Jag hoppade in i diskussionen i går kväll; utan att druckit en endaste öl och det misstaget kommer jag nog aldrig göra om

.
Jag skrev att jag, som minst och exkl resor, vill ha en budget på 1 miljon Baht när jag går i pension, dvs runt 290,000 SEK. En ganska hög budget men absolut inget extravagant och tror att väldigt många svenska par kommer upp i den summan i pension.
Efter det inlägget har du, och din vapendragare BTT, skrivit säkra påståenden som ni tagit tillbaka utan att erkänna att ni tagit tillbaka dem och försökt vrida det jag skriver till att jag skulle vara någon elitist utan verklighetsförankring.
Jag flyttade hit när jag var 26. Jag hade en dålig lön i många år och tog själv på mig utgifter för företaget för att jag inte ville visa hur trögt det gick. Hade inte mina föräldrar hjälpt till så skulle jag inte haft råd att åka hem på många år. Det tog 3-4 år innan jag åt västerländsk mat eller pratade med någon svensk och 7 år innan vi köpte vår första bil. Sedan dess har det dock rullat på bra och idag har vi sparat ihop en ansenlig förmögenhet och jag har en lön som nog, med svenska mått mätt, är ganska bra. Den är dock inte bättre än att vi de tre närmaste åren i bästa fall går +/- 0 efter att betalt dotterns studieavgifter och hyra i Stockholm.
Vi kan leva i Thailand för 30,000 Baht/månad men det livet jag vill ha kostar runt 125,000 Baht/månad inkl resor. Jag är glad för de som trivs med 30,000 Baht/månad men jag skäms inte att säga att jag tycker jag förtjänar ett liv som kräver 125,000 Baht/månad.