Försäkringar för äldre expats

Det är ju verkligen politik Berra , den kopplingen gör du med om du tänker efter ,, Vi betalar skatt även om vi bor i Thailand som utskrivna ,, Bor vi inom EU så är vi försäkrade , utanför EU ESS oförsäkrade oavsett inskrivna eller utskrivna ,, I allra högsta grad ett politiskt val de olika partierna har att ta ställning till
Visst, det håller jag med om. Men det började spåra ur mer och mer. Bättre då att hålla isär det hela i två trådar, en del är ointresserade av politik.

Jag håller med dig om vad du säger, bortsett från akut vård vilket är, så vitt jag vet "gratis".

Min tanke var att 1000 svenska motsvarar ju i dagsläget ca: 3500 baht, vilket ungefär är kostnaden för ett bra single room i Thailand. Sen tillkommer ju alla behandlingskostnader, sjuksysteravgifter, arvode till läkare, medicin mm. vilket är inkluderat i det svenska priset, oavsett behandlingsform.

Så på det hela taget, så anser jag att det trots allt är billigt att utnyttja den svenska sjukvården vid "planerad" sjukdom. Naturligtvis borde den vara gratis, som den är för inskrivna svenskar och "nykomlingar".

Vilka i Sverige boende svenskar har gratis sjukvård förutom våra riksdagspolitiker?
Jag bor i Sverige, jag arbetar i Sverige och jag betalar skatt i Sverige men jag har inte gratis sjukvård i Sverige.

Käkade ”svensklunch” idag i Dumaguete och det pratades försäkringar efter artikeln i Expressen och flera förstod inte problemet med försäkringar i Thailand.
Det är väl bara att köpa en försäkring för runt 1000kr/m med något Asiatiskt bolag.
Utan självrisk och max 50.000USD eller 1,5 miljoner USD och 25.000kr i självrisk som några hade.
Ingen vid bordet var oförsäkrade utan försäkrade här.
AXA PPP, Pacific Cross, Cigna Global och Pacific Prime var de bolag som användes och alla var ense att 1000kr/m och 25.000kr i självrisk var det bästa alternativet.
Alla vid bordet var +60år.

Klarar man inte av 1000kr/m och 25.000kr i självrisk eller vågar ta den för noll självrisk med 50.000USD som maxbelopp så ska man inte bosätta sig utanför EU blev sammanfattningen.

Käkade ”svensklunch” idag i Dumaguete och det pratades försäkringar efter artikeln i Expressen och flera förstod inte problemet med försäkringar i Thailand.
Det är väl bara att köpa en försäkring för runt 1000kr/m med något Asiatiskt bolag.
Utan självrisk och max 50.000USD eller 1,5 miljoner USD och 25.000kr i självrisk som några hade.
Ingen vid bordet var oförsäkrade utan försäkrade här.
AXA PPP, Pacific Cross, Cigna Global och Pacific Prime var de bolag som användes och alla var ense att 1000kr/m och 25.000kr i självrisk var det bästa alternativet.
Alla vid bordet var +60år.

Klarar man inte av 1000kr/m och 25.000kr i självrisk eller vågar ta den för noll självrisk med 50.000USD som maxbelopp så ska man inte bosätta sig utanför EU blev sammanfattningen.
1000sek /månad ,, och plus 60 bast , kom fram med dessa mer konkret vet jag , det finns Facebok sidor om detta med just försäkringar för oss som vill bo bofast , Ingen har hittat dessa du skriver om , så kör på nu , ,Nu kan du visa hur kompetent du är , dessa gubbar som har kontakt med ALLA bolag i Thailand har ju inte lyckats med att få fram en vettig försäkring för dessa slantar ,, Vilka sjukhus täcker dessa , de statliga sjukhusen ? Ja , det stämmer , men vem fan vill ligga i allmän sal på ett statligt sjukhus där det inte städas och luktar satan på toaletterna , läkarna är även de knappast i nivå med de på BKK , de använ der läkemedel som totalförbjudits i Europa för 20 år sen ,för den som inte visste , detta fick vi själva erfara på Sirikit Military Hospital

1000sek /månad ,, och plus 60 bast , kom fram med dessa mer konkret vet jag , det finns Facebok sidor om detta med just försäkringar för oss som vill bo bofast , Ingen har hittat dessa du skriver om , så kör på nu , ,Nu kan du visa hur kompetent du är , dessa gubbar som har kontakt med ALLA bolag i Thailand har ju inte lyckats med att få fram en vettig försäkring för dessa slantar ,, Vilka sjukhus täcker dessa , de statliga sjukhusen ? Ja , det stämmer , men vem fan vill ligga i allmän sal på ett statligt sjukhus där det inte städas och luktar satan på toaletterna , läkarna är även de knappast i nivå med de på BKK , de använ der läkemedel som totalförbjudits i Europa för 20 år sen ,för den som inte visste , detta fick vi själva erfara på Sirikit Military Hospital

Kolla med dessa bolag AXA PPP, Pacific Cross, Cigna Global och Pacific Prime som start, jag tror flera även finns i Thailand.

Öppna gärna PDF filen jag fick av en 65 åring som exempel på belopp, premier och självrisker.

Sjukhus får du välja själv och räcker inte pengarna till betalar du resten själv.
Försäkringarna gäller för vård i alla Asiens länder och vill man välja Singapore eller de bästa i Thailand går det lika bra,
man är försäkrad till ett belopp och inte hänvisad något sunkigt sjukhus som bolaget väljer.

Men vill du ha en försäkring under 25.000kr i självrisk så är dom inte lika bra. Höj självrisken till 50.000kr och premien sänks rejält.

Varför klarar gubbsen i Phil av sina försäkringar men inte boende i Thailand?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp