Hockeysäsongen 2023 - 2024

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En missräkning för Redhawks.

Absolut en missräkning och förvånande. Det var nog inte många som märkte detta igår, jag blev själv mycket förvånad. Men disciplinnämnden har tillgång till många kameravinklar och jag ifrågasätter absolut inte beslutet. Sådant skall beivras!

Naturligtvis så har vi varit på besök hos Almtuna i Gränby, Uppsala och därifrån kommer vi hem med glädjande siffror.

Screenshot_20231220-212501~2.png

Och lite bilder

Nästa match för oss är den 27:e och det borde sätta oss säkert med poäng inför 2024.

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!.

Nu kör SHL igång igen efter julfirandet. Redhawks befinner sig uppe i Luleå där man skall försöka bärga 3 poäng. En svår uppgift, minst sagt.

I övermorgon åker jag till Arenan igen, då hoppas jag att Leksand drar det kortaste strået.

Nu kör SHL igång igen efter julfirandet. Redhawks befinner sig uppe i Luleå där man skall försöka bärga 3 poäng. En svår uppgift, minst sagt.

I övermorgon åker jag till Arenan igen, då hoppas jag att Leksand drar det kortaste strået.

Två matcher kvar för Brynäs att genomföra, imorgon onsdag, och på fredag, årets sista innan 2023 tar slut, om båda matcherna vinns så tryggas poängställningen inför 2024...

Men nu har man chansen att heja fram både svenska & finska juniorer i VM:et...

@JBK.Ltd.

Två matcher kvar för Brynäs att genomföra, imorgon onsdag, och på fredag, årets sista innan 2023 tar slut, om båda matcherna vinns så tryggas poängställningen inför 2024...

Men nu har man chansen att heja fram både svenska & finska juniorer i VM:et...

@JBK.Ltd.

Nästsista matchen blev en rejäl skopa för Östersund IK, de fick rejält på "tafsen" för besöket i Monitors Arena.

Screenshot_20231227-223428~2.png

Och bilderna är lite "inte Snällt" gjort.

Så en match till på fredag så är 2023 års del avslutad...

@JBK.Ltd.

Torsk mot AIK svider trots bättre skottstatistik. Albin Grewe får lugna ner sig spela hårt men sjyst. Tacklingen mot Kruger efter avbrott borde renderat till en utvisning. Nya tag nu dIF.

Leksand står på programmet i Arenan idag men jag blir nog tvungen att avstå från att åka dit. Lilleman har varit generös nog att dela med sig av en enveten hosta så trots ingen feber är det nog inte lämpligt. Får följa direktrapporteringen istället. :'(

Nästsista matchen blev en rejäl skopa för Östersund IK, de fick rejält på "tafsen" för besöket i Monitors Arena.

Screenshot_20231227-223428~2.png

Och bilderna är lite "inte Snällt" gjort.

Så en match till på fredag så är 2023 års del avslutad...

@JBK.Ltd.

Screenshot_20231228-160021~2.png

Betryggande poäng avstånd från de fem(5) andra som jagar oss om förstaplatsen i tabellen, ett lag som har gjort mig orolig är AIK som har tagit sig från nedflyttnings strecket och lagt eller tagit sig till en tredjeplats i tabellen, visar att om viljan finns så går det.

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!

Senast ändrad:
Observera att ingenting är klart innan kvalet är spelat vilket är väldigt kvalfyllt. Ett flertal överlägsna seriesegrare har fall i när det väl kommer dit och nerverna börjar spöka. Jag hoppas att Brynäs klarar det men vill höja ett varningens finger.

Tar f--n inget för givet! @Berralund

Men, bra avstånd underlättar... ;)
Det fortfarande långt kvar till slutet!

Senast ändrad:
Observera att ingenting är klart innan kvalet är spelat vilket är väldigt kvalfyllt. Ett flertal överlägsna seriesegrare har fall i när det väl kommer dit och nerverna börjar spöka. Jag hoppas att Brynäs klarar det men vill höja ett varningens finger.

Men på samma gång höjer sig ofta nyckelspelarna i dom viktiga matcherna och kvalitetsmässigt är Brynäs det absolut bästa laget i serien.

BTT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp