Hockeysäsongen 2023 - 2024

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I eftermiddag blir det till att hälla upp lite snacks i en skål samt ett glas % och sätta sig i soffan och se final nr 1 från Skellefteå. Nu hoppas jag faktiskt att Rögle fortsätter att överraska och vinner.

Två av två, till vår skrivna i vinster och nästa sammandrabbning blir på söndag.
Blir det vår tredje vinst eller inte?
Gårdagens match som startade med ett "självmål" i P1 till Djurgårdens fördel, vilket i sin tur visar att Brynäs vill ha eller starta med en uppförsbacke för att vinna..

Första målet i matchen, ett "Självmål"...

@JBK.Ltd.

Två av två, till vår skrivna i vinster och nästa sammandrabbning blir på söndag.
Blir det vår tredje vinst eller inte?
Gårdagens match som startade med ett "självmål" i P1 till Djurgårdens fördel, vilket i sin tur visar att Brynäs vill ha eller starta med en uppförsbacke för att vinna..

Första målet i matchen, ett "Självmål"...

@JBK.Ltd.
Djurgården fick 2-0 i baken mot AIK i fotboll, kan bli samma mot Brynäs i kväll, om inte Brynäs gör ett självmål förstås.

Blir säkert 3 matchpuckar för Brynäs. Ledning 1-4 nu.

Oooops!

Screenshot_20240421-204918~2.png

Det ser ut nu som vi är påväg till SHL, 3 - 0 i matcher.

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:

Fan så lätt Brynäs hade att gå upp igen.

Kanske en tankeställare för många toppklubbar i allsvenskan. Som det ser ut nu är det alldeles för enkelt för bottenlagen i SHL att snabbt ta steget upp igen. Nästa säsong kommer Oskarshamn ner och det återstår att se om dom fixar det lika enkelt.

Djurgården, Björklöven, Mora, Södertälje och Karlskoga behöver förstärka rejält för att kunna utmana på allvar.

Finns pengarna för detta?

BTT

Nu är det bara vänta på att lagret fylls på hos Intersport med nya muggar, så löftet kan genomföras.

1713918936966.png

Så man kan infria hotet med ett inköp av en ny "mugg" att användas för sörplande av ny bryggt Zoégas Festivita kaffe...

@JBK.Ltd.

Nu är det bara vänta på att lagret fylls på hos Intersport med nya muggar, så löftet kan genomföras.

1713918936966.png

Så man kan infria hotet med ett inköp av en ny "mugg" att användas för sörplande av ny bryggt Zoégas Festivita kaffe...

@JBK.Ltd.
En liten tillrättavisning är dock på sin plats. Zoegas Festivita finns inte, däremot kommer den från Arvid Nordquist. Men grattis till avancemanget hursomhelst!

Aah!
Petitesser @Berralund, Arvid Nordquist el. Zoégas i slutänden är det kaffe i alla fall, vilket båda är drickbart...

@JBK.Ltd. ;)
Absolut, allt utom det vedervärdiga som kommer från Färjestadsmetropolen. Fullständigt odrickbart!

Imorgon vänder finalserien till Ängelholm och Catena Arena. Där kommer Skellefteå garanterat att få det hett om öronen och skridskorna.

Absolut, allt utom det vedervärdiga som kommer från Färjestadsmetropolen. Fullständigt odrickbart!

Imorgon vänder finalserien till Ängelholm och Catena Arena. Där kommer Skellefteå garanterat att få det hett om öronen och skridskorna.

Färjestad?!
Känner inte till någon typ av "Odrickbart" från den trakten, kanske därför man inte kan uttala något som inte finns i vokabulären. :p

Arvid Nordquist kaffesorter rostas i Solna/Sundbybergs trakten, medans mig veterligen så rostas Zoégas i din närtrakt, @Berralund, var borde du veta bättre än mig. ;)

@JBK.Ltd.

Färjestad?!
Känner inte till någon typ av "Odrickbart" från den trakten, kanske därför man inte kan uttala något som inte finns i vokabulären. :p

Arvid Nordquist kaffesorter rostas i Solna/Sundbybergs trakten, medans mig veterligen så rostas Zoégas i din närtrakt, @Berralund, var borde du veta bättre än mig. ;)

@JBK.Ltd.
Zoegas rostas i Helsingborg. Men jag föredrar Arvid Nordquist trots det. Men nu är vi :offtopic:

Och inte långt kvar innan denna tråd byter ut sitt namn från Hockeysäsong 2023 -24 till Hockeysäsong 2024 -25 SHL(HA), vi ska ju bara spela färdigt SHL finalen.
Kul att se HA fylls på med nytt, den här gången från Astrid Lindgrens värld och Vimmerby HC som har tagit sig upp till HA från Hockey Ettan.

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp