Hockeysäsongen 2024 - 2025

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kalmar HC överraskningarnas lag vann över gubblaget borta med 5-3:laugh2::laugh2:.

Det tackar vi för.

Det visar hur öppen allsvenskan är. Skulle tippa på att åtminstone 5-6 lag kan vara med och kriga om SHL platsen.

Sen finns det ett antal lag som topplagen nog gärna slipper i ett playoff.

Nybro och Kalmar i deras hemmahallar är inget något lag tacklar enkelt. Sen tycker jag AIK har ett bra lag som säkert kan störa även topplagen.

Dom enda lagen som jag ser som ganska ofarliga är Östersund, Tingsryd, Almtuna och Vimmerby.

BTT

Det tackar vi för.

Det visar hur öppen allsvenskan är. Skulle tippa på att åtminstone 5-6 lag kan vara med och kriga om SHL platsen.

Sen finns det ett antal lag som topplagen nog gärna slipper i ett playoff.

Nybro och Kalmar i deras hemmahallar är inget något lag tacklar enkelt. Sen tycker jag AIK har ett bra lag som säkert kan störa även topplagen.

Dom enda lagen som jag ser som ganska ofarliga är Östersund, Tingsryd, Almtuna och Vimmerby.

BTT
Tror Björklöven går upp i shl.

Tror Björklöven går upp i shl.

Tror jag med men dom kommer inte att få en lika lätt resa som Brynäs fick förra året.

Karlskoga har vunnit en match borta mot Björklöven i år plus en förlust hemma på grund av vansinnig fel taktik.

Björklöven och Södertälje har bästa anfallsspelet men Karlskoga har bästa försvaret i serien och kan dom sätta sina chanser dom får så kan dom skrälla.

BTT

Dags nu för mig med den snoriga näsan att äntra soffan för matchen Redhawks - Leksand. Tre poäng skulle definitivt lindra en miserabel mansförkylning, provade med Grythyttans skogsglögg men den funkade inte tyvärr.

Ja det blev en spännande match som jag såg från soffan ikväll. Det hade inte varit kul att sitta i Arenan och snora. Nästa blir Växjö på annandagen.

Screenshot_20241219-213529~2.png

Uppe på säker mark igen Redhawks.
Inte Brynäs bara 4 pinnars skillnad till dem vi just slog i "Straffar".
Men nu är det bara att bita ihop för nästa match, lite som "Snövit & Dvärgarna", ho å hej till gruvan nu vi vi nu gå...

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp