Internet i Thailand

För min del så kollar jag knappt på TV i Sverige och således så skulle jag nog klara mig bra utan TV i Thailand.
Tror att damen körde med True. Gick lite MMA när det var aktuellt, vilket var bra.

En av anledningarna jag vill ha svensk tv är för svenska barnprogram till kidsen. Tyvärr är jag ju borta mycket och oftast blir det engelska när jag är hemma så jag försöker få in lite svenskt denna vägen.

/ SatanG

En av anledningarna jag vill ha svensk tv är för svenska barnprogram till kidsen. Tyvärr är jag ju borta mycket och oftast blir det engelska när jag är hemma så jag försöker få in lite svenskt denna vägen.

/ SatanG
Då är min fråga, kollar dom på Svensk TV frivilligt när du är borta då, tittar dom på det när du är hemma, fungerar det lär dom sig någon Svenska?
Farsan köpte alla Astrid Lindgrens filmer till den yngste så han skulle få se lite Svenska filmer, har dock inte börjat kolla på dom än, kanske denna gång när TV:n och soffan är på plats.

Då är min fråga, kollar dom på Svensk TV frivilligt när du är borta då, tittar dom på det när du är hemma, fungerar det lär dom sig någon Svenska?
Farsan köpte alla Astrid Lindgrens filmer till den yngste så han skulle få se lite Svenska filmer, har dock inte börjat kolla på dom än, kanske denna gång när TV:n och soffan är på plats.

Tyvärr har jag inte lyckats drilla in svärmor på att sätta på svensk tv till kidsen ännu så det blir mest för den yngsta och då när jag är hemma.
Bra att din farsa tänker som han gör med filmer. Du har/hade även pippi på svtplay som min yngsta vill kolla på jämt. Blev ett besök hos pippi sist vi var i Sverige som blev populärt.

Hos Pippi.jpg

10gb gratis internet från 10 April.

They have to dial *170*, followed by the 13 digits of their ID cards, # and then call out, which should take less than five minutes. Registration ends on April 30. Mobile users receive 10GB of data free for a month, starting from the date they register.

Thailand har världens snabbaste fasta internet för download?
Vet inte, men dom har ju vart snabba på att få ut fast lina även till dom ödsligaste trakterna nu, tom svärföräldrarna hade fiber hemma i byn, modernaste som finns i den byn ;)

Jättebra att det går fort att ladda ner... synd bara att alla klick börjar med 0.5sec svarstid när allt skall genom censurfiltret.

Hastighetet över 10Mb/s är oväsentligt, då man inte hinner konsumera snabbare (4K TV).

3BB
6ms svarstid har jag mot Chatuchak och 1gbp in , 300mb ut. Som mest sänks in hastigheten till 600mbp när mycket folk är ledigt och surfar.
TV, HBO, Monomax.
690 bath månaden tror jag det stod. Har inte fått första räkningen än utan uppgraderade från Entertainmentpaketet som inte hade TV dosan.
Oftare det tar helt stopp i leveransen jämfört med i Sverige. Några timmar bara dock.
Jag tror det kan bero på att de hänger kablarna i luften här och marken i Sverige.
Självklart gäller hastigheten enbart inom 3BB eget nät. Ut mot andra beror det på det stamnät de växlar in på. Upplever dock som väl fungerande, även mot Sverige.

Har 3bbb med, för tv funkar det bra, inga problem nu för tiden.
Händer att det samtidigt här hemma streamas 1-2 tv sällan streamar på alla 3 samtidigt, 1 tablet, 2 telefoner, onlinespelande på dator samtidigt, plus 1 telefon (jag) som surfar runt på vanliga sidor.
Tv:n i vardagsrummet kör vi kabel rakt in, resten av tv apparaterna på wifi men märker ingen skillnad nu, för ett år sen kunde det vara stor skillnad ibland.

Har 3bbb med, för tv funkar det bra, inga problem nu för tiden.
Händer att det samtidigt här hemma streamas 1-2 tv sällan streamar på alla 3 samtidigt, 1 tablet, 2 telefoner, onlinespelande på dator samtidigt, plus 1 telefon (jag) som surfar runt på vanliga sidor.
Tv:n i vardagsrummet kör vi kabel rakt in, resten av tv apparaterna på wifi men märker ingen skillnad nu, för ett år sen kunde det vara stor skillnad ibland.
Ja det är mycket kopplat här med. Upp till 6 telefoner, 3 stationära datorer, 3 laptops och 2 tablets samt två tv. Plussa man sen på några kompisar så är det bra att det funkar. Har TOT 1/500 för tror jag 800B/månad.
Fanns en del svaga punkter i övervåningen så skrotade routern och köpte Deco X20 med 3 satelliter istället som placeras ut. Har nog inte kommit under 200 någonstans vid mätningar. Alla satelliter har även uttag för direktkoppling. Verkligen nöjd med det systemet, har antivirus, bandbreddsprioritering och man kan prioritera varje enhet direkt på appen.
Vet att du tidigare var intresserad av mesh system, detta funkar klockrent för oss.

/ SatanG

Ja det är mycket kopplat här med. Upp till 6 telefoner, 3 stationära datorer, 3 laptops och 2 tablets samt två tv. Plussa man sen på några kompisar så är det bra att det funkar. Har TOT 1/500 för tror jag 800B/månad.
Fanns en del svaga punkter i övervåningen så skrotade routern och köpte Deco X20 med 3 satelliter istället som placeras ut. Har nog inte kommit under 200 någonstans vid mätningar. Alla satelliter har även uttag för direktkoppling. Verkligen nöjd med det systemet, har antivirus, bandbreddsprioritering och man kan prioritera varje enhet direkt på appen.
Vet att du tidigare var intresserad av mesh system, detta funkar klockrent för oss.

/ SatanG
Vi är väl igentligen inte nöjda för jag kommer aldrig upp i hastigheten som utlovas nu.
Men tänkt åka dit nån dag, för sist det uppgraderades behövde dom byta router och en kabel in till routern.
Sa dom inget om föränns jag va där och fråga dom varför inte vårt internet möter det nya ni utlovar.
Och nu skall vi ju ha 1gbps mot sist vi uppgradera 200mbps.
Vi betalar det vi betalade för 200mbps då, men nu enligt nya avtal skall det vara 1 Gbps.
799 baht i månaden.

Vi är väl igentligen inte nöjda för jag kommer aldrig upp i hastigheten som utlovas nu.
Men tänkt åka dit nån dag, för sist det uppgraderades behövde dom byta router och en kabel in till routern.
Sa dom inget om föränns jag va där och fråga dom varför inte vårt internet möter det nya ni utlovar.
Och nu skall vi ju ha 1gbps mot sist vi uppgradera 200mbps.
Vi betalar det vi betalade för 200mbps då, men nu enligt nya avtal skall det vara 1 Gbps.
799 baht i månaden.

Ja det är ju så utvecklingen på Internet går, höjda hastigheter istället för prissänkningar.
Kanske overkill med 1 GB men eftersom priserna är så låga kvittar det ju, många användare här och jag vill gärna ha mer än vi behöver.
Kanske lite mentalt, flyttade ju hit och fick gå till internetcafe för att kunna läsa min email. Nu när tekniken äntligen funkar bra, och till lågt pris så är det ju bara att åka med.
Testade med HD-streaming från Netflix på 2 tv och 2 stationära samtidigt, klockrent, men gissar att Netflix har servrar även i Thailand.
Sen kvittar det kanske ofta iom att flaskhalsen verkar ligga in till Thailand samt långa avstånd men tror, kanske felaktigt, att sänks hastigheten för alla blir det nog mer över ändå till den som har 1GB än den som har 10mb.
Framöver lär det ju kopplas upp mer och mer enheter i varje hem, har t.ex. även brandvarnare på wifi, 4K/8K streaming/gaming etc, så rekar verkligen en titt på Deco X20, wifi6 teknik och vattentät täckning överallt. Men det finns ju även andra märken med Mesh-system, både bättre och sämre.

/ SatanG

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
2 K
Mille1000
M
A
Svar
29