Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har jag missat något? Är du inte på semester? Eller har du flyttat för gott.
Köpt tv, nu internet om du har inte flyttat för gott vem kommer att använda detta när du åker hem igen? Bara nyfiken
Jag flyttade några OT-inlägg från Teknikdelen här, ämnet tycker jag är ganska intressant. Vad anser ni vara "All in"? I min lilla (och kanske inskränkta) värld kan jag inte leva i ett förhållande som bygger på misstänksamhet. Att vara ärlig mot varandra är för mig av yttersta vikt. Visst hände några saker i början av vårt förhållande som orsakade misstänksamhet men nu efter 9 år tillsammans är detta ett passerat kapitel.
Frugan vet allt om vår ekonomi och jag skulle aldrig kinna leva med att hålla saker hemliga för henne. Om det är vad som avses med "All in", må så vara i så fall. Här är det vad som gäller och det kommer att gälla i framtiden också.
Vårt trådburna intenet via levernatören 3BB har varit segt som tusan till frugans hus i Udon Thani sedan vi kom. Men eftersom vi bestämde oss för att renovera huset och nu flyttat till ett hyr boende så bestämde vi oss för att ta itu med detta tills vi flyttat tillbaks igen. Frugan skall kolla hur lång uppsägningstid det är etc. För något år sedan så var problemet att möss hade gnagt sönder isoleringen på kabeln in till huset utomhus…
Blir det byte av Routern så måste jag avinstallera Ring Cam övervakningskameran i appen och sedan installera på nytt igen då kameran är bunden till en specifik router. Inget problem men ibland försvinner ”Bar Code” på själva kameran som behövs och då är det bra att sparat på kartongen (eller bara kartongbiten) där också den specifika med serienummer ”Bar Code” till kameran finns som behöver skannas på nytt vid installationen…
Nu till internet via mobilt nätverk i Thailand.
När frugan tidigare har försökt att använda DTAC mobila nätverk för internet i Thailand som ingår att använda gratis via våra Telenor abonnemang i Sverige så har hon alltid klagat över att det går så långsamt att det är hopplöst att använda. Av flera orsaker så byter frugan till ett thailändskt SIM-kort med den största operatören AIS när hon kommer till Thailand. Hon betalade nu när vi kom för att ha snabbt internet i en månad via AIS och det har tidigare varit mycket snabbare än att köra mobilt internet via DTAC.
Igår på hyr boendet nör delade jag mobilt nätverk från frugans Iphone med AIS till min Ipad så var det så fruktansvärt långsamt att jag försökte istället att dela från DTAC istället. Jag fann att i alla fall specifikt på denna platsen att DTAC om än inte snabbt funkar bra mycket bättre än AIS.
Jag hjälpte då frugan att via min gamla reservmobil och genom att stoppa in frugans Telenor SIM-kort i denna och sedan söka upp DTAC mobilnätet. Att också dela internet via denna till hennes Ipad och hon noterade också att internet då gick snabbare än då hon var kopplat till sin Iphone med ett AIS SIM-kort.
Ska nu i som nästa steg försöka jämföra hur snabbt internet går via min Iphone med ett Telenor SIM-kort i via DTAC jämfört med frugans likadana Iphone med AIS SIM-kort när vi rör oss runt på olika platser inom Udon Thani till att börja med?
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.