Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Legolas:

[ ja får erkänna det det var lite [move]OF TOPIC[/move], så jag får ge dig en karma eftersom du gav mig en karma när ni bröt mot mitt ämne för några veckor sedan. ;D

Ledarn :
det var intresant att du jobbar där, kommer att skicka ett PM till dig inom snar framtid

Var just och lämnade in Visumansökan , klar i morgon eftermiddag ... ;)

Noterade att det var mest Ryssar på ambassadens kontor för bla. Visumansökan

inte bra , stora i käften är de dessutom .......

"ledarn " sa:
Visst är det så.... Jag jobbar på Jackon..

www.jackon.se
www.dorocell.se
Jag kollade jackon väggen. Sedan man gjorde instruktionsfilmen så har reglerna för väggar i badrum ändrats. Som jag förstår det så uppfyller den väggkonstruktionen inte de nyare kraven som har kommit. Bland annat vad gäller regelavståndet och att man i dag ska ha en 15 mm plyfa i botten innan våtskivan monteras. Sedan är det inte heller tillåtet att borra igenom våtskivan utan detta får bara göras genom halva. Vi gör en mängd badrum per år och är godkända för säker vatten, BKR och PER.
Har du andra uppgifter så tar jag gärna del av dessa.
Vi ska om en månad renovera badum och stambyta i en hel bostadsrättsförening och tar gärna del av dina erfarenheter och kunskaper, inte bara för detta projekt utan för framtiden.

Hmm , vadå inte borra , menar du i våtzon 1 så kan jag köpa det , hur skall du annars kunna få in vvs i bad/duschrum .Du får inte bryta tätskiktet i våtzon1 . fö. får du borra ,dock med godkända tätningar för vvs ..... Jag har gjort ett anatal våtrum som besiktigats efter utfört arbete , och detta under 2012, kört med Litexskivor , godkänd skruv samt bricka med tillhörande tejp och tätskikt ....
Tror att det slarvas betydligt mer med golven , spännringar i brunnar samt dito kragar .... ;)

"Phonta " sa:
Hmm , vadå inte borra , menar du i våtzon 1 så kan jag köpa det , hur skall du annars kunna få in vvs i bad/duschrum .Du får inte bryta tätskiktet i våtzon1 . fö. får du borra ,dock med godkända tätningar för vvs ..... Jag har gjort ett anatal våtrum som besiktigats efter utfört arbete , och detta under 2012, kört med Litexskivor , godkänd skruv samt bricka med tillhörande tejp och tätskikt ....
Tror att det slarvas betydligt mer med golven , spännringar i brunnar samt dito kragar .... ;)
Reglerna för hur en vägg ska utformas framgår väldigt tydligt och det efter denna metod som vi arbetar. Om vi inte gör det så kan vi inte lämna de intyg som ska till och som ska ges till kunden. det går att göra avsteg från regeln men då måste detta tydligt avtalas innan arbetet påbörjas.
Utvecklingen inom denna sektor går snabbt och reglerna ändras väldigt ofta., det har jag märkt under mina 30 år i yrket.
På "säker vatten´s" hemsida finns en länk till ett klipp som förklarar reglerna och anledningen till att dessa finns.
http://www.sakervatten.se/branschregler/vatrumsvagg

"ledarn " sa:
Våran våtrumsskiva är godkänd och säljs av alla stora bygghandlare..

Vi säljer en slags genomföring om du nu måste ha hål i skivan..
Kommer inte ihåg vad den heter just nu då den har ett Norskt namn :o :o
(Dyfvling nånting) ??

Men nu är detta inte någon jätteprodukt för oss...
I Malmö däremot säljs den som tusiken...
Våran fabrik i Skurup lastar ut många, många pall i veckan... :nod: :nod:
Våtrumsskivan är säkert godkänd men inte den bakomliggande väggen som den visas i era handlingar. Vi har använt den vid några tillfällen när vi har haft stenväggar. Vi slutade dock med den då det krävs att underlaget är helt spikrakt. Om inte så formar sig skiva efter väggen och kakelsättningen ser för dl---ig ut. Den kakelsättaren som gjorde jobbet fick sparken eftersom han inte varit tillräckligt noggrann. Rätt använd kan den dock vara bra, men det gäller ju allt material.

"ledarn " sa:
En jäkla skillnad på material fel och utförande fel....
Ja det är en stor skillnad. Jag sa inte att det är fel på materialet.
Att genomborra en skiva låter sig dock inte göras i något enda fall, inte ens med er skiva. Spana in filmen som finns på Säker vattens hemsida så ser du hur man ska bygga upp en vägg för att uppfylla dagens krav.

"legolas " sa:
Nummer 2

jag trodde aldrig att jag skulle behöva säga detta:

OFF TOPICNästan som att vara off side i Chaiyaphum :):):)

Välkommen i gänget ;D ;D ;D ;D

legolas
livet e gött ibland när man får ge igen...

OJ, nu går dagarna fort, hämtar passet med Visum i morgon sen 13 dagar till det stora steget att lämna Sverige som jag inte kommer att sakna ett skit .........

13 dagar det går fort. Du får låtsas du åker om 10 dagar så har du 3 dagar som backup om något strular, eller bara slappa om det går som det ska :) ha det gött i thai nu.

Tackar för det , men vad skall strula , visat är klart , huset är sålt ,bilen är såld.. Jo de sista tre dagarna bor vi på hotell , så egentligen så är det bara 10 dagar kvar ;D

"ledarn " sa:
Klart du får skicka mig ett PM om du vill... :D :D

Men jag kan inte "fixa" någonting om det är det du vill fråga om..
Vi har rätten att köpa oss en husgrund och väggsystem själva för självkostnadspris, men inget mera....

Bara så att du vet...
ledarn
ok då vet jag det, det var tanken att få lite rabbat, man kan ju fråga o det kostar ju inget. man kan ju inte få annat ett nej el ja :nod:

;D ;D ;D ;D Snacka om OFF TOPIC .... Hitta gärna en tråd om rabatter... kanske
en ny tråd om trädgårdsskötsel ;D

Denna tråd måste ju vara den mest OT på hela forumet, delvis min förtjänst :D

Menr ni på fullt allvar att inte vackra, unga män tänder på gamla, blekfeta falangkärringar?

Var det måhända därför 3 stycken snyggingar sprang skrikande ut från ICA i Sölvesborg när jag flörtade med dem?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp