Sjukförsäkring 60+

Dette med at ingen forsikringsselskaper i Thailand vil ha deg som kunde over fylte 80 år er bare en myte som mye annet i Thailand. Men det forutsetter at du tegner forsikringen ved en mye tidligere alder. Og forsikrings-premien vil bli meget høy.
Kan du fortelle navnet på ett selskap tar forsikring etter du er fylt 80 år .

Dette med at ingen forsikringsselskaper i Thailand vil ha deg som kunde over fylte 80 år er bare en myte som mye annet i Thailand. Men det forutsetter at du tegner forsikringen ved en mye tidligere alder. Og forsikrings-premien vil bli meget høy.
Fortell navnet på ett forsikringsselskap , ikke bare påstå noe som ikke eksisterer .

Det er lett å sei , att det er forsikringer du kan tegna , etter du er 60 og 70år men dekker pensjonen din de höye belöpet forsikringen kosta ,er det noen her på forumet som veit prisen ????

Dere som ikke har sjukeforsikring , spaar dere opp ett bel;p som dere har i banken, i tilfelle dere blir sykog inlegg på sykehus . Og bruk ofentlig sykehus dei er mye billigare . En doktor tar 50 baht en spesialist 100 baht

Fortell navnet på ett forsikringsselskap , ikke bare påstå noe som ikke eksisterer .
Jeg har vedrørende et liknende tema i en annen tråd kommet med hvilke thailandske selskaper dette gjelder. Men jeg kan lett finne fram den linken igjen.

Det er lett å sei , att det er forsikringer du kan tegna , etter du er 60 og 70år men dekker pensjonen din de höye belöpet forsikringen kosta ,er det noen her på forumet som veit prisen ????
Som jeg tidligere Skrev så koster en god forsikring rundt 60 000 bahr/år ved 60-65 år.

Ja tycker du pratar en massa skit, men du är ju norrman. Jag har sjukförsäkring och pengar på bank. Hoppas du har så du klarar dej, men de är inte så enkelt som tu sejer
Nå har det seg sånn at denne “skiten” som du nevner er noe som tidligere har lagt fram bevis for. Og hvorfor skal dette være så vanskelig. Det er jo bare å kontakte et forsikringsselskap i Thailand og dem forteller deg hvilke krav dem stiller og hvor mye du eventuelt må betale. Jeg er 63 år og har en forsikring i et thailandsk selskap og jeg betaler 62 000 baht i året for den. Mitt råd vedrørende å bosette seg i Thailand er å aldri å “tro blindt” på hverken de lokale thaiene og utlendingenr og heller finne ut fakta fra blandt annet offentlige sider på nettet og oppsøke de kontorene som har med saken å gjøre.

Ha litt pengar i Banken , som er bedre en sjukförsäkringnn.

P1150246.JPG

Såg en del frågor gällande att bo i Thailand med utmätning hos kronofogden och förbehållsbelopp/normalbelopp vid samboende.
Normalbelopp/månad med sambo är idag 8287kr, det belopp man har rätt att behålla efter hyra. Beloppet bestäms årligen av riksdagen.
Tänkte dela svaret för jag var lite nyfiken på vad som generellt gäller för i en sådan situation.

Här är svaret från KFM.

"Hej

Tack för ditt mejl!

Generellt sett är det samma regler som gäller både om man bor i Sverige eller utomlands. Du kan alltså använda beräkningen på vår hemsida för ett se hur utmätningen skulle se ut på ett ungefär.
(Räkna här: Kronofogdemyndigheten: Förbehållsbeloppsberåkning Mer information)

Då vi inte har möjlighet att kontrollera uppgifter på samma sätt utomlands som i Sverige kan du komma att behöva skicka in underlag för din situation.

Önskar dig en trevlig dag!

Med vänlig hälsning"

mvh / Dee

Kollade nyss. Kostnad 36,092 THB / år (~800kr/månad). En schysst försäkring för en 50 åring och kan användas upp till 85års ålder.
Täcker kostnader upp till 3 miljoner THB. Försäkringsbolag : Krungthai-AXA
Dersom du ønsker en god forsikring som dekker ting som et hjerteinfarkt så må man opp i summer rundt 60 000 baht/ år. Det finnes billigere alternativ, men dette er noe som jeg fraråder.

• Like
Reactions: Dee
Dersom du ønsker en god forsikring som dekker ting som et hjerteinfarkt så må man opp i summer rundt 60 000 baht/ år. Det finnes billigere alternativ, men dette er noe som jeg fraråder.
60k baht för täcka hjärtinfarkt etc för en +60, får du nog lägga till lite på.
Försäkring som täcker 2 miljoner baht för en 61 åring, 97.188 baht om året....

förs.PNG

60k baht för täcka hjärtinfarkt etc för en +60, får du nog lägga till lite på.
Försäkring som täcker 2 miljoner baht för en 61 åring, 97.188 baht om året....

förs.PNG
Ifølge mitt forsikringsselskap så dekker min forsikring et hjerteinfarkt. Og jeg er 63 år og betaler 62 000 baht / år for den forsikringen. Men jeg er norsk statsborger og betaler 800 nkr. /måned på en offentlig helseforsikring (Folketrygden). En forsikring som gir meg 1500 nkr. / døgn på sykehus i tillegg.

Senast redigerad av en moderator:
  • Like
Reactions: Dee

Tillbaka
Topp