Gaztons lilla bildtråd

Där har du helt rätt pepsi. Bilderna är ett par år gamla , hittade inga nya . Men någonstans finns det nyare bilder. Ska leta och återkommer med nyare bilder.
Är du i Nai Yang nu? Passa på att käka på Phen restaurang. Eller hos grann restaurangen Mama Nang.
Vänner till oss. Hälsa Sun Bun på Mama Nang. Ägaren. Vi brukar sitta och njuta av mat och pilsner.
På sena kvällar brukar de stänga för gäster och då har vi privata fester tillsammans.

IMG_3066.JPG
IMG_3068.JPG

Dang sea bungalows nai yang

Är du i Nai Yang nu? Passa på att käka på Phen restaurang. Eller hos grann restaurangen Mama Nang.
Vänner till oss. Hälsa Sun Bun på Mama Nang. Ägaren. Vi brukar sitta och njuta av mat och pilsner.
På sena kvällar brukar de stänga för gäster och då har vi privata fester tillsammans.
Tyvärr är jag i Sverige just nu, Men det ska jag absolut göra nästa gång

Här
IMG_2529.JPG
IMG_2528.JPG
är lite nyare bilder från Nai Yang.
IMG_2535.JPG
IMG_2528.JPG
IMG_2529.JPG
Ja! Fotot på stranden stämmer hur det ser ut nu. De andra bilderna är från 2014 när man rev allt.
Bland annat The Beach Club. Ett poppis ställe. Otroligt fint!! Meeen de hade genom mygel med myndigheter byggt utan tillstånd. Så hela det stora bar komplexet revs på en dag...

IMG_3066.JPG
IMG_3068.JPG

Dang sea bungalows nai yang
Underbart fint!!! Sista gångerna har vi bott på Discovery beach resorts. Ett stenkast ifrån där du bodde.
Stor balkong med utsikt över Phen Restaurang och beachen. 1 minut till stranden.. Beställer mat från balkongen och färdig när man sätter sig till bords.. Gööött !

IMG_2543.JPG
Underbart fint!!! Sista gångerna har vi bott på Discovery beach resorts. Ett stenkast ifrån där du bodde.
Stor balkong med utsikt över Phen Restaurang och beachen. 1 minut till stranden.. Beställer mat från balkongen och färdig när man sätter sig till bords.. Gööött !
Kan det vara detta du menar ?

Nej.. Inte Dicovery eller Phen Restarant.. Tror en liten bit därifrån..
Finns en del liknande ställen.. Du som myser med en kall öl? :)
Nej inte jag. Jag tyckte han var lik Glenn i 30c i februari . Sen vände han sig mot kameran och då såg jag att det inte var han.

Kan inte korrekta namnet men sta eller liknande, luktar apa;):)
Ska väl vara mer åt det Engelska ordet Straw med man tar ju bort ett skarpt "r" som vanligt.. :nod::nod:

Senaste resan köpte frugan 5 kilo och satt en halv dag på hotellrummet och skar bort allt onödigt skal.
Dessa läggs i frysen för att plocka fram en näve då och då..
Jag tycker smaken är väldigt lik Pepparrot..

Dom finns BÅDE i den storleken som på bilden, som mycket mindre storlek här i Isaan. Det ligger alltså nåt som kan liknas ärtor därinne i "skidan".

Jag brukar stanna med cykeln och käka lite emellanåt, De luktar inte illa, men när du äter dom, så luktar du illa i käften vågar jag lova.

Kommer ihåg en gång 2005 när frugan köpte en planta av detta träd på Koh Samui..
Hon satte sig på bussen och hade den i knät hela vägen upp till Chayiaphum..
(Hon skulle upp dit och göra någonting och sen återvända till Samui där jag var kvar)
Tror det tog totalt nästan 24 timmar med alla byten..??
Hon ville ju inte ställa krukan i bagageutrymmet då hon inte litade på dom som lastar bussarna..

Inte fan klarade sig plantan heller.. Den dog efter någon vecka då ingen av systrarna gav den vatten..
Frugan var skapligt förbannad på dom... Ha, ha, ha...

jag har oxå fått höra att det uttalas "stråå"( kanske syddialekt)
Kul att se hur de tog ner dem. De spännde en lina mellan toppen av trädet och marken, och killen högst upp lät klasarna sen glida ner på linan/snöret till killen på marken som sedan band i hop dem.

Liknande trådar

A
Svar
206
Visningar
20 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp