internet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Rolf " sa:
Ytterligare lite info om bredbandet i T
Det finns i dagsläget endast två lösningar beroende på var i Thailand du befinner dig. Den vanligaste och mest utbredda lösningen är CDMA från det statliga telekombolaget CAT. CDMA fungerar i stort sett över nästan hela Thailand, med undantag från vissa glesbefolkade områden. CDMA-lösningen kan endast köpas från CAT och kräver även speciella modem som kommer från CAT.
Den andra lösningen är 3G, men dessvärre är utbyggnaden på grund av politiska skäl väldigt begränsad i Thailand. 3G finns i dag endast i vissa områden runt Bangkok, Chiang Mai, Hua Hin, Pattaya och Phuket.

Rolf

3g finns i metropolen Korat också. Enligt rykten så är det riktigt bra fart runt centrala delarna av Korat

Nu har dom ju gjort klart med auktionen an 3g-rättigheter om jag förstår det hela rätt, dock inte utan den vanliga pajkastningen :) Hoppas det sätter fart på grejjerna.

Men tjejen bor just nu i bangkok, där borde ju vara bra täckning på dom trådlösa modemen tycker man. Men icke då, där hon bor har vi provat 3 olika simkort i hennes dongle men alla 3 har problem klara av videosamtal. Riktigt störande :( Ska man bo långt isär vill man i alla fall kunna ses via nätet kan man tycka. Uppkopplingen är hyfsat stabil men så långsam. Försöker hon se youtube klipp eller ringa videosamtal så kopplar det ner helt ibland. Hon bor i Amphoe Phra Padaeng, Samut Prakan. där vid den stora bron :)

Nu börjar jag fundera på om det inte går fixa riktigt internet till lägenheten istället? Vad kostar det och vilja erbjuder sånt? Finns typ adsl alls i thailand? eller liknande trådburet nät. Vill att det ska va stabilt så vi kan dela filmsnuttar och föra videosamtal utan massa strul.

ADSL finns i Thailand. Själv har jag ADSL från leverantören 3BB. Det är enligt min egen uppfattning den stabilaste leverantören just nu. Jag har ett paket med 9Mb ner och 0,5 Mb upp. Kostar ca 600Bth i månaden.

/Anubaan

Själv så sitter vi(jag å frun)här i LOS, med TRUE ONLINE/10Mb och slantar 599Thb i månaden, tidigare hade vi 3BB(samma kostnad)men sämre uppkoppling endast 5Mb, men deras server var också j*kla urusel sådan, med denna lina så kan frun när jag är i LOC sitta via skypen eller MSN utan trubble.

Jo-Be

"anubaan " sa:
ADSL finns i Thailand. Själv har jag ADSL från leverantören 3BB. Det är enligt min egen uppfattning den stabilaste leverantören just nu. Jag har ett paket med 9Mb ner och 0,5 Mb upp. Kostar ca 600Bth i månaden.

/Anubaan

Jo, dte har jag också hört att 3BB skall vara bra, funderar att köra in det hos min fru, men får väl kolla lite olika alternativ, var man bor har antagligen betydelse!

insayt

I Casa där vi har kåken har dom bestämt att TOT ska få bli leverantör.
Vi best ADSL 10Mb ner för 890THB/ mån.

"Rolf " sa:
I Casa där vi har kåken har dom bestämt att TOT ska få bli leverantör.
Vi best ADSL 10Mb ner för 890THB/ mån.
skitsnack. Jsg har hört att området ska köra med röksignaler. Ett framsteg :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
2 K
Mille1000
M
W
Svar