SHL 2022 - 2023

Nä, jag skrev inte att det var Malmös fel men jag har aldrig gillat varken rödhökarna eller di blåe men jag gläds åt att du är glad.

Inte jag heller.

Har aldrig tyckt om storebrors mentaliteten i Malmö gentemot andra mindre orter i skåne.

Ängelholmarna och Helsingborgarna går ex under namnet bönderna.

BTT

Inte jag heller.

Har aldrig tyckt om storebrors mentaliteten i Malmö gentemot andra mindre orter i skåne.

Ängelholmarna och Helsingborgarna går ex under namnet bönderna.

BTT
Helsingborgare bönder? Har jag aldrig hört. Men för Rögle använder jag det rätta namnet nuförtiden, nämligen Bandyklubben. För det är just vad BK i RBK betyder. Inte alla som vet kanske. Får se hur det går ikväll, jag är förvånad över att det står 2-2 i matchserien mot Skellefteå.

Helsingborgare bönder? Har jag aldrig hört. Men för Rögle använder jag det rätta namnet nuförtiden, nämligen Bandyklubben. För det är just vad BK i RBK betyder. Inte alla som vet kanske. Får se hur det går ikväll, jag är förvånad över att det står 2-2 i matchserien mot Skellefteå.
Ängelholmsbönderna har du använt som uttryck vid ett antal tillfällen.

Fast det var kanske efter några glas vin?:))

BTT

Att klackarna använder ramsor som ex " spela hockey bonnjävlar" är väl sin sak men att en äldre distingerad herre från Saxtorp använder samma språkbruk är ju lite annorlunda.

BTT
Nu bor jag inte i Saxtorp, då hade jag varit riktig bonne. Språkbruket beror på vad som har hänt med en del supporterbilar från Malmö när dessa har varit parkerade vid Catena Arena. Nersmetade med lera och någon gång sönderslagna. Riktiga bonnafasoner, på min ära.

Vinst igen för Luleå mot serie ettan Växjö så nu avgörs det i sista matchen. Enligt radiosportens expert så skulle det vara fyra enkla segrar för Växjö:) Men Luleå krigar vidare :thumbsup:

Vinst igen för Luleå mot serie ettan Växjö så nu avgörs det i sista matchen. Enligt radiosportens expert så skulle det vara fyra enkla segrar för Växjö:) Men Luleå krigar vidare :thumbsup:
Ja det var nog inte många som trodde det. Däremot motsvarade bandyklubben förväntningarna och fick säsongen avslutad av Skellefteå. Men dom kämpade emot bättre än jag trodde.

Ja det var nog inte många som trodde det. Däremot motsvarade bandyklubben förväntningarna och fick säsongen avslutad av Skellefteå. Men dom kämpade emot bättre än jag trodde.
Ja Rögle har ju varit nummer ett i Skåne under många år nu.
Måste kännas lite tungt för Sveriges tredje största stad att vara nummer två i hockey i Skåne.
Du får trösta dig med att Redhawks trots allt inte spelar i allsvenskan nästa säsong.
BTT

Ja Rögle har ju varit nummer ett i Skåne under många år nu.
Måste kännas lite tungt för Sveriges tredje största stad att vara nummer två i hockey i Skåne.
Du får trösta dig med att Redhawks trots allt inte spelar i allsvenskan nästa säsong.
BTT
Absolut och ser fortsatt fram emot derbyna som brukar vara bra i Arenan. Och nästa säsong får vi se till att ändra på rangordningen, det går ju inte att en bandyklubb är nr 1.

Glödhett smålandsberby i kvalserien till hockeyallsvenskan den 1 april mellan Nybro och Kalmar HC.

Nästan så Stefan får boka en helg i kalmar:))

Biljett kan han säkert boka via nätet.

BTT

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
44 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp