Hockeysäsongen 2023 - 2024

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det var synd att ni tappade poängen mot Timrå i slutminuterna.

Å andra sidan var ju skottstatistiken 29-12 till Timrås favör så helt orättvist var det ju inte.

BTT
Och jag hade inte förväntat mig någon poäng heller. Vi har alltid haft svårt mot just Timrå och med två backar på skadelistan och den för tillfället bäste avstängd 2 matcher blir det svårt även mot Linköping på torsdag. Truppen behöver förstärkning, nu! Men det är nog tufft för Björn Liljander att hitta någon bra som är tillgänglig.

Och jag hade inte förväntat mig någon poäng heller. Vi har alltid haft svårt mot just Timrå och med två backar på skadelistan och den för tillfället bäste avstängd 2 matcher blir det svårt även mot Linköping på torsdag. Truppen behöver förstärkning, nu! Men det är nog tufft för Björn Liljander att hitta någon bra som är tillgänglig.

Timrå!
"Second"deal

Backsidan räcker nog för att hålla Hv71 och Oskarshamn bakom er.

Tyckte väl spelet stundtals ändå var hyfsat bra mot ett vasst hemmalag som Timrå.

Jag är nog mer orolig för Rögles del. Förlusten hemma mot Modo såg inte bra ut.

BTT

Backsidan räcker nog för att hålla Hv71 och Oskarshamn bakom er.

Tyckte väl spelet stundtals ändå var hyfsat bra mot ett vasst hemmalag som Timrå.

Jag är nog mer orolig för Rögles del. Förlusten hemma mot Modo såg inte bra ut.

BTT
Nä dom är kanske att jämföra med Finland som ibland bara verkar leva för att slå Sverige. Dom onämnbara lever alltså bara för att slå Redhawks.

Jag fick precis förhandsinformation från Redhawks. Man har värvat en forward, Tomi Sallinen. Det är nog exakt en sådan spelare vi behöver tror jag. Namnet ger åtminstone mig positiva vibbar även om han blir äldst i laget med sina 34 år.

Jag fick precis förhandsinformation från Redhawks. Man har värvat en forward, Tomi Sallinen. Det är nog exakt en sådan spelare vi behöver tror jag. Namnet ger åtminstone mig positiva vibbar även om han blir äldst i laget med sina 34 år.

Ville bara nämna att Brynäs IF juniorer tog sig an AIK's juniorer och det spelades ut till fördel för Gävle grabbarna...

Viljan Finns!

Ingen bra!
Vi hade hockeyspelare från "Gurkstan"(Västerås)på besök i Monitors arena och det Utspelades till det sämre på egen plan.

Screenshot_20231206-220139~2.png

Men det "sniket" att inte ta hem det på hemmaplan, men är men och det är inte över än...

Screenshot_20231206-220048~2.png

OK av Djurgården efter besök i Mora. Fick med sig en poäng med lite flyt kunde det blivit full pott. På fredag blir det hemma mot Västervik allt annat än full pott är en besvikelse.

Då är det dags för drabbning igen i STHLM med dessa där!

Screenshot_20231213-163431~2.png

Kan endast hoppas på att det mötet blir en av de där lätta, men Djurgården har klättrat upp från "botten"skrap till att ockupera sjundeplats i tabellen.
Så inga jävelskaper och felspelningar är önskvärda om det ska bli ett vinnande spel för vår del och vi kan vända åter till Gävle med massor av poäng...

@JBK.Ltd.

Då är det dags för drabbning igen i STHLM med dessa där!

Screenshot_20231213-163431~2.png

Kan endast hoppas på att det mötet blir en av de där lätta, men Djurgården har klättrat upp från "botten"skrap till att ockupera sjundeplats i tabellen.
Så inga jävelskaper och felspelningar är önskvärda om det ska bli ett vinnande spel för vår del och vi kan vända åter till Gävle med massor av poäng...

@JBK.Ltd.

Screenshot_20231213-211940~2.png

Inga skamliga siffror åtminstone, men det blev en förlust att ta hem till Gävle.
Men på kommande fredag så får vi Almtuna på besök i Monitors Arena så det blir att ta igen förlusten från Stockholmarna..

@JBK.Ltd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp