Internet i Thailand

flimmer

Medlem
Fråga från nyinflyttad:

Har en 4G router med dtac, högsta hastighet och obegränsat data.
Nu vill frugan se thailänsk TV. Vad behöver jag mellan routern och TV:n (förutom nätverkskablar) och vad behöver jag för abonnemang?
Du behöver varken router, nätverkskablar eller abonnemang för att se thai-tv. Du köper den billigaste "box" du hittar och drar antenkabeln direkt till t:n. :)

Mr.Jo

Forumveteran
Jag har don vanliga kanalerna i Phrae men har funderat på satellitkanaler med bra utbud. Kanske även utanför asien, svenska kanaler kvittar.
Kan i och för sig höra hos försäljare med de säljer oftast den de har mest profit. Vad har ni, eller är det bara internet som gäller idag?

magunnar

Forumveteran
Jag har don vanliga kanalerna i Phrae men har funderat på satellitkanaler med bra utbud. Kanske även utanför asien, svenska kanaler kvittar.
Kan i och för sig höra hos försäljare med de säljer oftast den de har mest profit. Vad har ni, eller är det bara internet som gäller idag?
Jag har True satellit (gold) SKIT rullar med samma filmer hela tiden.
Men jag har GOLF.

andrejsdenruskige

Forumveteran
För min del så kollar jag knappt på TV i Sverige och således så skulle jag nog klara mig bra utan TV i Thailand.
Tror att damen körde med True. Gick lite MMA när det var aktuellt, vilket var bra.

Mr.Jo

Forumveteran
Köpte en tv till Phrae nu efter att vi varit utan några månader få se om det blir någon skillnad.
Tittar gärna på nyheter och annat lite vettigt på Thai för språkets skull och kanske för att hålla mig uppdaterad på vad som händer.
BBC hade någon kanal som var intressant men det kanske går via internet lika bra, där finns ju fiber.

PanPan

Forumveteran
1000 kr för ett årsabonnemang på Overbox IP.

/ SatanG
Får du Svenskt IP då?
Känner att jag måste ändra Netflix Thailand suger, dom komediserier jag vill se typ Modern family finns inte på Netflix Thailand, mycket som saknas på netflix Thailand och helst då västerländska komediserier.

PanPan

Forumveteran
Man kan inte se på Netflix med VPN.:thumbsdown:
Då skall jag stänga ner mitt netflix för netflix Thailand har inget att erbjuda som intresserar mig, jag vill ha komediserier.
Skall kolla in detta först.

That said, we’ve come up with a list of VPN providers that offer some means of bypassing the Netlix proxy error message. Many of them require contacting customer service for a fix. Some only work when watching in a web browser, and not with the native Netflix app. Here are our top picks for the best VPNs for Netflix last tested and confirmed as working on June 01, 2018:

Netflix VPN Proxy Error Fix - 11 Best VPNs to Unblock Netflix in 2018

SatanG

Forumveteran
Får du Svenskt IP då?
Känner att jag måste ändra Netflix Thailand suger, dom komediserier jag vill se typ Modern family finns inte på Netflix Thailand, mycket som saknas på netflix Thailand och helst då västerländska komediserier.
Vad jag förstår så behöver man inget svenskt IP-nummer för IPTV-abonnemang, jag använder det iaf inte för att kolla på mitt abonnemang. Kan även tas direkt via smart-tv om du inte vill köra via pc.

/ SatanG

mackes

Forumveteran
Jag har haft True abonnemang i många år men idag finns ingen anledning att betala för vanliga TV-kanaler, allt finns på nätet och jag vill se TV när jag väljer, inte när det "sänds".

Investerade i en media PC kopplad till TV:n i Thailand. VPN om jag vill se svenska TV-program, SVT play har ett bra och brett utbud för en gammal svensk, Netflix har filmerna och TV-serierna, kostar en knapp hundralapp i månaden.

Sport är inte min grej men då kanske en "piratbox" är lösningen, verkar dyrt.

SatanG

Forumveteran
Jag har haft True abonnemang i många år men idag finns ingen anledning att betala för vanliga TV-kanaler, allt finns på nätet och jag vill se TV när jag väljer, inte när det "sänds".

Investerade i en media PC kopplad till TV:n i Thailand. VPN om jag vill se svenska TV-program, SVT play har ett bra och brett utbud för en gammal svensk, Netflix har filmerna och TV-serierna, kostar en knapp hundralapp i månaden.

Sport är inte min grej men då kanske en "piratbox" är lösningen, verkar dyrt.
Vad ska man med en box till idag. Alla har väl pc eller smart-tv?

/ SatanG

Matt82

Forumveteran
Overbox verkar riktigt bra. Tack för tipset SatanG!

Om jag nu lyckas få tid till att titta på TV nån gång innan pension vill säga :)

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Matt82 Thailand tilts towards Chinese-style internet controls Thailändska Nyheter 1
G Internet i Thailand Funderingar och betraktelser 3
A Se de svenska internet play kanalerna från Thailand Teknikrelaterat 5
G Svensk TV via internet i Thailand Allmänt thailandforum 13
A Internet via mobilen i Thailand Allmänt thailandforum 0
mackes Rätt och fel Internet och Google translate Rätt och fel i Thailand samt tips 6
B Skicka hem pengar till Sverige och Bangkok bank internet bank Allmänt thailandforum 24
T Telefoni/Internet SIM-Kort Teknikrelaterat 7
A SMS-koder för att fylla på mobilt internet. Allmänt thailandforum 8
B thailändskt simkort med internet Teknikrelaterat 25
N Thailandsk internet 3G modem 2015 Allmänt thailandforum 1
thaikonsult Kolla "min sida" när du söker uppehållstillstånd via internet. Uppehållstillstånd och visum mm 0
A Internet daiting ? Ordet är fritt 6
A internet Teknikrelaterat 29
R Thailändsk 3G Trådlöst internet modem Teknikrelaterat 61
W Internet Allmänt thailandforum 32
S Mobilt Internet Allmänt thailandforum 13
S Internet Allmänt thailandforum 9
janptr Thai TV på Internet Thailändsk kultur och traditioner 13
S Internet Allmänt thailandforum 0
A Thailändsk TV (Parabol, Internet) Allmänt thailandforum 4
A Tekniken för Internet-TV inte riktigt mogen ännu Thailändsk kultur och traditioner 2
G 14 ThaiTV +21 Radiokanaler via internet... Släng parabolen! Thailändsk kultur och traditioner 1
mrsomtam äga en lägenhet i thailand Allmänt thailandforum 5
Isan Lover Thailand inför nya körkortstest för dom äldre än 70 år, senare även för dom över 65 år. Thailändska Nyheter 4
thaikonsult 11 grupper av människor får flyga till Thailand, idag. Uppehållstillstånd och visum mm 11
OsoPolar Kärnkraft i Thailand Funderingar och betraktelser 4
Isan Lover Antalet tigrar i Thailand har ökat. Thailändska Nyheter 0
J Nu har dom börjat sälja charterresor till Thailand redan i December? Allmänt thailandforum 5
Dick Hur räknar man folket i Thailand? Allmänt thailandforum 9
S Vad har du fått för namn i Thailand Allmänt thailandforum 31
Khun Leo Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar! Teknikrelaterat 61
thaikonsult Thailand öppnar igen sina internationella gränser från imorgon 1 juli Uppehållstillstånd och visum mm 8
JanneMan61 Kommer vi att kunna åka till Thailand över jul? Thailändskt reseforum 69
Dick Dyrt med alkohol i Thailand. Allmänt thailandforum 76
Skip Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige Funderingar och betraktelser 313
Skip Rätt och fel Hur gå klädd eller inte gå klädd i Thailand ? Rätt och fel i Thailand samt tips 94
Pepsi Markpriser i Thailand. Kommunen vill köpa? Allmänt thailandforum 43
nmax Husköp i Thailand Bygga hus i Thailand 163
Isan Lover Thailand förlorar rätt att tullfritt exportera för 1.3 miljarder $ årligen till USA. Thailändska Nyheter 31
Isan Lover Brandmän i norra Thailand flydde upp i träden när dom stötte på vilda elefanter. Thailändska Nyheter 0
thaikonsult Undantagstillstånd i Thailand! Uppehållstillstånd och visum mm 0
nmax Inkomst skatt i Thailand Allmänt thailandforum 0
Matilda Thailand bilder år 2004 - 2019 Expat i Thailand 205
Isan Lover Världsbanken säger i sin rapport att antalet fattiga ökar igen i Thailand. Thailändska Nyheter 2
S Rätt och fel Hur klipper ni gräsmattan i Thailand? Rätt och fel i Thailand samt tips 12
S Roadtrip Sverige-Thailand Thailändskt reseforum 10
Isan Lover GM lägger ned sina fabriker i Thailand. Thailändska Nyheter 205
Isan Lover Thailand söker 10 000 utländska engelskalärare. Thailändska Nyheter 46
S Rätt och fel Gifta sig i Thailand Rätt och fel i Thailand samt tips 116
Liknande trådar

Topp