Gott Nytt År/สวัสดีปีใหม่/Sawadee Pee Mai

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Jag har väl skrivit i nästan 10 inlägg nu att lite firande innan med men den 19 April är huvuddatum.
Är väl förfan bara att googla annars songkhran datum i Pattaya.
Du kommer få upp 13-19 April och den stora partydagen är 19 April i stan.
Självklart vet du bäst och alla andra är idioter. Säg det till de tusental som firade i Pattaya igår, på stranden och i staden och som idag packade in sig i sina bilar, checkade ut och lämnade staden igen.

Självklart vet du bäst och alla andra är idioter. Säg det till de tusental som firade i Pattaya igår, på stranden och i staden och som idag packade in sig i sina bilar, checkade ut och lämnade staden igen.
Oooh my god, jag skriver om och om igen att stora dagen här är 19 April, jag skriver inte att dom andra dagarna är inget.
Nationella helgdagarna är 13-15 April men den stora dagen här i Pattaya är 19 April.
Ni hakar upp er på att jag skriver 19 april och går förbi att jag skriver att litet firande dom andra dagarna med.
19 April 2019.

Hamna hos grannarna, här firar vi nyår i år.
Finns en ingift Svensk med men han har jag aldrig sett här.

20220414_200249.jpg

Har många bilder från en miss wet t-shirt Songkran utanför Korat 2014.
Ingen går tyvärr att posta här.
Det är drag ute i spenaten...

Fast väldigt många firade igår i Pattaya också... å det märks på lämeltåget av bilar som idag lämnar stan.
Jag tycker att man märkte att Thailändarna inte åkte hem till byarna denna Songkran i lika stor utsträckning. Det var jäkligt mycket Thais på stranden som firade Songkran! I Jomtien har jag nog fan aldrig sett så mycket folk på stranden.

Jag tycker att man märkte att Thailändarna inte åkte hem till byarna denna Songkran i lika stor utsträckning. Det var jäkligt mycket Thais på stranden som firade Songkran! I Jomtien har jag nog fan aldrig sett så mycket folk på stranden.
Många tillresta också, fullt på många hotell igår och kaos idag när väldigt många checkade ut. Trafiken var inte rolig idag.

Har upplevt Songkran i Pattaya/Jomtien en gång. Blev en tidig kväll då jag bara ville hem. Kanske är en tråkig jävel men gå ut på stan pissvåt med mjöl i nyllet är inte min grej.
Songkran i frugans hemby i Chaiyaphum var mycket trevligare. Det kan jag göra om bara jag slipper 43 graders värme nästa gång :laugh2:
Gick åt så mycket kall öl :)

Många tillresta också, fullt på många hotell igår och kaos idag när väldigt många checkade ut. Trafiken var inte rolig idag.
Men det har ju att göra med att nationell holliday 13-15 april har du ens varit här innan på stora songkhran dagen i Pattaya, låter inte som det.
Officielt är den 19 här och tror du mig inte så är väl det bara att kolla videos som lagts ut 19 April.

Hej

I Bangkok satte man tydligen in både polis och militär mot dom som ville fira songkran på Khao San Road.

SONGKRAN

Thailand deploys troops to Khao San Road to combat water splashing tourists – VIDEO​

Published Thursday, April 14, 2022

Call in the troops! That’s been the response from Thailand’s government after reports of foreign tourists (you get bet there were plenty of locals in there as well) engaging in “dangerous water splashing behaviour” spread like wildfire on social media at the start of the Songkran festival, well Songkran eve to be precise. Bangkok authorities deployed the military, in addition to police and city officials, to enforce the nation’s water-splashing ban at Khao San Road for both Songkran day and today

Mvh isan lover

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
947
Boonruam Karlsson
B
W
Svar
32