Hockeysäsongen 2023 - 2024

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tar tillbaka det jag skrev om att Karlskoga är på gång.

Förlorade hemma mot Almtuna i en riktig skitmatch.

Skärper dom inte sig slänger jag biljetten jag köpt mot Brynäs.

BTT

Vi gjorde allt vi kunde för att ta hem segern

Men vi räckte inte till, skit också!!!
Men inte utan kämpa tillbaka, 5 - 4 blev slut slant...
Tror att de svart vita hade spelat en ett på oddset, horribla utvisningar mot Brynäs som Aik gjorde två mål på. Sen för att i overtime släppa allt och Rödin var tokig efter det avgörande målet då han blivit tokhakad i sitt försök sekunderna före målet.

Idag är det ett glödhett derby nere i Malmö om viktiga poäng mot ev slutspel.

Men även om äran att få titulera sig skånes bästa hockeylag.

Just nu innehar Malmö den platsen innan dagens match.

Kan man hoppas på ett fullsatt Malmö isstadion?

BTT

Idag är det ett glödhett derby nere i Malmö om viktiga poäng mot ev slutspel.

Men även om äran att få titulera sig skånes bästa hockeylag.

Just nu innehar Malmö den platsen innan dagens match.

Kan man hoppas på ett fullsatt Malmö isstadion?

BTT
Det är i stort sett lapp på luckan i Malmö Arena, det är längesen vi spelade i Isstadion. 12600 biljetter lär vara sålda. Ja 3 poäng hade suttit fint, inte minst för att visa var skåpet skall stå. Jag tar tåget till Hyllie vid 13.30-tiden.

Man kan väl påstå att ordningen är återställd nu och att Rögle är nummer ett i skåne igen.

Vi får väl hoppas att det förblir så.

BTT
Ja om Redhawks fortsätter att spela som igår så råder ingen tvekan. Säsongens utan konkurrens sämsta insats kom igår inför en fullsatt Arena. Riktigt uselt faktiskt, man agerade som statister. Redhawks har mycket att fundera över!

Sorry! Boys
Missade söndagens match mot Nybro Vikings, men den slutade med vinst 4 - 1 till Brynäs.

Och nu, på onsdagen så möter vi vår nemesis och norra motståndare IF Björklöven igen, som vi önskar en väldans massa att få byta plats med.

Screenshot_20231127-092937~2.png

Poängmässigt är vi inte långt efter, bara två matcher mindre spelat, BIF 38 Poäng/IFB 39 poäng.
Sen på Fredag 1 Nov. har vi ett möte med Östersund IK vilket inte bör innebära några större hinder till avancemang eller åtminstone säkerställa 2:a platsen i tabellen.

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs - Alltid Brynäs!

Senast ändrad:
Sorry! Boys
Missade söndagens match mot Nybro Vikings, men den slutade med vinst 4 - 1 till Brynäs.

Och nu, på onsdagen så möter vi vår nemesis och norra motståndare IF Björklöven igen, som vi önskar en väldans massa att få byta plats med.

Screenshot_20231127-092937~2.png

Poängmässigt är vi inte långt efter, bara två matcher mindre spelat, BIF 38 Poäng/IFB 39 poäng.
Sen på Fredag 1 Nov. har vi ett möte med Östersund IK vilket inte bör innebära några större hinder till avancemang eller åtminstone säkerställa 2:a platsen i tabellen.

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs - Alltid Brynäs!
Jag är, vis av erfarenheten, väldigt försiktig med att göra sådana uttalanden. Vi skall ju möta bottenkämpande Oskarshamn på torsdag i Arenan men inget tas för givet på något sätt. Särskilt inte efter debaclet igår. Då skall man vara ytterst ödmjuk.

Jag är, vis av erfarenheten, väldigt försiktig med att göra sådana uttalanden. Vi skall ju möta bottenkämpande Oskarshamn på torsdag i Arenan men inget tas för givet på något sätt. Särskilt inte efter debaclet igår. Då skall man vara ytterst ödmjuk.

@Berralund

Jag fick en sån"Käftsmäll"par veckor sedan, när man sa "lätt vinst" inga problem, vilket visade sig vara "dörr"öppen bakåt...
Men lite "kaxighet" måste delas med lite "ödmjukhet"... ;)

@JBK.Ltd.

Du har inte funderat på om det var Rögle som var bra och som gjorde Redhawks sämre?

Jag så ju matchen på tv och tyckte Rögle kontrollerade matchen från början till slutet.

BTT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp