Hockeysäsongen 2024 - 2025

Nu kan jag inte göra annat än att ödmjukt böja på huvudet och gratulera och tacka Brynäs för lektionen. Redhawks har mycket att jobba på för att få ordning på spelet på bortais. Timrå på torsdag och Leksand om en vecka är svåra nötter att knäcka. Borta dåligt, hemma bra!

Nu kan jag inte göra annat än att ödmjukt böja på huvudet och gratulera och tacka Brynäs för lektionen. Redhawks har mycket att jobba på för att få ordning på spelet på bortais. Timrå på torsdag och Leksand om en vecka är svåra nötter att knäcka. Borta dåligt, hemma bra!

Vi hade Leksandsspöket i ryggen och garanterat inte ville ha eller få mer pinnar på minussidan.

Men vad jag såg, så kämpade Redhawks ypperligt bra med åtminstone ta bort nollan(0), i mina ögon är all reducering ett plustecken.
Inför nästa match bör Redhawks slipa skenorna, för Timrå är inte och leka med.
Så inget att skämmas för @Berralund, Redhawks är där och vill bara få ihop till det sista steget.
Och nu på torsdag så tar vi bussen till Luleå HK, för nästa batalj.

@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs alltid Brynäs

Senast ändrad:
Det har blivit en liten förändring i SHL Tabellen.

Screenshot_20250115-175304~2.png

Vi har en ny ledare i tabellen Färjestad och Brynäs har fått lämna över ledningen(hoppas på att det är tillfällighet!), från plats 10-14 har det kommit fram att Leksand ligger illa till ekonomiskt och är det lag med mest spelar & ledar kontrakt på upphällningen.
Förutom den informationen, så kommer morgdagens kombatanter upp på tapeten, vi, Brynäsare åker på torsdagen och hälsar på hos Luleå Hockey vilket borde bli bra motstånd eftersom de ligger 5:a i tabellen.
Och vår forummedlem, @Berralund's lag, Malmö Redhawks är påväg att ta torsdags bussen upp till Sundsvalls trakten för ett besök hos 4:an i tabellen Timrå IK.

@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs - Alltid Brynäs!

Riktigt kul och spännande match! :beer:

Kul att råttorna drog längsta strået mot mesta mästarna med. Axelsson var lätt att få ur balans ikväll och Brattström grym i kassen.

Jag har varnat för AIK. En riktig dark horse i slutspelet med den klurige Roger Melin vid rodret.

Just nu är AIK seriens bästa lag.

Kan dom toppa formen i ett sluspel får alla lag se upp och ingen lär vilja möta AIK.

BTT

Jag har varnat för AIK. En riktig dark horse i slutspelet med den klurige Roger Melin vid rodret.

Just nu är AIK seriens bästa lag.

Kan dom toppa formen i ett sluspel får alla lag se upp och ingen lär vilja möta AIK.

BTT

Kalmar HC räds ingen :)

Det får vi verkligen hoppas inte händer. Hellre Djurgården än AIK.

De kan ligga där de ligger och sen har de redan 5 lag i fotbollsallsvenskan så det kan räcka.

Det är mycket trevligare med lag från mindre städer så även invånarna där kan se bra hockey.

Vad grundar du nä på?

Kalmar har besegrat och spelat jämt med samtliga topplag.

BTT
De räcker inte till hela vägen mot de stora elefanterna och jag tror att flera lag omedvetet underskattat Kalmar, får väl se hur det går i morron kväll mot Björklöven

Det gjorde de förra året också, vann över alla lag utom Brynäs.

Det har blivit en liten förändring i SHL Tabellen.

Screenshot_20250115-175304~2.png

Vi har en ny ledare i tabellen Färjestad och Brynäs har fått lämna över ledningen(hoppas på att det är tillfällighet!), från plats 10-14 har det kommit fram att Leksand ligger illa till ekonomiskt och är det lag med mest spelar & ledar kontrakt på upphällningen.
Förutom den informationen, så kommer morgdagens kombatanter upp på tapeten, vi, Brynäsare åker på torsdagen och hälsar på hos Luleå Hockey vilket borde bli bra motstånd eftersom de ligger 5:a i tabellen.
Och vår forummedlem, @Berralund's lag, Malmö Redhawks är påväg att ta torsdags bussen upp till Sundsvalls trakten för ett besök hos 4:an i tabellen Timrå IK.

@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs - Alltid Brynäs!

Det usla bortaspelet fortsätter, finns inga ursäkter. Kombinerat med dåligt spel både i power- och boxplay blir det så. Där har tränarna en hel del att jobba med. Samt att den nye sportchefen möjligen kan byta ut några spelare som underpresterar, typ Henrik Haapala och Joona Ikonen.

Leksand imorgon blir ytterligare en svår nöt att knäcka.

Det usla bortaspelet fortsätter, finns inga ursäkter. Kombinerat med dåligt spel både i power- och boxplay blir det så. Där har tränarna en hel del att jobba med. Samt att den nye sportchefen möjligen kan byta ut några spelare som underpresterar, typ Henrik Haapala och Joona Ikonen.

Leksand imorgon blir ytterligare en svår nöt att knäcka.

Förlust mot Leksand och bottenspöket närmar sig alltmer.

Nu tror jag i och för sig att båda skånelagen klarar sig undan kval.

Rögle på grund av kvalite. Malmö på grund av förmåga att "stjäla" poäng särskilt på hemmaplan.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp