Gaztons lilla bildtråd

jag har oxå fått höra att det uttalas "stråå"( kanske syddialekt)
Kul att se hur de tog ner dem. De spännde en lina mellan toppen av trädet och marken, och killen högst upp lät klasarna sen glida ner på linan/snöret till killen på marken som sedan band i hop dem.
Uttalet blir oftast som i det svenska språket... Slanguttryck eller förkortade uttal av ord. Så inte konstigt.
I stället för Saa Tåå , så blir det lätt stååå.. En thailändare säger aldrig "R" om det inte är i riks TV.

Men vid vidare språk eller mat frågor känns det som de hör hemma på andra trådar nu. Dettta var ett litet inlägg för att svara Gazton om en växt. Vill verkligen att han skall få fortsätta med att dela med sig av sina fina bilder.
Därav namnet på tråden: Gaztons lilla bildtråd... Det finns mycket bra trådar på TS...
Pepsi

" mo kata" med reservation för stavning och uttal
IMG_0851.JPG
IMG_0852.JPG

Men vid vidare språk eller mat frågor känns det som de hör hemma på andra trådar nu. Dettta var ett litet inlägg för att svara Gazton om en växt. Vill verkligen att han skall få fortsätta med att dela med sig av sina fina bilder.
Därav namnet på tråden: Gaztons lilla bildtråd... Det finns mycket bra trådar på TS...
Pepsi
Ingen fara. Bara tjöta på :)

rysskräken gillar guld.
IMG_3673.JPG
555555 Han ser ut som han varit i en leksaks affär och köpt plast guld.. En redig pajas!!!
Kanske en avdankad hårdrockare från Puttinland..? Leksaker allt ihop..
Lite som svenska bönner som kommer med Epa traktorn till stan och klär upp sig.. Men glömde att det inte var på 70-talet längre... Typ från Perstorp.. 55555 ( Nu var jag ute på hal is.. hahaha )

555555 Han ser ut som han varit i en leksaks affär och köpt plast guld.. En redig pajas!!!
Kanske en avdankad hårdrockare från Puttinland..? Leksaker allt ihop..
Lite som svenska bönner som kommer med Epa traktorn till stan och klär upp sig.. Men glömde att det inte var på 70-talet längre... Typ från Perstorp.. 55555 ( Nu var jag ute på hal is.. hahaha )
Nä det var tyvärr inte leksaker. Det var Vitrysslands hela BNP

Åja, dom dricker också på arbetstid och dagtid, inga problem för thai, där finns inga gränser...

Tillbaka till frukten/grönsaken i trädet...

Var på Asiatbutik idag och handlade lite med frugan..
Fick syn på dessa "bölder" i kyldisken och såg att dom heter "sator"..
(Kan gänget från Borlänge tänk på det när dom döpte sitt band) ??

Då inser man ju jävla tokigt Thai uttrycker sig ibland och man tror sig veta hur det heter.
Här har jag gått omkring i flera år och trott dom heter Straw...
Men som vanligt blir det ett annat ord om man får stavningen serverad..

Satåå blir det ju på Thai då... Ha, ha, ha....

Tillbaka till frukten/grönsaken i trädet...

Var på Asiatbutik idag och handlade lite med frugan..
Fick syn på dessa "bölder" i kyldisken och såg att dom heter "sator"..
(Kan gänget från Borlänge tänk på det när dom döpte sitt band) ??

Då inser man ju jävla tokigt Thai uttrycker sig ibland och man tror sig veta hur det heter.
Här har jag gått omkring i flera år och trott dom heter Straw...
Men som vanligt blir det ett annat ord om man får stavningen serverad..

Satåå blir det ju på Thai då... Ha, ha, ha....
Hoppas min lilla översättning hjälpte till lite.. Det är inte alltid så enkelt med thai..
Små nyanser i språket och det betyder något helt annat än vad man trott.
Men ett tips! Om man kan engelska så finns det en mycket bra sida.. Thai language.
Språk och uttal på thai.. ( Kör inte google translate.. bara skit )
Annars finns det ju kunniga medlemmar på TS som kan.. Vi har våra Guro som Lyco mfl.

Pepsi

Liknande trådar

A
Svar
206
Visningar
20 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp