Jag har besökt Phuket årligen sedan 2000 och fram till 2017.
Minst en resa per år och ibland två.
Phuket är den plats jag tillbringat mesta tiden på men jag har rest runt en del i Thailand också.
Och jag har varit på barer och restauranger från Kamala Beach i norr till Rawai beach i söder och jag har aldrig upplevt att det är så speciellt vanligt att ta med en flaska som du säger.
Men det kan säkert förekomma men inget jag har lagt märke till.
Som vanlig turist så var det stranden, barer och restauranger som gällde i princip varje dag..så en viss erfarenhet har jag.
På det gästhuset jag bodde de senare åren drev dom en restaurang på bottenplan där åt jag ofta..så det blev nästan lite familjärt.
Dom hade ett väldigt brett sortiment i baren så jag såg aldrig någon behov att ta med mig en flaska.
Skulle det av någon anledning bli ett fel med blandningen så brukade det rättas till ganska lätt.
Går man på exempelvis Two Chefs eller Karlsons så skulle jag inte ens tänka tanken att ta med en egen flaska.
Att det är vanligt i obygden är en sak men på Phuket..Nä.
Men det är klart är man en sådan finsmakare som du och som inte litar på personalen så måste man ta med en egen Captain Morgan det förstår jag.
Dom enda jag såg som tog med en egen flaska var någon enstaka thai familj och ryssarna som beställde billigaste rätten som fanns..rensade salladsbuffén och gick över gatan till 7-Eleven och köpte dricka.
Det var inte så populärt förstod jag men personalen sa inget och jag tror inte dom betalade någon korkavgift heller.
Men att du försvarar ditt agerande med näbbar och klor är ju förståligt.
Det är inte lätt att va ödmjuk när man är felfri som jag
Detta är mina personliga upplevelser och inget som är generellt för hela Thailand.
Om du sen vill kalla mig 14 dagars turist är upp till dig.
Här är några exempel på resor.