Hockeysäsongen 2024 - 2025

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det usla bortaspelet fortsätter, finns inga ursäkter. Kombinerat med dåligt spel både i power- och boxplay blir det så. Där har tränarna en hel del att jobba med. Samt att den nye sportchefen möjligen kan byta ut några spelare som underpresterar, typ Henrik Haapala och Joona Ikonen.

Leksand imorgon blir ytterligare en svår nöt att knäcka.
Timrå var långt ifrån bra igår men Malmö var otroligt bleka så mitt lag kunde stänga matchen utan att det blev för spännande.

Efter återställd som serieledare igen så tar vi bussen upp till Skellefteå och ett möte mellan oss och dessa där!

Screenshot_20250117-174534~2.png

Och förhoppningsvis blir det nya pinnar att lägga till i tabellen...

@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs - Alltid Brynäs!

De räcker inte till hela vägen mot de stora elefanterna och jag tror att flera lag omedvetet underskattat Kalmar, får väl se hur det går i morron kväll mot Björklöven

Det gjorde de förra året också, vann över alla lag utom Brynäs.
Det gick ju hyfsat, förlora på straffar mot Björklöven är inte så dåligt.

Det gick ju hyfsat, förlora på straffar mot Björklöven är inte så dåligt.

Det förstärker ju ytterligare bilden av att Kalmar med rejält flyt kan ta steget upp redan i år.

Små marginaler i hockey och studsar pucken in istället för ut så skapas ofta överraskande segrare.

Nu tror jag kanske i och för sig att Björklöven, Södertälje, Karlskoga, Djurgården och AIK troligen slår Kalmar i bäst av sju men inget är givet.

BTT

Det förstärker ju ytterligare bilden av att Kalmar med rejält flyt kan ta steget upp redan i år.

Små marginaler i hockey och studsar pucken in istället för ut så skapas ofta överraskande segrare.

Nu tror jag kanske i och för sig att Björklöven, Södertälje, Karlskoga, Djurgården och AIK troligen slår Kalmar i bäst av sju men inget är givet.

BTT
Nä.

Ja.

Så inför samtliga lördags bataljer är ställningen denna.

Screenshot_20250118-120842~2.png

Malmö Redhawks, håller hårt i sista avancemang platsen, hoppas verkligen att de kan skärpa till och skrapa ihop mer "pinnar" för klättring i tabellen.
Och Brynäs möter ju Skellefteå kl.15:15(21:15 Thaitid, vettig tid för @stef@n.) som har parkerat eller ockuperat 6:e plats i tabellen, så all kraft från samtliga Brynässpelare bör fokusera och möjligtvis börja som "munkar" i Thailand börja en "chant" med de innehållande orden, May the Force be With you!
Hur det går för de andra lagen i tabellen är inte intressant för min del... :laugh: (Sorry! Kunde inte låta bli.)

@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs - alltid Brynäs!

Så inför samtliga lördags bataljer är ställningen denna.

Screenshot_20250118-120842~2.png

Malmö Redhawks, håller hårt i sista avancemang platsen, hoppas verkligen att de kan skärpa till och skrapa ihop mer "pinnar" för klättring i tabellen.
Och Brynäs möter ju Skellefteå kl.15:15(21:15 Thaitid, vettig tid för @stef@n.) som har parkerat eller ockuperat 6:e plats i tabellen, så all kraft från samtliga Brynässpelare bör fokusera och möjligtvis börja som "munkar" i Thailand börja en "chant" med de innehållande orden, May the Force be With you!
Hur det går för de andra lagen i tabellen är inte intressant för min del... :laugh: (Sorry! Kunde inte låta bli.)

@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs - alltid Brynäs!

Matchtröja på

IMG_20250118_125718~2.jpg

@JBK.Ltd.

Och Redhawks tog livet av bortaspöket när Leksand besegrades med 1-4. Tabellen är jättetight så varje poäng är värdefull. Nu ligger vi på 7:e plats inför hemmamatchen mot Örebro på torsdag.

Och Redhawks tog livet av bortaspöket när Leksand besegrades med 1-4. Tabellen är jättetight så varje poäng är värdefull. Nu ligger vi på 7:e plats inför hemmamatchen mot Örebro på torsdag.

Dom tre poängen ska du vara väldigt tacksam över. Nu blir det istället det andra skånelaget i gröna tröjor som lär få spela med kniven på strupen dom närmaste omgångarna.

Modo har dessutom vaknat till liv.

Det var länge sedan man såg en så komprimerad tabell. Jäkligt kul för oss lite mer neutrala. Idrott ska vara spännande. Finns inget tristare än att se ex en fotboll eller hockeymatch utan nerv med i bilden.
Alla matcher borde egentligen ha betydelse. Hur nu det är möjligt över 30-50 omgångar? Alltid ett antal lag på övre halvan som efter ca 20 matcher dragit iväg och sen får publiken se lite avslagna matcher.

Svårt att motivera sig när man leder med typ 15 poäng.

BTT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp