Svensk TV via internet i Thailand

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

gunnarg

Forumveteran
Hej!
Jag vill se svensk TV via mitt bredband.Har problem då jag hela
tiden får upprhåll i sändningen av till exempel SVT play.
Mitt bredband har 8 mbit/s download och 0,5 mbit/s upload.
Vad skall jag göra mer?
Jag bor utanför Phuket town

Gunnar
 
SVTplay brukar jag inte titta på, men TV4 (innan den började kosta) och TV3 brukar knappt ha några avbrott för mig, fastän jag bara har 2 Mb (eftersom jag oftast inte brukar ha behov av snabbare).
Är det så stor skillnad till Thailand bara för att det är långt till servrarna? (Jag antar att de står i Sverige/England).
 
Det finns olika abonnemang att hyra i Thailand.
det "inhemska abonnemanget" fungerar super när du surfar inom Thailand men är riktigt dåligt när du surfar i resten av världen. 8 Mb får du bara inom landet, utom så dåligt som 0,5 - 1MB.
Det finns ett abonnemang som heter Premium. Där får du "bara" 4 Mb för ungefär samma pengar men du får minst 2Mb i verkligheten även utomlands. Det skall räcka för din internet-TV.
 
Jag har internet via ICT har 8 mb inom Thailand.När jag kollar med Bredbandskollen har jag ungefär 2 Mb men kan ändå inte se SVT play utan avbrott.Vad kan jag göra?
 
Om du tittar på ett klipp (<10 min) så prova att stänga ned andra öppna program och webbsidor och försöka igen. Flash kräver i regel mer datorkapacitet än andra streamingformat och processorn på en normal dator blir högt belastad.

Om du tittar på ett helt program så krävs det en uppkopplingshastighet på runt 1 Mbps (programmen kodas i 810 kbps) för oavbruten uppspelning.

Om du valt WindowsMediaspelaren och programmet hackar, stannar eller spelas upp i skiftande kvalitet kan det bero på att du har din spelare inställd på fel anslutningshastighet mot Internet.
 
Jag har tyvärr fått ett nytt problem.När jag vill se SVT plays nyhetsprogram kommer det upp ett meddelande att programmet inte får visas utanför Sverige.Hur kan man dölja att jag befinnermig i Thailand?Tacksam för hjälp.

Gunnar
 
"gunnarg " sa:
Jag har tyvärr fått ett nytt problem.När jag vill se SVT plays nyhetsprogram kommer det upp ett meddelande att programmet inte får visas utanför Sverige.Hur kan man dölja att jag befinnermig i Thailand?Tacksam för hjälp.

Gunnar

Hej Gunnar!

Du skulle kunna koppla upp dig via en Proxy som också fungerar som en anonymiseringsserver. Om du använder Relakks får du en svensk IP-adress. Eventuellt påverkar det hastigheten negativt men det är väl värt ett försök?
 
Tack för tipset.Kan nu se SVT play men tyvärr hänger inte bilden med talet.Jag vet inte hur man kan fixa det.

Gunnar
 
Gunnar, jag tror att det är problem med att nedladdningen inte går tillräckligt fort när du kör via proxyn. Som en variant skulle du kunna prova att ladda ner SVT-play-filen och spara den lokalt på din hårddisk innan du ser den. Jag googlade litegrann och fann bland annat följande guide. Det skulle kunna fungera men det blir ju ett moment extra för dig. Berätta gärna hur det gick!

"gunnarg " sa:
Tack för tipset.Kan nu se SVT play men tyvärr hänger inte bilden med talet.Jag vet inte hur man kan fixa det.

Gunnar
 
Tyvärr fungerear inte denn guide längre då SVT har gjort om sin sida.
Tack i alla fall och väntar på nya förslag.

Gunnar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

R
Svar
27
Visningar
9 K
Anonym
A
S
Svar
74
Visningar
7 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp