Hockeysäsongen 2024 - 2025

Inte för att det har någon större betydelse än äran att vinna serien med avståndet till tvåan. I praktiken är det ganska ofta att det lag som vinner serien inte blir svenska mästare efter slutspelet.

Nja, vinnaren av grundserien får ju 1 msek i prispengar och kommer garanterat att ha hemmaplansfördel genom hela slutspelet så helt irrelevant är det knappast.

Här sitter man med nerböjt huvudet i ödmjukhet och tacksamhet för lektionen igår. Det finns inte många lag som rår på Brynäs som dom spelar nu, klasskillnad. Tar dom inte hem guldet med det spelet och den truppen blir jag förvånad. Grattis @JBK.Ltd. !

Själva får vi ladda om inför bortamötet mot HV71 imorgon, ytterst viktiga poäng står på spel, utgång oviss.

Här sitter man med nerböjt huvudet i ödmjukhet och tacksamhet för lektionen igår. Det finns inte många lag som rår på Brynäs som dom spelar nu, klasskillnad. Tar dom inte hem guldet med det spelet och den truppen blir jag förvånad. Grattis @JBK.Ltd. !

Själva får vi ladda om inför bortamötet mot HV71 imorgon, ytterst viktiga poäng står på spel, utgång oviss.
För HV är det nog sista chansen för att undvika kvalet.

Inatt blir det riktig hockey, ingen korpliga...;)

Ska bli kul att se om våra pöjkar kan stå upp när det blåser upp till storm.
Hur som helst, inte ofta den kvalitén hamnar på isen samtidigt. Blir en upplevelse (bra sådan hoppas jag):beer:

Inatt blir det riktig hockey, ingen korpliga...;)

Ska bli kul att se om våra pöjkar kan stå upp när det blåser upp till storm.
Hur som helst, inte ofta den kvalitén hamnar på isen samtidigt. Blir en upplevelse (bra sådan hoppas jag):beer:

Ja det blir frevligt att titta på vid klocka 8 i morron bitti :) .

Bara synd att ryssarna inte är med.

Tyckte att ni försvarade er bra och hade chans att reducera.

Väl mött, ses nästa gång...
@JBK.Ltd.
En Gång Brynäs - Alltid Brynäs!

Skulle tippa på att Brynäs höll SHL klass redan när dom var nere och vände i allsvenskan en säsong.

I finalen avfärdade man ju Djurgården i fyra raka matcher.

BTT

Efter första bataljen, så ser tabellen ut så här.

Screenshot_20250212-195759~2.webp

P.g.a. Brynäs, så tog Redhawks en rejäl snyting.
Förstår att det gör lite "ont" @Berralund.
Men sen har vi alla andra under oss att möta och visa, det är ta mig tusan inte en lätt tjänst vinna el. förlora.
Lite som du sa, @Berralund, att vara i topp garanterar inte "Vinst" alla gånger och definitivt inte "Guldpokalen" i vår ägo.

@JBK.Ltd.

Och där fick HV71 se sig besegrade av Redhawks, känns bra. En rättvis seger, nu kan vi blicka uppåt i tabellen. Timrå hemma på lördag blir svårt dock men man hoppas.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp