PanPan
Nedtystad
Tror jag hade levt rätt gött som singel på 30.000 thb i månaden.Visst skulle man säkert köra sig på 30.000 THB per månad.
Frågan är om man har lust att göra det.
Man kan även klara sig på socialbidrag i Sverige, men frågan är även där, har man lust att göra det?
Allt är en balans över vad man ska offra.
Självklart skulle jag helst slippa jobba, men ska jag inte jobba så krävs det nog mer pengar för att inte hamna i någon slags tristess.
Sedan är det lätt att klara sig på ganska lite pengar om man har haft en hel del pengar och köpt och byggt det mesta (investerat) för att ha allt färdigbetalt för den dagen man slutar jobba.
Det är ju bara att köpa sig en grisfarm, fixa ett vettigt hus, solpaneler och kanske ett vindkraftverk för att kunna leva ”off grid”, skaffa ett vattenreningsverk och en brunn till vattnet.
Då har man inga större fasta utgifter.
Jag har en condo betald, räknar inte med några hutlösa el och vattenavgifter.
Idag har jag brännt på mig själv 198 baht på frukost, 50 baht på en glass och 100 baht gym, har jag 650 baht kvar att göra slut på mig själv idag.
Jag har tagit fram en fläskfile ur frysen, den kostade runt 60 baht, räcker till par middagar.
Så 30 baht + 20 baht för tillbehör.
600 baht kvar för dagen, gör jag slut på 100 baht till har jag 1500 baht imorgon.
Hade jag vart i condon hade jag säkert sovit middag nu efter träningen sen ett eftermiddagsdopp i poolen, kolla lite ts och läsa en bok i en solstol.
Kollat lite krypto och aktier innan jag somnat vid 21