Jag har David Shield, kostar €155 per månad för mig som är över 60 år, Jag har ingen självrisk och den täcker allt utom moderskap, tyckte det var meningslöst eftersom jag är man
Den är bara giltig i Thailand, Kambodja, Vietnam, Burma och Indien, men för mig som bara är i Thailand och ibland i Kambodja och Vietnam är den perfekt. Jag reser aldrig till Europa, men om jag skulle göra det så blir det billigare med en tillfällig reseförsäkring vid det tillfället. Jag är nöjd, det är aldrig något trassel och ifrågasättande. Jag köper den via Pacific Prime som också tillhandahåller reseförsäkringar och andra försäkringsalternativ.
Man kan betala med kort såklart men jag betalar med bank överföring, då går det bara att betala per 6 eller 12 månader. Så jag betalar per 6 månader 35.500 baht vilket måste anses billigt för en helförsäkring utan självrisk, tidigare har jag betalat betydligt mer och med för hög självrisk så jag aldrig kunde använda försäkringen.
Under 6 månader hade jag ingen försäkring alls pga lite ekonomiskt trassel, och av någon anledning känner man sig mer sjuk utan försäkringen, man går och oroar sig för att bli sjuk så man blir sjuk