Rätt och fel Internet och Google translate

 

mackes

Forumveteran
Under den senaste månaden har vi haft enorma problem med Internet, vi har 3BB och de har alltid haft en utmärkt service men nu har den degraderat ordentligt, framförallt drabbar det telefon- och videosamtal med Sverige samt SVT play. Speedtesten visar (naturligtvis) full speed men det är ständiga korta dippar som bryter samtal och videoströmmar. Jag vet ju inte men jag misstänker att något pågår med den nationella brandväggen. Någon i Thailand som upplevt samma problem.

När jag skulle skriva ett klagobrev till 3BB upptäckte jag en trevlig feature i Google translate. Om man skriver på engelska och när man är klar ändrar översättningen från Thai till engelska så ser man var grammatiken inte fungerar och där även engelskan blir helt obegriplig. Engelska till Piguin engelska... Testa och se om det funkar.
 
Under den senaste månaden har vi haft enorma problem med Internet, vi har 3BB och de har alltid haft en utmärkt service men nu har den degraderat ordentligt, framförallt drabbar det telefon- och videosamtal med Sverige samt SVT play. Speedtesten visar (naturligtvis) full speed men det är ständiga korta dippar som bryter samtal och videoströmmar. Jag vet ju inte men jag misstänker att något pågår med den nationella brandväggen. Någon i Thailand som upplevt samma problem.

När jag skulle skriva ett klagobrev till 3BB upptäckte jag en trevlig feature i Google translate. Om man skriver på engelska och när man är klar ändrar översättningen från Thai till engelska så ser man var grammatiken inte fungerar och där även engelskan blir helt obegriplig. Engelska till Piguin engelska... Testa och se om det funkar.
Har du ADSL? I så fall kan du ha ett kabelbrott som gör att det glappar ibland när kabeln rör sig. Hade ofta det när jag hade 3BB. efter jag bytt till fiber från True har dessa problem försvunnit.
 
Jag har spelat en del online sista veckan spelet har flytit på bra, jag har spelat mot Europa servrar.
Streamar HD på netflix utan buffringtid.
Jag har 3bb och flyter på bra.
 
Har Tru fiber och dom sista dagarna har samma skett för mig, var i dag och klagade.
Men som vanligt händer det inget.
Dom hänvisar till speedtest mot Bkk och då flyter det på. Påtalade att jag betalar för Internet och inte Thainet. Då vart det tyst i luren, sedan lovade dom att jobba med felet.
Hade 3bb för 1 år sedan samma där.
 
Hade problem med Netflix i veckan men det satt nog i någon uppdatering i tv:n för när jag tog reset på inställningarna i Tv:n funkade allt normalt igen.
Kollade på nätet och verkade vara många som haft samma problem världen över med någon ny uppdatering av Netflix så där jag fick tipset.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
2 K
Mille1000
M
A
Svar
29
Visningar
5 K
Sir One
S
W
Svar
32
Visningar
4 K
R
S
Svar
13
Visningar
4 K
Anonym
A
S
Svar
9
Visningar
3 K
kenth.pennemo
K
S
Svar
0
Visningar
1 K
svarre
S
Z
Svar
3
Visningar
1 K
zetterberg_88
Z
A
Svar
0
Visningar
6 K
A
 
Tillbaka
Topp