Thailand överväger att förlänga 45 dagars visum till slutet av 2023

Ja och där kräver dom en t/r eller en in och en ut Annars får du ingen visa Däremot så kan den biljetten vara stäld på 90 dagar #Det godkänner dom
Då är det som tidigare, ett tv 60 dagar och en biljett om 180 dagar brukade jag köra med.
Gick att skicka med en biljett till ett grannland men det behövdes aldrig.
Sånt bestämmer man på plats.

Då är det som tidigare, ett tv 60 dagar och en biljett om 180 dagar brukade jag köra med.
Gick att skicka med en biljett till ett grannland men det behövdes aldrig.
Sånt bestämmer man på plats.
Och då menar du att om man har en t/r biljett på längre än 30 dagar så får du åka med planet ner Då finns det ju ingen anledning att fixa tr eller,???

Visum klart!
Skickade in ansökan 11:30 idag, visum kom med e-post 19:05, det var värst, trodde det skulle ta minst en vecka. Tack till er alla.

Visum klart!
Skickade in ansökan 11:30 idag, visum kom med e-post 19:05, det var värst, trodde det skulle ta minst en vecka. Tack till er alla.
Ja mycket enklare att ha visum och säkrare då du ska åka Är man säker på att komma med planet utan att behöva springa iväg och köpa en biljett ut ur thailand för att kommande med planet

Ja mycket enklare att ha visum och säkrare då du ska åka Är man säker på att komma med planet utan att behöva springa iväg och köpa en biljett ut ur thailand för att kommande med planet
Håller med dig.
Nu är det bara att hoppas att det börjar regna innan man kommer dit så att luftkvaliten blir bättre i Chiang Mai, det meningslösa eldandet måste få ett slut.

Och då menar du att om man har en t/r biljett på längre än 30 dagar så får du åka med planet ner Då finns det ju ingen anledning att fixa tr eller,???
Det beror ju på hur länge man tänker stanna.
Att förlänga på IM med 30 dagar kostar kanske mer än ett trv.
Ska du stanna längre blir det att resa ut efter 60 dagar och börja om.
Nu är en semester till ett grannland också trevligt och en upplevelse.
Gärna i en vecka som är lagom.

Smidigt med visum.

Om man inte har visum så är min erfarenhet att incheckningspersonalen kan vara mer kinkiga på att man ska kunna visa upp biljett ut ur Thailand.

Har man Turist visum så brukar de inte fråga för då har man ju biljett ut ur landet.

Det blir lite moment 22 över det hela.

Hoppas på att dubbel och trippel turist visa kommer tillbaka eller att dom utökar vanligt turist visa till flera månader
Tveksamt. Anledningen till att de tog bort detta var på grund av att en del backpackers och liknande arbetade utan WP i Thailand Av samma anledning stramade de åt border runs till 2 'besök' i grannländerna per år.

Tveksamt. Anledningen till att de tog bort detta var på grund av att en del backpackers och liknande arbetade utan WP i Thailand Av samma anledning stramade de åt border runs till 2 'besök' i grannländerna per år.

Inte enbart backpackers som arbetade illegalt i Thailand.

Det fanns massor av pensionärer som arbetade som lärare på olika skolor i bland annat Pattaya utan work permit när jag var där.

Vi hade ungefär 20 stycken faranger i veckan som kom till skolan och sökte jobb när jag var på BEC school.

Alla nationaliteter var representerade.

BTT

Är du +50 då är ett Non IM retirement single för 90 dagar perfekt.
Förlängning på IM för ungefär 2000 ger ytterligare 30 dagar.

Bra för ett halvår.
Man kan inte förlänga ett non im o retirement på immigration med 30 dagar. Däremot om man har non im o baserat på giftermål så kan man få 60 dagars förlängning på immigration.

TM6 får man bara vid landövergångar (påhittat ord, men jag tror att du förstår vad jag menar) du skall spara den 'slippen' från flyget, vilket motsvarar en TM6.
Vilken slip är det man får från flyget?

Jag fick inget förra veckan vad jag vill minnas, har jag supit/rökt bort nogåt viktigt......?

Nej, som jag skrev bp och liknande

TM6 får man bara vid landövergångar (påhittat ord, men jag tror att du förstår vad jag menar) du skall spara den 'slippen' från flyget, vilket motsvarar en TM6.
Nu förstår jag inte vad du avser. Enligt detta TM 6 immigration forms shelved for now at airports har det varit "åsidosatt". Dessa blanketter fick man på flyget t.ex. Sen dess har man inte fått några. Hur är det nu?

Edit: Ahh, nu gick det upp ett ljus: Du menade att man fortfarande får vid landövergångar, inte det att det endast kallas för TM6 vid dessa. Då återstår bara frågan om slippen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp