och deras pappa är kass. MEN går man en ytterligare generation tillbaka, till morfar och farfar så är det hjältarnas generation för dessa människor.

Man kanske skulle tänka sig för innan man babblar, ty man babblar mest i motvind, och förlorar mest själv på det tror jag. Och nu kommer Jonas att svara som vanligt, ÄVEN om detta nu inte var riktat emot honom, utan emot ALLA de som babblar i den generationen..
:wai::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

När blir man torr bakom öronen då ;)

Undrar hur många som uppfyller dom tre V:na Villa, Vovve och Volvo? Själv uppfyller jag det första, villan.

:thumbsdown:

Undrar hur många som uppfyller dom tre V:na Villa, Vovve och Volvo? Själv uppfyller jag det första, villan.
Det gjorde jag för 20 år sen, det glöms bort av en del "äldre" som anser sig besitta en massa erfarenhet att en del av oss faktiskt har gjort det där som dom precis hittat fram till för länge sen.
Ålder ger inte per automatik någon erfarenhet men det verkar ge ett surt humör.

sadbg
Gnägg gnägg på dig legolas! Är det riskfritt att lägga in bilder här eller du har planer på att göra dig lustig över folk på det här forumet också.
Ja, har du en lustig bild, så kan jag allt få till det må du tro!!:):):):)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp