Internet i Thailand

 
Har nu haft ToT fiber 150/50 (800THB/mån) i ett par veckor. Stabilt och bra förutom att IPTV streaming inte funkar bra alls.
Har 65-70 Mb ner/50 Mb upp mot Holland men laggar mest hela tiden. Kör Kodi 17.6 med tweakad buffer hantering, men hjälper inte.

Är förmodligen inte uppkopplingen det beror på,fiber brukar ju funka bra, körde med fiber i sverige samt en tidigare version av kodi plus vpn men det laggade ofta och jag testade olika inställningar med kodi utan några resultat.
Gick över till vlc i stället och det fungerade betydlig bättre!
 
Låt oss göra en test.
I mitt förra förhållande när exet kom till Sverige kunde vi inte streama thailändska kanaler, så samma sätt som det var/är besvärligt att från Thailand nå svenska servrar.
Nu streamar jag från Thailand TV3 och funkar klockrent.
Ni som är i Sverige kan testa om det funkar lika bra.
Länken:
http://www.ch3thailand.com/ดูทีวีออนไลน์
 
Är förmodligen inte uppkopplingen det beror på,fiber brukar ju funka bra, körde med fiber i sverige samt en tidigare version av kodi plus vpn men det laggade ofta och jag testade olika inställningar med kodi utan några resultat.
Gick över till vlc i stället och det fungerade betydlig bättre!

Då ska jag testa VLC. VPN tar bort mycket bandbredd.
 
Det beror ju på vilken vpn leverantör du använder, men jag testade ju givetvis utan vpn och med vpn och med olika vpn-leverantörer.
 
Det beror ju på vilken vpn leverantör du använder, men jag testade ju givetvis utan vpn och med vpn och med olika vpn-leverantörer.

Har Tunnelbear och MyExpatNetwork. Båda är likvärdiga i prestanda. IPTV King behöver ingen VPN men laggar ändå här i LoS i allafall. Har en vass Asus router och kör kablat med CAT6. Har inte testat DMZ än. Liiite för öppet.
 
Har Tunnelbear och MyExpatNetwork. Båda är likvärdiga i prestanda. IPTV King behöver ingen VPN men laggar ändå här i LoS i allafall. Har en vass Asus router och kör kablat med CAT6. Har inte testat DMZ än. Liiite för öppet.

Ingen leverantör kräver vpn däremot så kräver dom flesta att du inte använder vpn, king är väl bara en återförsäljare om jag inte minns fel.
Har kört ett tag med purevpn, testade precis och jag tappar cirka 10% av bandbredden med vpn.
Ska du testa bandbredden så gör det med speedtest.net.
Jag provade:
Från thailand, med vpn server i thai till internetleverantörer i thai.
Från thailand med vpn server i sverige till internetleverantör i sverige.

Och det var knappt någon skillnad, ett tapp på 10% i bägge fallen.
 
Ni experter.
Jag kör TOT - fiber 30/3 ligger jag på. Jag har två routrar. Inga problem Netflix, TV4, SVT play.
Men i veckan försvann 5GHz kanalen som jag brukade använda direkt i TV rummet.
Router nummer två finns i sovrum på våning 2 och har kanalen för 2,4GHz och slår nu igång. Så OK. Men när vi var många så började det lagga.....då sökte jag nturligtvis 5GHz kanalen...men borta...
TP-Link heter routern. Måste jag konvertera om den? Eller hur kolla att den fungerar? Dvs kanske är den trasig?
 
Området jag är ansluten till har en PON (passiv optisk net) lösning dvs vi delar alla på den fibern. Vilket inte är bra. Men det är läget och idag hade jag 38/3,5.

En till fråga. Om jag skall köpa ny router. Vilken rekommenderar ni?
 
Är förmodligen inte uppkopplingen det beror på,fiber brukar ju funka bra, körde med fiber i sverige samt en tidigare version av kodi plus vpn men det laggade ofta och jag testade olika inställningar med kodi utan några resultat.
Gick över till vlc i stället och det fungerade betydlig bättre!

vlc ?? I stället för Kodi ? förklara dig Tack
 
En hel del pappersarbete för fast förbindelse, lite mindre för SIM-kort och router. Du kan inte teckna abonnemang hemifrån, abonnenten måste skriva på.

Enklast är nog att hon själv går in till operatören.
Vi ringde och beställde fiber, inget pappersarbete än så länge iaf.

Blev True 50/20 med TV som ska kopplas in på tisdag.
 
Vi ringde och beställde fiber, inget pappersarbet
Vi ringde och beställde fiber, inget pappersarbete än så länge iaf.

Blev True 50/20 med TV som ska kopplas in på tisdag.
Har jag missat något? Är du inte på semester? Eller har du flyttat för gott.
Köpt tv, nu internet om du har inte flyttat för gott vem kommer att använda detta när du åker hem igen? Bara nyfiken:rolleyes:
 
Fråga från nyinflyttad:

Har en 4G router med dtac, högsta hastighet och obegränsat data.
Nu vill frugan se thailänsk TV. Vad behöver jag mellan routern och TV:n (förutom nätverkskablar) och vad behöver jag för abonnemang?
 
Fråga från nyinflyttad:

Har en 4G router med dtac, högsta hastighet och obegränsat data.
Nu vill frugan se thailänsk TV. Vad behöver jag mellan routern och TV:n (förutom nätverkskablar) och vad behöver jag för abonnemang?
Skaffa en antenn och en box så får du alla vanliga kanaler fritt utan abb.
 
Bara gå in på en elektronikaffär eller Tesco, bigc mfl alla har såna boxar till försäljning.

20180417_155743.jpg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
2 K
Mille1000
M
A
Svar
29
Visningar
5 K
Sir One
S
W
Svar
32
Visningar
4 K
R
S
Svar
13
Visningar
4 K
Anonym
A
S
Svar
9
Visningar
3 K
kenth.pennemo
K
S
Svar
0
Visningar
1 K
svarre
S
 
Tillbaka
Topp