Hur överlever ni den thailändska maten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Kycklingen " sa:
Ok, jag har aldrig testat, det var därför jag frågade.
Är man bara duktig på att laga mat så smakar nog allt bra.

Gubben min äter inte kyckling överhuvudtaget, kvittar om det är fileen eller lår.

Du har en poäng. Jag skulle inte tvinga min värsta fiende att äta om jag hade lagat till det.

Jasså pesimisten har varit inne o komenterat igen du borde veta att thai äter allt dom lämnar ingenting har nog inte bara me fattigdom o göra o de gäller på gris nöt ja allt....

glimten som e trött på pesimisten

Jag var på en restaurang i Australien där det beställdes in komage. Nu var det iof en tjej från Hong Kong, men hon hade bott i Australien i en massa år så det hade inte heller med fattigdom att göra.

Det är välan norr om Newcastle. Norr om Hadrianian wall. Misstänker att du tänker på Haggish.

Här uppe i Isan skiljer matkulturen från den traditionella thailändska maten. Mycket grönt och djur av olika slag man kan fånga själv, inälvsmat mm.
Gillar kryddstark mat, ju starkare desto bättre tycker jag.
Igår åt jag "Tom Yam Kung", stark soppa med räkor.
bifogar en bild på soppan.

IMG_3614.jpg

"Hansui " sa:
Kycklingmage är inte avsett som människoföda. Mina hundar kan knapra i sig dessa men människor nä.
Varför äter ni sån skit är ni utfattigà? Inte ens de fattigaste kineserna i Guangxi äter detta längre.

hahaha, hansui

Du om någon borde väl veta att i Kina äter ju för fan folk allt som har ryggen mot himlen och allt på eller i det, är det bättre med åsnedildos, testiklar och annat smågott ;D ;D ;D.

Har ju sett många dokumentärer på TV om Kinas matkultur och de äter allt och då menar jag allt och inget fel i det, själv brukar jag köpa lammtestiklar, jäkligt gott stekta på en hård macka. Är lite som kalvbräss!!

Mvh Peter :wai:

"legolas " sa:
Svårt egentligen att bli arg över mat!!! Om någon tycker att viss mat smakar skit och andra älskar den. Så finns det ju inget att göra annat än att flabba åt varandra och tycka att det är kul att tjöta. men bli förbannad näääää inte så... inte bra...

jag tänker inte säga vad jag tycker är äckligt för det vet ni alla. men jag respekterar vad ni än käkar, bara ni gör det för att ni tycker om maten och inte för att ni är så [¤#@@¤%] mesiga och bara är desperata för att "passa in" på något sätt!!!

Det kan jag ju slå fast med en gång, lego. Jag äter då fasiken ingenting som jag inte tycker om bara för att "passa in". Skulle aldrig falla mig in. Så t ex alla stinkande stjälkar och rötter samt den rötna fisken får allt stå till sidan. Samt Som Tam, det är alldeles för starkt för min smak. Men annars kan jag äta det mesta inkl kycklingmage. Yummi! 8) 8)

Det finns ju både god och mindre god Isaan mat men här är min favorit som jag lagar minst en gång i veckan när jag är gräsänkling Laab Moo :P kryddmixen finns i Thai-shoppen och är inte svårare än pulvermos att tillreda (nästan) :nod:

Laab moo.jpg

"Mille1000 " sa:
Det finns ju både god och mindre god Isaan mat men här är min favorit som jag lagar minst en gång i veckan när jag är gräsänkling Laab Moo :P kryddmixen finns i Thai-shoppen och är inte svårare än pulvermos att tillreda (nästan) :nod:

Tack för tipset. Skall köpa nästa vecka och testa.

Kakade hemlagad laab moo igar, skitgott. Panaeng Gai pa kvallen, minst lika gott det. Aroy Maak Maak.

Klarar allt av det mesta!! :P

"Berralund " sa:
Kakade hemlagad laab moo igar, skitgott. Panaeng Gai pa kvallen, minst lika gott det. Aroy Maak Maak.

Klarar allt av det mesta!! :P

Berra det enda du missade va som tam o en leo eller en arsha me is......;)

hoppas du har de gott hemma hos familjen nu.....

Haha Legolas du delar ut en känga till folk som gillar Thaifood genom att berätta om en amerikan som åt rå hamburgare på en belgisk restaurang :D

"legolas " sa:
Ja jag är en konstig fan!!! Men den va la go eller???? Det är alltså vådan
av underkokt kött varthelst i världen det sker!!!
:wai: :wai: :wai:

Haha ja själva historien var lika rolig som äcklig... jag menar vem fan vill ha en mask i kroppen som äter upp all god föda man stoppar i sig ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp