Har ni som bor i Thailand sjukförsäkring?

Är ni som bor i Thailand har ni sjukförsäkring?

• Ja, full försäkring

Röster: 9 32.1%
  • Ja täcker viss del

Röster: 2 7.1%
  • Nej

Röster: 15 53.6%
  • Va varför då?

Röster: 2 7.1%

• Totala väljare
    28

Jeg er inne på hospitalet i Bangsaen hver 2 måned , for kontroll av Hjerta hos spesialist , og ny medisin. somt er jeg til ortoped for rygg og foten min Og noen måner til er jeg 80 år og forgammel til å ha forsikring i noen selskap. Då er det bedre å ha penger i Banken.

Jeg er inne på hospitalet i Bangsaen hver 2 måned , for kontroll av Hjerta hos spesialist , og ny medisin. somt er jeg til ortoped for rygg og foten min Og noen måner til er jeg 80 år og forgammel til å ha forsikring i noen selskap. Då er det bedre å ha penger i Banken.
Då har du inget val. Du tror förmodligen att dina pengar på banken ger dig ett liv iall oändlighet. Allt går inte att köpa för pengar, Det är synd om norrmännen.

Då har du inget val. Du tror förmodligen att dina pengar på banken ger dig ett liv iall oändlighet. Allt går inte att köpa för pengar, Det är synd om norrmännen.
For det förste ,Jeg er så gammel att jeg får ikke tegna forsekring av noen forsikringselskap , om noen månerer er jeg 80 år , Hva vil du gjöra når du blir så gammel som meg Husk att prisene stiger med alderen ,s[ mange gamle har ikke råd å forsikra seg., og ikke får tegna forsikring , og ikke har penger i Banken. ????????

Alle ferie plassene som Phuket , Hua Hin , Pattaya ,som har utlanske turister må betale dobbelt , Men ikke her i Bangsaen. her betaler vi Thai pris 30 Baht for lege ,

P1150125.JPG

For det förste ,Jeg er så gammel att jeg får ikke tegna forsekring av noen forsikringselskap , om noen månerer er jeg 80 år , Hva vil du gjöra når du blir så gammel som meg Husk att prisene stiger med alderen ,s[ mange gamle har ikke råd å forsikra seg., og ikke får tegna forsikring , og ikke har penger i Banken. ????????

Är du säker på att du inte kan teckna?
Jag minns när de pratade om att införa försäkring för alla på minst 100,000 usd och då kom det ut ett antal försäkringsföretag med förslag.
Skummande bara lite men har för mig man kunde iaf ha försäkringen högt upp i åldrarna.

Tittar nu själv efter försäkring åt mig och mina kids. Det regnar in förslag från de företag jag kontaktat och såg nyss att man kan ha t.ex. denna försäkringen upp till 99 år. Vet inte om det är åldersgräns på att tecka visserligen.
Kolla t.ex. AXA SmartCare Executive.

/ SatanG

Bilagor

• Smart Care Executive Benefit.pdf
    507.6 KB · Visningar: 94
Är det så ovanligt? Jag kommer åt frugans konton och hon kommer åt mina. Kan ju skita sig även i Sverige så att man inte kommer hem från jobbet, då är det rätt bra om frugan kommer åt mina konton utan att behöva strula med banker osv.
Det är nog skillnad i Sverige och faranger med familjer i Thailand.
Har ännu inte träffat en utflyttad som ger frun full tillgång till alla ens bankmedel.
Finns lösningar med flera konton för det gemensamma.

Har ännu inte träffat en utflyttad som ger frun full tillgång till alla ens bankmedel.

Ok, det kanske är så. Själv hade jag inte gift mig om jag inte hade 100% tilltro till frugan och det gäller även om vi flyttar till Thailand i framtiden så kommer hon att ha tillgång till mina konton.

Är du säker på att du inte kan teckna?
Jag minns när de pratade om att införa försäkring för alla på minst 100,000 usd och då kom det ut ett antal försäkringsföretag med förslag.
Skummande bara lite men har för mig man kunde iaf ha försäkringen högt upp i åldrarna.

Tittar nu själv efter försäkring åt mig och mina kids. Det regnar in förslag från de företag jag kontaktat och såg nyss att man kan ha t.ex. denna försäkringen upp till 99 år. Vet inte om det är åldersgräns på att tecka visserligen.
Kolla t.ex. AXA SmartCare Executive.

/ SatanG
Jeg kan tena forsikring , men den dagen jeg blir sjuk , får jeg ikke 2 åre av forsikringen , Det er viktigb
å lesa det med små skrift også -

Jag har skrivit ner en step-by-step samt övar live för att det ska gå smidigt om/när det behövs.
Hon har detsamma på sig, banker, livförsäkringar etc om något händer henne för att göra det enklare.
Borde vara självklart, eller?

/ SatanG

Jag har skrivit ner en step-by-step samt övar live för att det ska gå smidigt om/när det behövs.
Hon har detsamma på sig, banker, livförsäkringar etc om något händer henne för att göra det enklare.
Borde vara självklart, eller?

/ SatanG
Ja i ert fall, utan tvekan.

Ni är dock inte representativa för den grupp oförsäkrade pensionärer som bor runt om i Thailand.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp