Innovativa länder 2023

Hej

Två nya sprängningar mot bostäder i natt​

Uppdaterad 2024-03-30 Publicerad 2024-03-30

Under natten till påskafton har två nya sprängdåd riktats mot bostäder – ett i Värnamo och ett i Åkersberga. Inga personskador har rapporterats, men flerfamiljshusen har skador på fasader och många fönster har krossats.

– Jag har inte ett helt fönster kvar i min lägenhet, säger Jesper Hammarberg i Åkersberga.

Mvh isan lover
Bara två,,,,gääääääääääääsp!

Jag tror inte att Schweiz är 1an, de äger en massa företag rund om Europa och deras patent ägs av Schweiz. Jag har en patent i USA men gjordes i Sverige, företaget ville sälja det i USA så sökte patent där. Sverige är 1an och Schweiz 5an om det skulle vara rätt.
Polen håller på att komma ikapp närmaste åren, de satsar enormt på utveckling, Sverige halkar efter pga gubbsjuka inom Svensk industrin.

det har varigt ett världens tryggaste länder och så är inte fallet längre och man jämför hur det var förut innan massinvasion av män från kulturer med våld och skev kvinnosyn

Du menar som det var förr när män söp och slogs och mord och kvinnomisshandel (speciellt inom familjer/relationer) var statistiskt väldigt mer vanligt jämfört med idag ?
När bankrån och värdetransportrån var vardagsmat och fylleslagsmål med misshandel haglade varje festkväll utanför folkparken !

Du menar som det var förr när män söp och slogs och mord och kvinnomisshandel (speciellt inom familjer/relationer) var statistiskt väldigt mer vanligt jämfört med idag ?
När bankrån och värdetransportrån var vardagsmat och fylleslagsmål med misshandel haglade varje festkväll utanför folkparken !
Mmmmm visst, när man var ung var det extra extra när ett mord skedde på löpsedlarna.
Idag så vanligt så hamnar tom långt ner i tablåerna.
Och fylleslagsmål i folkparkerna var det oftast nävar som gällde.
Leva i det blå och under skygglappar och vända på statistik och inte erkänna att klimatet blivit våldsammare i Sverige och då inom vissa områden är en annan sak.
Idag anmäls knappt ett vanligt handgemäng och polisen har inte tid att ta sig dit så försvinner ur statistiken.
Aldrig sett så mycket pattrulerande poliser som i förrgår på stockholsmscentral och på Arlanda 2st iaf pattrulerande med automatgevär hängande över axeln.

Mmmmm visst, när man var ung var det extra extra när ett mord skedde på löpsedlarna.
Idag så vanligt så hamnar tom långt ner i tablåerna.
Och fylleslagsmål i folkparkerna var det oftast nävar som gällde.
Leva i det blå och under skygglappar och vända på statistik och inte erkänna att klimatet blivit våldsammare i Sverige och då inom vissa områden är en annan sak.
Idag anmäls knappt ett vanligt handgemäng och polisen har inte tid att ta sig dit så försvinner ur statistiken.
Aldrig sett så mycket pattrulerande poliser som i förrgår på stockholsmscentral och på Arlanda 2st iaf pattrulerande med automatgevär hängande över axeln.

Just nu är det lite speciellt med allt hat mot israeler/judar i samband med påsken

Just nu är det lite speciellt med allt hat mot israeler/judar i samband med påsken
Tror inte det beror på påsken utan en irrittation mot folkmordet som begås.
Men är ju inte bara nu utan blivit en vardag.
Hat och hot är en sak men den almäna säkerheten har ju förändrats och idag kan man få ett skott i huvudet för man åt en hamburgare på fel ställe vid fel tillfälle.
Riskstatistiken där har höjts sig avsevärt.
Vid handgemäng i folkparker var oftast båda parter skyldiga och kom levande undan.

Tror inte det beror på påsken utan en irrittation mot folkmordet som begås.
Men är ju inte bara nu utan blivit en vardag.
Hat och hot är en sak men den almäna säkerheten har ju förändrats och idag kan man få ett skott i huvudet för man åt en hamburgare på fel ställe vid fel tillfälle.
Riskstatistiken där har höjts sig avsevärt.
Vid handgemäng i folkparker var oftast båda parter skyldiga och kom levande undan.

Inget specifikt för Sverige för just nu är hotnivån höjd i många länder p.g.a händelser i de olika krigen

Inget specifikt för Sverige för just nu är hotnivån höjd i många länder p.g.a händelser i de olika krigen

Hotnivån är höjd men våldsnivån med faktiska händelser har eskalerat i Sverige.
På flygplatsen var det nog pga hotnivån på centralen tillståndet i Sverige.

På båtarna pratar norrmännen om det svenska tillståndet, ingen grej som @Einar bara hittade på för en gångs skull utan ett nytt utryck i grannlandet.

Sen underligt, i norsk media rapporteras det hela tiden om Rosengård och Malmös förorter.
Inget som skrivs om i svensk media, norrmännen har mer koll på vad som händer däromkring än oss svenskar som inte är skåningar.
Är som att Rosengård etc inte existerar, står aldrig om det i svensk media men läser man norsk löpsedlar.
Mörkar man och inte rapporterar allt?

Sen underligt, i norsk media rapporteras det hela tiden om Rosengård och Malmös förorter.
Inget som skrivs om i svensk media, norrmännen har mer koll på vad som händer däromkring än oss svenskar som inte är skåningar.
Är som att Rosengård etc inte existerar, står aldrig om det i svensk media men läser man norsk löpsedlar.
Mörkar man och inte rapporterar allt?

Finns en kultur i Sverige att undvika att lyfta problem och saker som är negativa innan de är så uppenbara att de ej går att ignorera längre. Bättre att sopa under mattan än att lyfta problemen och faktiskt göra något åt dem verkar vara resonemanget. Då kan vi ju samtidigt slå oss för bröstet och värna ”Sverigebilden” utomlands med så länge det nu går.

Situationen i alla våra utanförskapsområden hör definitivt dit. Men nu har ju SVT pliktskyldigt öppnat en redaktion i Rosengård som kommer lyfta fram allt det positiva som ingen visste hände just där, så snart får vi nog mängder av positiva nyheter från just Rosengård iaf. ;)

Senast ändrad:
Finns en kultur i Sverige att undvika att lyfta problem och saker som är negativa innan de är så uppenbara att de ej går att ignorera längre. Bättre att sopa under mattan än att lyfta problemen och faktiskt göra något åt dem verkar vara resonemanget. Då kan vi ju samtidigt slå oss för bröstet och värna ”Sverigebilden” utomlands med så länge det nu går.

Situationen i alla våra utanförskapsområden hör definitivt dit. Men nu har ju SVT pliktskyldigt öppnat en redaktion i Rosengård som kommer lyfta fram allt det positiva som ingen visste hände just där, så snart får vi nog mängder av positiva nyheter från just Rosengård iaf. ;)

Nej men det har ju sin nackdel med.
Vi fick ombord en Jugoslav (var det de hette när hans föräldrar föddes)
Och norske överstyrman mfl oroliga direkt Rosengårdgangster.
Jag fick gå in innan han kom ombord att lägg för fan ner med era fördommar, jag har kollat efter erat idiotiska resonemang och han är svenskfödd.
Bara det gav mig dåligt samvete sen att jag var tvungen att säga svenskfödd för att norrmännen skulle roa ner sig.
Dom såg Rosengård och jag tror inte ni förstår hur ökänt Rosengård är i Norge.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp