Hur hittade jag till Chai Mai

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Hur hittade ni medlemmar hit till ChaiMai forumet?
Jag har ju sett att vissa har vart medlemmar i flera år och vissa är nya som mej själv.

Jag var på ett annat Thailandsforum och fick kontakt med en härifrån CM.
Jag tyckte det kunde vara kul att se ett nytt forum så jag registrerade mej här och började tjata.

Jag hade vart inne här innan jag registrerade mej och tjuvläst några veckor. :-[

Jag hade faktiskt inte hört talas om denna sidan innan, däremot en del andra Thaiforum hade jag hört talas om.
Så för min del var det nog mest slumpen som avgjorde.

ChaiMai:are!!

2006 Sökte jag info. ang. thailand och fann detta forum, signa upp mig själv och blev en sovande medlem fram till 2010 november, kom tillbaka efter så många år och upptäckte att forumet hade blivit bättre att prata lite skit på, nu har man tagit/fått ansvaret att bli ChaiMai's nyhetsredaktör ;D :D Jo-Be

Det var ett par försmädliga personer som lurade in mig i detta fördärv ..... och nu sitter man fast i klorna ;D

Blev hit lurad av en forum vän som sa att det var en bra sida :wai:

Googlade lite på Phuket för fyra veckor sen och hittade det här.

Jag har ju skrivit det i ett annat inlägg som jag nu inte kommer ihåg hur jag kom hit.

Men jag reggade mig 2009-06-18, 17:00, men sen av någon anledning som jag inte heller har en aning om föll forumet bort, jag var med i andra.

Sen fick jag ett nyhetsbrev från ChaiMai och undrade vad det var, så kom jag på men fan har jag registerat mig här och så började det.

Har länge letat efter andra forum, för de jag var med i är antingen fruktansvärt röriga med tusentals tavlor, undertavlor och ännu mer undertavlor så man höll på att bli tokig, eller så är det överbelamrade med reklam och sen vissa allmänt låg mentalitet.

Sen är många andra forum också väldigt enahanda enligt mitt tycke, det är bara frågor om Bungaloow, stränder, hotell, priser, matpriser, hur mycket pengar skall jag ha med mig, ja vad fan vet jag, beror väl på vem du är osv, kan jag resa ensam, skall jag ta sprutor, kan jag resa med ett ettårigt barn, ja vad vet jag osv.

Ja det skall ju vara det med men det blir oftast bara det. Här finns ju dialog också som jag tycker är fruktansvärt intressant och viktigt, alltid något spännande och lärorikt om livet i thailand, om upplevelsen av thailand osv och inte minst peronliga referenser, tyckande och tänkande, sådant måste man också ha, samt en jävvla massa skitsnack om ingenting och allting och det måste också finnas!

Så detta forum har det mesta och det kan ju bara bli bättre, kapitalet finns redan och fler av den kalibern kan ju forumet bara bli bäst utav det bästa!

Nä här har jag funnit en liten oas :)

Men en sak fattar jag inte, varför är "Jävla", är blockerat, när vi samtidigt kan vräka ur oss andra otidigheter ;D ;D, är det bara för att jävla, skall ge en större effekt ;D ;D ;D

Mvh Peter :wai:

Sökte efter Thailändsk tangentbords layout, och hamnade här.

Är inte väldigt aktiv men lika fullt ut-skällt efter noter bara för att man ifrågasätter lite.. *lol*

Peo

Hur jag kom hit? Jo, jag och min då blivande hustru var på besök hos en bekant och kollega när hans dotter tipsade mig om CM, då mest för att få hjälp med översättningar. Jag hade ingen som helst erfarenhet från något forum tidigare, hade med andra ord ingen aning om vad detta handlar om. Så några gånger var jag inne och kollade på ord i lexikonet när jag såg att man kunde registrera sig, och det gjorde jag på morgonen den 19 maj 2009.

Sen fortsatte jag att läsa och kolla på inlägg och upptäckte att fan - här har jag ju en guldgruva när det gäller att få tips om allt om det land jag höll på att involvera mig ordentligt i. Mitt första inlägg tror jag var i tråden "Medlemmar presenterar sig", det gjorde jag alltså där.

Och på den vägen är det, jag tycker fortfarande att det är lika roligt att tjöta här och har ingen som helst lust att gå med i något annat forum. Varför skall man det när man har det så bra här? Att jag skulle gå och bli forumvärd/moderator hade jag aldrig kunnat drömma om.

En sak är i alla fall säker - I mitt fall är CM beroendeframkallande. :D

satt på en del andra thai forum innan ja hörde om detta forum vissa bättre vissa sämre
men ja gilade mentaliteten här så ja blev kvar SORRY ;)

En vän till mig pratade om detta forum så ville kika lite och tycker det är trevligt här. Är på några andra forum med, men inte så aktiv där utan tittar in lite då och då för att se vad som händer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
18