Hockeysäsongen 2024 - 2025

Jag skulle säga att allt motstånd är jobbigt i denna serie där alla slår alla. Spelmässigt är inte Rögle värre än något annat lag, där är det mera derbykonkurrensen som är jobbig. Varje poäng är ytterst värdefull i den jämna tabellen så jag hoppas givetvis på ett antal dylika innan landslagsuppehållet för Four Nations Cup.
Four Nations Cup lär man få gå både 12-4 och 4-8 vakten, inte kul ens som pensionär.

Jag skulle säga att allt motstånd är jobbigt i denna serie där alla slår alla. Spelmässigt är inte Rögle värre än något annat lag, där är det mera derbykonkurrensen som är jobbig. Varje poäng är ytterst värdefull i den jämna tabellen så jag hoppas givetvis på ett antal dylika innan landslagsuppehållet för Four Nations Cup.

Rögle just nu behöver du nog inte oroa dig för. Laget kan inte göra mål ens när hela målet är öppet och målvakten ligger någonstans till vänster eller höger.
Matchen mot Växjö igår var en av dom sämsta SHL matcher jag sett. Båda lagen var totalt uddlösa framför målen. Den första matchen i år som slutat 0-0 efter förlängningen.
Rögles självförtroende är kört i botten.

BTT

Rögle just nu behöver du nog inte oroa dig för. Laget kan inte göra mål ens när hela målet är öppet och målvakten ligger någonstans till vänster eller höger.
Matchen mot Växjö igår var en av dom sämsta SHL matcher jag sett. Båda lagen var totalt uddlösa framför målen. Den första matchen i år som slutat 0-0 efter förlängningen.
Rögles självförtroende är kört i botten.

BTT

Fast vad ska man då säga om Skellefteås form och självförtroende? Två usla matcher nere i Skåne och nu börjar media få upp ögonen för det otroliga att de faktiskt riskerar negativt kval. Otroligt spännande matchvecka kommer nu!

Jag brukar gå upp först mellan 4-6 på morronen, frugan lite senare och sonen mycket senare.

Då är det du som fixar frukosten?

Bodde på ett ställe Naklua Road Pattaya. Någon timme efter att jag kommit till rummet efter nattlig sittning utanför seven eleven butiken.Ungefär vid 04.00 tiden på natten-morgonen började thaikärringen i rummet bredvid banka i morteln för frukosten.
Jag brukade banka i väggen då men det hjälpte inte. Hon kallade mig för crazy farang.

BTT

Bodde på ett ställe Naklua Road Pattaya. Någon timme efter att jag kommit till rummet efter nattlig sittning utanför seven eleven butiken.Ungefär vid 04.00 tiden på natten-morgonen började thaikärringen i rummet bredvid banka i morteln för frukosten.
Jag brukade banka i väggen då men det hjälpte inte. Hon kallade mig för crazy farang.

BTT
Och vad har detta med hockey att göra? Vi börjar glida närmare ditt favoritämne.

BTT
Nej.

BTT
Sluta att dra in Pattaya i alla trådar. :thumbsdown:

Jag läste precis i Sydsvenskan att Rögles supporterklubb har tagit hjälp av porrstjärnan Puma Swedes självbiografi "Mitt liv som porrstjärna". Man har döpt om den till Mitt liv som Röglesupporter, allt för att locka folk till att följa med på bussresor till bortamatcher. Man skriver t o m om ett slutspel med Happy ending!

Jag trodde först att det var ett skämt men det är ju inte första april än på ett tag.:laugh2:

Det blev en riktigt spännande drabbning i Scandinavium igår. Intensivt och jämnt som det alltid är mellan Frölunda och Redhawks. Seger efter straffar gav oss 2 blytunga poäng och avståndet till lagen under kvalstrecket ökade lite.

Imorgon väntar ett stekhett derby i Ängelholm med en synnerligen oviss utgång.

Det blev en riktigt spännande drabbning i Scandinavium igår. Intensivt och jämnt som det alltid är mellan Frölunda och Redhawks. Seger efter straffar gav oss 2 blytunga poäng och avståndet till lagen under kvalstrecket ökade lite.

Imorgon väntar ett stekhett derby i Ängelholm med en synnerligen oviss utgång.

Nu har tränare Roger Hansson täppt till försvaret så Rögle släpper inte in så många mål. Samma taktik som förra året som ledde till SM finalen.

Tyvärr på bekostnad av anfallsspelet som helt bleknat.

Så kan Redhawks få pucken förbi Rögles målvakt två eller tre gånger tror jag man vinner matchen. Får dom inte det blir det högst en poäng.

BTT

Såg att min gamle granne och @Berralund gamle matros fick en tårta idag här nere, kamelryttarlaget #2.
Men får säga en sak dekoraktiva saker är dom bra på i Thailand.

FB_IMG_1738163060204.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp