94k som presenteras är mycket riktigt med tillägg inräknade. Det är snittet av utbetald lön. Så övertid, OB och andra tillägg ingår.
Den verkliga medellönen är troligtvis 10k lägre. Facket vägrar svara på den frågan, för det gynnat ju inte sympatierna för deras strejk. Men det finns många andra som gärna pratar. Medellönen är inte så intressant heller, då det finns äldre piloter som gått på gamla avtal och har löner uppåt 200k. De drar såklart upp medellönen.
Det som facket inte verkar förstå är att deras agerande i långa loppet innebär att deras medlemmar blir av med jobbet. Fler linjer kommer läggas ut på underleverantörer sk. wet-lease till SAS Irland och Cityjet.
Hade det nu varit så myckey bättre på andra bolag varför byter man då inte jobb. Jo för att det är rätt bra på SAS.
Giriga är de, nu när SAS äntligen vänt och går med vinst, då skall de ha en stor del av kakan. Deras krav är större än hela vinster. Är det rimligt, att tvinga bolaget tillbaka till förlust.
Nej, facket håller på stt gräva graven åt sina medlemar.