Här visar jag hur körproven och banan för att ta Thai bilkörkort samt MC/Scooter körkort ser ut i Udon Thani. Vet inte om det ser likadant ut i hela Thailand för själva banstrukturen eller om detta mm. kan vara lite olika beroende på var man kör upp?
Bifogar även länken för att plugga teorifrågor och ser att det går att välja svenska som språk. Men jag fick bara som val vid själva provet att göra de två proven för resp. Bilkörkort och Scooterkörkort enbart på engelska (eller thailändska) så det är nog bra att välja engelska som språk när man övar. Men kanske man även har möjlighet att skriva själva provet på svenska? När man tar körkort i Sverige så finns det ett antal språk att välja mellan när man gör teoriprovet har jag förstått som. T.ex. Thai då provet inte handlar om svenska kunskaper utan om att man förstår trafikregler mm.
Synd att jag inte visste om att det gick plugga detta innan jag åkte för att ta körkorten då teoriprovet var rätt svårt tyckte jag och man måste ha minst 45 rätta svar av 50 frågor vilket är 90%. Men jag fick ju körkorten för både bil som scooter utfärdade med 5 år + 3 månaders giltighet så är ju nöjd men det var tredje gången jag fick körkort i Thailand och denna gången med Non-Immigrant (O) Visa stämpel i mitt pass.
När man öppnat länken och scrollar lite nedåt så ser jag att det kommer ett val att välja språk.
à¸à¸¶à¸à¸à¸³à¸à¹à¸à¸ªà¸à¸à¹à¸à¸à¸±à¸à¸à¸µà¹ 2568 à¸à¸±à¸à¹à¸à¸à¸¥à¹à¸²à¸ªà¸¸à¸ à¸à¸à¸¥à¸à¸à¸à¹à¸à¸ªà¸à¸à¸à¸£à¸´à¸à¸à¸£à¹à¸à¸¡à¹à¸à¸¥à¸¢ à¸à¸£à¸à¸à¸¸à¸à¸«à¸¡à¸§à¸ à¸à¹à¸²à¸ 100%
thaidriveexam.com