Thaitjej med UT - Vilka länder kan hon resa till?

 
A

Anonym

Gäst
Hej,

Min fru från Thailand har fått ett uppehållstillstånd i två år. Just nu läser hon SFI Svenska, och det går relativt bra för och vara så här i början.
Min fråga är, vilka länder kan hon med thai pass samt svenskt UT resa till in och ut utan problem? Som jag har förstått så är det samtliga länder inom EU minus Norge. Eller kan in/utresa ske till Norge också? Hur är det med lite soligare länder såsom Marocko och Turkiet?

Tack på förhand,
András
 
Hej,

Min fru från Thailand har fått ett uppehållstillstånd i två år. Just nu läser hon SFI Svenska, och det går relativt bra för och vara så här i början.
Min fråga är, vilka länder kan hon med thai pass samt svenskt UT resa till in och ut utan problem? Som jag har förstått så är det samtliga länder inom EU minus Norge. Eller kan in/utresa ske till Norge också? Hur är det med lite soligare länder såsom Marocko och Turkiet?

Tack på förhand,
András
Eftersom Norge är med i Schengen kan hon resa dit utan problem precis som inom övriga Schengen stater. Så det är kanske säkrast att hålla sig där i övrigt bör regler för thailändska medborgare gälla.
 
Schengen länder är Belgien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Island, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

Kanarieöarna går bra då de är spanska.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp