Regnperioden 2017 (bildtråd)

P

Pjodd

Gäst
Har fått in lite bilder hur det i dagarna såg ut i Khon Kaen, Sakhon Nakhon och Kalasin.
Nya regn är på väg in så det blir väl fler bilder så småningom. som tur är så bor vi på en liten höjd, så på tomten finns inte ens en vattenpöl. Kan vara bra att tänka på om man vill köpa en bit mark o bygga hus.

Hur ser det ut på andra håll? Lägg gärna ut bilder och/eller nyhetsartiklar som är aktuella från detta års regnperiod.

Khon Kaen.JPG
IMG_0299.JPG
IMG_0300.JPG
IMG_0301.JPG
IMG_0302.JPG
Kamalasai hål.jpg
Kamalasai hål 2.jpg
Kamalasai hål 3.jpg

Just nu är vägen mellan Kalasin-Roi Ett avstängd i Kamalasai då bron över floden har översvämmats. Hoppas jag får en bild snart, men ingen vill väl gå dit o fota nu i regnet:cool:

[EDIT]
Den nedersta tre bilderna i föregående inlägg är just från denna bro för ett par dagar sedan

Just nu är vägen mellan Kalasin-Roi Ett avstängd i Kamalasai då bron över floden har översvämmats. Hoppas jag får en bild snart, men ingen vill väl gå dit o fota nu i regnet:cool:

[EDIT]
Den nedersta tre bilderna i föregående inlägg är just från denna bro för ett par dagar sedan
Han jag över precis då kanske, körde igenom där i veckan.

Jag vet inte vilken bro detta är men vi åkte igenom en byhåla där det låg en bro över en flod mellan 2 sluttningar och vattnet var farligt nära att gå över bro kanten. Bilarna stod parkerade i höjderna på rad.

Vi körde ju Mahasarakham, Roi et, Kalasin, Mukdahan. vägarna var fria från vatten men risfälten var på många ställen helt dränkta och som sjöar, men förutom risfälten såg vi inget annat drabbat, fast många kommer lida för risskörden var helt förstörd på vissa ställen.
Mötte mycket militärfordon påvägen med nödutrustning.

Var det samma bro så är det nog många som fota där för stor samling av folk som stod och kollade på floden.

Var det samma bro så är det nog många som fota där för stor samling av folk som stod och kollade på floden.

Vill minnas att det bara finns en bro som går över en flod på den sträckan. Ca 2 mil söder om Kalasin (mot Roi Et) och det var slutet på denna veckan som hålet bildades, så det är nog samma. Nu ska hela bron vara översvämmad, och högst sannolikt så har dom inte hunnit med att åtgärda skadan innan nästa regn. Så det hålet kommer vara betydligt större nu (om ens bron håller).

@Jonas Ta gärna bilder och lägg ut här
Jag är hemma i Pattaya nu så har inga bilder. Jag bara trampade på gasen och vet inte när jag var i vilken provins, jag följde GPS:en och hade ingen kolla på vad jag var men dessa provinser skall jag ha åkt igenom på min resa ;)
I Mahasarakham var det ingen fara med översvämningar iallafall för 2 dar sen.

Vi har inga sådana scener i Chaiyaphum. Men många risfält ligger under vatten, och jag märker dag för dag under mina cykelturer hur vattnet sakta stiger, och det skall sägas floderna är välfyllda nästan till bredderna redan....

Visa bilaga 61592

Visa bilaga 61593

Dom två första är från mitten av juni dom två sista för ca en vecka sen från väg 12 mellan flygplats å universitet alla då Khon kaen
2de31cefdedeee69ce4bceeb225e2038.jpg
217b39ddcaf1e786c3aab721eea9be42.jpg
fb1c2bb8e8dcf881bba5225c9a7a3527.jpg
63469a81c6ff729a8122d5671f39ba37.jpg

Dom två första är från mitten av juni dom två sista för ca en vecka sen från väg 12 mellan flygplats å universitet alla då Khon kaen
2de31cefdedeee69ce4bceeb225e2038.jpg
217b39ddcaf1e786c3aab721eea9be42.jpg
fb1c2bb8e8dcf881bba5225c9a7a3527.jpg
63469a81c6ff729a8122d5671f39ba37.jpg
Ja vi hade tur jag var orolig för detta, men vägarna på dom stora transportlederna höll en sådan bra höjd så vi såg dom dränkta fälten men vägarna var helt felfria.
Men som sagt man såg ju att den floden vi passerade hade höjt sig, vi passerade samma ställe dagen innan och såg inget speciellt, påväg hem var det massa bilar parkerade på höjderna och folksamling runt bron.

Stora karavaner med militär fordon passerade oss när vi var påväg hem.

@admin
Skulle du vilja ha vänligheten att ta bort alla inlägg fom #10 ink detta.
Vi brukar sväva ut i trådarna, men denna vore trevlig om vi kan hålla "ren"

Regnperioden skall ju starta september, men känns som den startat redan nu. Regnar i stort sett varje dag flera timmar med go åska och blixtar.... Kommer på eftermiddagen/kvällen och håller i sig flera timmar.

Så nu är vi nog inne iden, så ni som bor mitten/söderut, kanske det kommer tidigare till Er nu,, kanske redan medio september ni får den istället för oktober....

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A
A
Svar
206
Visningar