Gammal och trött

Jag frågade ingenting, såg du något frågetecken?
Du skriver och får det låta som du jobbar långt över pensionsålder vilket du inte gör, du har inte ens nåt pensionsålder.
Hej

Nej men du påstod och sa dig tro saker som inte stämde och därför såg jag mig tvingad att än en gång rätta till det som var felaktigt.

Mvh isan lover

Hej

Nej men du påstod och sa dig tro saker som inte stämde och därför såg jag mig tvingad att än en gång rätta till det som var felaktigt.

Mvh isan lover
Vad var det som inte stämde?
Jag skrev att du har inte ens nåt pensionsålder men du försöker få det låta i skrift som du jobbar över pensionsåldern och mer än andra när du igentligen slutade vid 55 års ålder.
Så vad var det jag skrev som inte stämde?

Vad var det som inte stämde?
Jag skrev att du har inte ens nåt pensionsålder men du försöker få det låta i skrift som du jobbar över pensionsåldern och mer än andra när du igentligen slutade vid 55 års ålder.
Så vad var det jag skrev som inte stämde?
Hej

I Sverige har vi sedan ganska länge en flexibel pensionsålder, själv valde jag att pensionera mig som 61-åring vilket fortfarande var möjligt i min årskull, fr.o.m i år är jag även ålderspensionär som 65-åring, jag hade tur och hamnade på rätt sida strecket.

Sen försöker jag inte alls framställa mig som äldre än jag är, jag är redan ganska gammal och det räcker vackert så.

Mvh isan lover

Hej

I Sverige har vi sedan ganska länge en flexibel pensionsålder, själv valde jag att pensionera mig som 61-åring vilket fortfarande var möjligt i min årskull, fr.o.m i år är jag även ålderspensionär som 65-åring, jag hade tur och hamnade på rätt sida strecket.

Sen försöker jag inte alls framställa mig som äldre än jag är, jag är redan ganska gammal och det räcker vackert så.

Mvh isan lover
Har inte skrivit något om rätt eller fel pensionera sig tidigare, det är bra om man kan göra det när man känner för det.
Skrev bara att du försöker få dig själv att framstå som jobbar utöver.
Låter inte som du gör mer än någon som är normalt fastanställd.

Har inte skrivit något om rätt eller fel pensionera sig tidigare, det är bra om man kan göra det när man känner för det.
Petitesser egentligen. Min kropp kräver inget arbete vid 67 fyllda men hjärnan försöker jag hålla igång så mycket som möjligt genom mina åtaganden. Samt att morsan dog i Alzheimers. Om det hjälper vet jag inte men har inga symptom än så länge. Sen försöker jag promenera ett antal tusen steg dagligen, gärna minst 10K.

Petitesser egentligen. Min kropp kräver inget arbete vid 67 fyllda men hjärnan försöker jag hålla igång så mycket som möjligt genom mina åtaganden. Samt att morsan dog i Alzheimers. Om det hjälper vet jag inte men har inga symptom än så länge. Sen försöker jag promenera ett antal tusen steg dagligen, gärna minst 10K.
Just den sista meningen tror jag är viktig. Man behöver inte bestiga berg men viktigt att röra på sig :thumbsup:

Hej

Den skillnad som finns är väl att jag inte behöver jobba för min försörjning som pensionär utan jobbar för att jag tycker att det är roligt och socialt, om man kan säga att man jobbar ”utöver” eller ej som pensionär har jag aldrig funderat på överhuvudtaget, självklart gör jag väl inget mer än någon annan, vi jobbar i arbetslag och gör det vi blir ålagda tillsammans.

Men för min del känns det helt klart lite annorlunda när man inte längre jobbar som fastanställd för att man behöver pengarna utan för att det är kul och det handlar en begränsad period som man sjölv har kontroll över.

Mvh isan lover

Japp det skall jag gå ut och göra nu, tänkte gymma först men spegelblankt ute så blir en promenad uppe på backen när så fint väder.
Tjötade för mycket här efter tuppluren så hinner inte med både promenad och gym idag.
Sover ombord gör jag 6-7 timmar på natten och 2 timmar efter lunch.

En kropp skall inte behöva mediciner och droger för att kunna slappna av och må bra. Tyvärr är detta människan eviga längtan efter quick fix utan att lösa grundproblemet. Vad gäller gå upp att pissa på natten så handlar det till 99% om en förstorad prostata. Förstorad prostata kommker kknästan alltid från dåligt leverne, felaktig kost. Men visst fortsätt lev fel och fixa det med droger istället för att göra något åt grundproblemet.
Sedan om man accepterar konsekvenserna av dåligt leverne och är okej med det så är det väl fine men slouta då att ”gnäll”.
Varifrån har du fått att orsaken till förstorad prostata nästan alltid kommer från dåligt leverne och felaktig kost ? Helt nytt för mig i alla fall.

Varifrån har du fått att orsaken till förstorad prostata nästan alltid kommer från dåligt leverne och felaktig kost ? Helt nytt för mig i alla fall.
Klart att det är nytt för dig och många andra. Man måste lyssna till lite annan vetenskap om man vill bli upplyst på riktigt. Alldeles för mycket ekonomi bakom all annan ”propaganda” dessvärre. Det är inte dyrare, inte jätte mycket i alla fall, att leva hälsosamt om man bara kan navigera rätt i samhället.

Blir du det minsta nyfiken och kanske vågar tro en gnutta på vad jag skriver så är jag mer än villig att berätta mer.

Klart att det är nytt för dig och många andra. Man måste lyssna till lite annan vetenskap om man vill bli upplyst på riktigt. Alldeles för mycket ekonomi bakom all annan ”propaganda” dessvärre. Det är inte dyrare, inte jätte mycket i alla fall, att leva hälsosamt om man bara kan navigera rätt i samhället.

Blir du det minsta nyfiken och kanske vågar tro en gnutta på vad jag skriver så är jag mer än villig att berätta mer.
Kom med en eller ett par trovärdiga källor till dina påståenden så är jag mer än nöjd ! Tackar på förhand !

Tyckte någon skrev nått om hotell Hilton! Sheraton i Stockholm har tappat hälften av sitt hus, borta!:oops:

DSC_0025.JPG

Vad är arbete ? Vad är mottion, motion samt styrketräning på ett eller annat sätt kräver kroppen hela livet upp i åren, vid 67 har dina muskler börjat förtvina betänkligt, om du haft några så är det märkligt om du inte noterat detta, Röra på sig, rätt kost samt lagom muskelträning är ett utmärkt sätt att sköta en äldre kropp, ge sen fasen i att supa som vissa här gör samt att röka så är chanserna stora att få en bra tid innan man kryper ner i träfracken , Att ta en geting som det snackas om hela tiden är nog inte så farligt då och då, men ex prostatacancer som diskuteras har en klar koppling till alkoholmissbruk, och fasen i att ljuga för Er själva. Och som Nam falang skriver, rätt mat samt motion gör mycket åt att slippa en kraftigt förstorad prostata, ge sen fasen i att äta sent, det ger höga sockervärden vid sänggåendet vilket ger stora urinmängder under natten = upp och kissa. Jag lägger mig vid 21, och går upp vid 6 tiden, vid 1 tiden brukar jag pissa, men jag dricker mycket även under kvällen (vatten ) ibland så sover jag 9 timmar utan att gå upp

Vad är arbete ? Vad är mottion, motion samt styrketräning på ett eller annat sätt kräver kroppen hela livet upp i åren, vid 67 har dina muskler börjat förtvina betänkligt, om du haft några så är det märkligt om du inte noterat detta, Röra på sig, rätt kost samt lagom muskelträning är ett utmärkt sätt att sköta en äldre kropp, ge sen fasen i att supa som vissa här gör samt att röka så är chanserna stora att få en bra tid innan man kryper ner i träfracken , Att ta en geting som det snackas om hela tiden är nog inte så farligt då och då, men ex prostatacancer som diskuteras har en klar koppling till alkoholmissbruk, och fasen i att ljuga för Er själva. Och som Nam falang skriver, rätt mat samt motion gör mycket åt att slippa en kraftigt förstorad prostata, ge sen fasen i att äta sent, det ger höga sockervärden vid sänggåendet vilket ger stora urinmängder under natten = upp och kissa. Jag lägger mig vid 21, och går upp vid 6 tiden, vid 1 tiden brukar jag pissa, men jag dricker mycket även under kvällen (vatten ) ibland så sover jag 9 timmar utan att gå upp
Hej

Kan bara hålla med, allt det här är ju ganska självklart egentligen.

Mvh isan lover

Här kommer en länk till ett Youtube klipp som för mig är trovärdigt. Om du är intresserad så får du skapa dig en egen uppfattning.
Jag tar en kapsel magnesium samt en kapsel zink på kvällen, kan säga att det funkar bra som fasen, magnesium är till för muskler och nerver, mycket lätt att ha Magnesiumbrist utan att veta om Zinkoch Magnesium är bra för just prostatan, dessa håller denna körtel glad dygnet runt

I natt sov jag plötsligt bra, och när jag vaknade var klockan lite mer än vanligt.
Jag låg där och funderade på vad det kunde bero på?
Nu när jag tittar ut genom fönstret så ser jag att det regnar, och på backen ser det ut som om det hållit på hela natten.
Det är nog inte bara växter som behöver lite regn då och då.

Tillbaka
Topp