Sjukförsäkring expats

Långeman körde motorcykel utan hjälm på vänster sida, har jag fattat det korrekt @Nam Falang ?
Nä han hade hjälm men en klart undermålig sådan. Det var korsningen på Sukhumvit på väg mot Bang Saray utanför BMW. Vet inte vad korsande vägen heter. Han stod för rött och var säkert het på kopplingen när det blev grönt. Personen i bilen körde ut mot rött i korsningen och tror Långeman låg långt ut till höger skymd av övrig trafik. Han släppte kopplingen, hon körde mot rött och olycksn var ett faktum.

Bäst att tillägga. Jag har fått händelseförloppet återberättat för mig och var inte med vid skälva kollisionen. Fick dock se bilder som polisen på plats tog från olyckan.

Ingen U-turn, han var på väg hem till huset i Bsng Saray för att möta upp mig efter att ha skjutsat sin son till sin mor i Pattaya. Tack gode Gud att sonen inte var med då olyckan skedde.
Ok då missuppfatta jag, vi hade ju lite kontakt med boss ett tag, hämtade upp han och umgicks med vår son, men efter covid inte blivit nåt av det.

Ok då missuppfatta jag, vi hade ju lite kontakt med boss ett tag, hämtade upp han och umgicks med vår son, men efter covid inte blivit nåt av det.
Kom ihåg att jag kan ha fel, som sagt jag var inte med vid själva okyckan. Såg Långeman första på första sjukhuset. Det var också där en polis visade mig bilderna från olyckan. Jag blev ganska illamående av det jag såg och förstod redan då att utgången var oviss. Precis innan jag kom ut och träffade polismannen utanför så hade jag precis bevittnat när en liten tjej dog mitt framför mig. Hon var max 2-3år gammal. Hennes mors skrik då hon fick beskedet om sin dotter var hemskt. Som förälder går det rakt in i hjärtat. Som ni förstår så flöt allt ihop något. Så jäkla många jobbiga intryck på kort tid. Den natten mär jag kom hem kände jag mig helt förvirrad som om jag var i en mardröm som inte ville ta slut. Helt sjukt. Trots allt lyckades jag vara lite rationell och leta igenom Långemans mobil efter anhöriga, vänner och bekanta. I slutändan hade jag fler frågor än svar. Fy fan vilken natt. Har aldrig känt mig så ensam.

Kom ihåg att jag kan ha fel, som sagt jag var inte med vid själva okyckan. Såg Långeman första på första sjukhuset. Det var också där en polis visade mig bilderna från olyckan. Jag blev ganska illamående av det jag såg och förstod redan då att utgången var oviss. Precis innan jag kom ut och träffade polismannen utanför så hade jag precis bevittnat när en liten tjej dog mitt framför mig. Hon var max 2-3år gammal. Hennes mors skrik då hon fick beskedet om sin dotter var hemskt. Som förälder går det rakt in i hjärtat. Som ni förstår så flöt allt ihop något. Så jäkla många jobbiga intryck på kort tid. Den natten mär jag kom hem kände jag mig helt förvirrad som om jag var i en mardröm som inte ville ta slut. Helt sjukt. Trots allt lyckades jag vara lite rationell och leta igenom Långemans mobil efter anhöriga, vänner och bekanta. I slutändan hade jag fler frågor än svar. Fy fan vilken natt. Har aldrig känt mig så ensam.
Jo du var ju på den värre delen, jag fick ju via dig.
Men som sagt jag var på sjukhuset, såg han, var mer livsuppehållande för försäkringsbolaget, han var tvärdöd men jag ville inte skriva det här på forumet men jämkade litr, men var ju solklart, bara alla som såg han visste att han var död.
Me inte för inte han fick flertalet bra år som är få förunnat i den åldern i Sverige.
Han va en stark gubbe men snacka lite för mycke i bland så man fick samp i öronen emellat ;)

En riktig sjukförsäkring kan vara väldigt dyr och om man inte skulle ha råd så bör man åtminstone teckna en olycksfallsförsäkring som täcker just olyckor. Viktigt är att kolla att även MC ingår. Denna typ av försäkring är inte så dyr, typ 3-5 tusen per år och säljs av de flesta försäkringsbolagen och banker. Kasikorn Bank är bra och inkluderar MC. Ofta finns även Familjeförsäkring som täcker mamma, pappa och barn.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp