Hockeysäsongen 2024 - 2025

Att döma ut HV och önska klubben laget samt alla supportrar olycka bevisar bara hur okunnig denna tråd samt någon/ några är. Björn Lijlander tog steget lämna, han är vuxen nog bestämma själv. Och eftersom ni inte respekterar en annans människa beslut så dra för h*****e inte in laget, fansen i detta. Säger ju en del om er 2 nollor som tror sig kunna hockey.

Att döma ut HV och önska klubben laget samt alla supportrar olycka bevisar bara hur okunnig denna tråd samt någon/ några är. Björn Lijlander tog steget lämna, han är vuxen nog bestämma själv. Och eftersom ni inte respekterar en annans människa beslut så dra för h*****e inte in laget, fansen i detta. Säger ju en del om er 2 nollor som tror sig kunna hockey.

Jag såg HV redan 1981 när man körde över Rögle i Helsingborgs ishall med 9-1 i division ett.

För mig har HV alltid varit ett offensivt och roligt lag att se. Inget gnetspel som ex redhawks ofta tillämpar.

Fast det är väl inte så konstigt med en gammal back som tränare.

BTT

Och inför helgens bataljer så ser SHL-tabellen ut så här.

Screenshot_20250125-100547~2.png

May the gaming begin!

@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs - Alltid Brynäs!

I nuläget är det ju oerhört svårt att tippa vilka två lag som får spela playoff out.

För två månader sedan hade jag lätt svarat HV och Modo men allt har tätnat till ett drama med åtminstone 6-7 lag inblandade.

Nu är jag inte ens säker på att Modo hamnar bland dom två sista.

Men jag tippar att Linköping, Modo, HV och Malmö får kämpa om dessa två platser.Men det blir en stenhård kamp där stolpe in eller ut mycket väl kan avgöra det hela.

BTT

I nuläget är det ju oerhört svårt att tippa vilka två lag som får spela playoff out.

För två månader sedan hade jag lätt svarat HV och Modo men allt har tätnat till ett drama med åtminstone 6-7 lag inblandade.

Nu är jag inte ens säker på att Modo hamnar bland dom två sista.

Men jag tippar att Linköping, Modo, HV och Malmö får kämpa om dessa två platser.Men det blir en stenhård kamp där stolpe in eller ut mycket väl kan avgöra det hela.

BTT

Skellefteå ser rätt skakiga ut med. Ett par torskar till och de är med där nere. Kollar man deras forum ser man hur nervösa deras fans är för danskarna ikväll. :laugh:

Skellefteå ser rätt skakiga ut med. Ett par torskar till och de är med där nere. Kollar man deras forum ser man hur nervösa deras fans är för danskarna ikväll. :laugh:

Åker skellefteå ner i allsvenskan så skulle det vara den största negativa överraskningen i SHL historien.

Men visst är dom med inblandade i kampen om att undvika dom två sista platserna.

BTT

@Berralund
Se till att Redhawks kommer hem med 3 pinnar!
Du hör ju de låter!
Sskkeelleefftteeååååå AIK( Syster bolag till (AIK, Sthlm?)), vem är vinnare norr el. söder?.

@JBK.Ltd. :laugh:
En Gång Brynäs - Alltid Brynäs!

Senast ändrad:

Ni tog hem poängen...
Ja det blev en synnerligen trevlig kväll i Arenan. Först besked om att vår lagkapten Fredrik Händemark har förlängt kontraktet till 2029 vilket ger en fin stabilitet. Sedan spelade vi som ett lag igen efter missen mot Örebro. Skellefteå fick inte mycket chans att komma in i matchen, vi tog hand om taktpinnen direkt. Sista målet av Calle Persson efter en sargstuds fick Skellefteås målvakt Linus Söderström att slå sönder sin klubba i ren frustration. Och övriga resultat gick vår väg. Men nu väntar bortamöten igen mot Frölunda, Rögle och Skellefteå återigen. Tufft!

Ja det blev en synnerligen trevlig kväll i Arenan. Först besked om att vår lagkapten Fredrik Händemark har förlängt kontraktet till 2029 vilket ger en fin stabilitet. Sedan spelade vi som ett lag igen efter missen mot Örebro. Skellefteå fick inte mycket chans att komma in i matchen, vi tog hand om taktpinnen direkt. Sista målet av Calle Persson efter en sargstuds fick Skellefteås målvakt Linus Söderström att slå sönder sin klubba i ren frustration. Och övriga resultat gick vår väg. Men nu väntar bortamöten igen mot Frölunda, Rögle och Skellefteå återigen. Tufft!

Alla du säger, @Berralund, kommer att svara emot!
Om man ska gå på känsla! Är Rögle ett värsta motstånd för Redhawks...

@JBK.Ltd.

Alla du säger, @Berralund, kommer att svara emot!
Om man ska gå på känsla! Är Rögle ett värsta motstånd för Redhawks...

@JBK.Ltd.
Jag skulle säga att allt motstånd är jobbigt i denna serie där alla slår alla. Spelmässigt är inte Rögle värre än något annat lag, där är det mera derbykonkurrensen som är jobbig. Varje poäng är ytterst värdefull i den jämna tabellen så jag hoppas givetvis på ett antal dylika innan landslagsuppehållet för Four Nations Cup.

Tillbaka
Topp