Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo ,
Jag kan fortsätta där jag slutade , tanken när jag träffade min fru här 2006 var att vi skulle bo tillsammans leva ett bra liv samt ta hit hennes tonårsdöttrar då 10 samt 12 år gamla. Jag lade ner oerhört mycket arbete med att få till allt med Migrationsverket , den ena dottern hade inte varir skriven hos mamman (min fru) utan hos fadern , detta gjorde att de Svenska Migrmyndigheterna krävde DNA med mera , detta var tidsödande och kostsamt , jag fick naturligtvis ta en del av båda :(Till slut kom båda barnen , började i Svensk skola ,allt var frid och fröjd , den äldre hade ju haft bra kontakt med sin far ,den yngre kände att jag var hennes pappa , som sagt allt var bra tills de fick kontakt med andra Thai , det dröjde ett år , elevassistenten på skolan var Thai , då började problemen och intriger , en Thai som tror dom lever i Thailand med allt vad det innebär, talade om för barnen att deras mor var ingenting att lyssna på , hon kunde ju inte läsa eller skriva korrekt Thai utan var en outbildad lantlolla från Isaan , fy fan för den människan , må hon brinna någonstans efter sin död ...Sen kom hemspråksläraren in i bilden , bara intriger skit och trasig relation inom familjen .. Thaibarn i Sverige skall hållas ifrån Thai ... Lögner förtal ,falsk ingivelse mm. mycket allvarliga saker håller dessa människor på med , först när jag kopplade in en god vän som är advokat kröp dessa intrigerande kärringar tillbaks i sina hålor .. Nåväl detta resulterade att jag slängde ut min fru och barnen från mitt hus , ultimatum , barnen tillbaka till Thailand , så blev det och där skall de vara , tre år i Sverige varav 1, 5 år av helvete samt inga kunskaper mer än sex droger alkohol, röka och annat skit , det var vad de lärde sig ... otack är värdens lön ...
De barnen har för alltid i mitt hjärta skapat sig en position långt bort i de svarta mörkret ...

Men nu skall jag glädjas av ett bra liv i värmen med min fina skötsamma hustru som även hon for illa av barnens samt Thaikärringarnas bettende ... Barnen kommer aldrig in under mitt tak i mitt hus .. det är säkert som Buddha i Templet ... ;)

Tack Ponta för att du delar med, skriv gärna lite mer detaljerat vad det handlade om med hemspråksläraren, så man vet vad man ska tänka på. Tror du att de "föll dit" för att de växt upp i Thailand eller för att de blev manipulerade?

Intressant att höra mer om du känner för att berätta! Av sina egna och andras misstag och erfarenheter lär man sig!

"Phonta " sa:
Jo ,
Jag kan fortsätta där jag slutade , tanken när jag träffade min fru här 2006 var att vi skulle bo tillsammans leva ett bra liv samt ta hit hennes tonårsdöttrar då 10 samt 12 år gamla. Jag lade ner oerhört mycket arbete med att få till allt med Migrationsverket , den ena dottern hade inte varir skriven hos mamman (min fru) utan hos fadern , detta gjorde att de Svenska Migrmyndigheterna krävde DNA med mera , detta var tidsödande och kostsamt , jag fick naturligtvis ta en del av båda :(Till slut kom båda barnen , började i Svensk skola ,allt var frid och fröjd , den äldre hade ju haft bra kontakt med sin far ,den yngre kände att jag var hennes pappa , som sagt allt var bra tills de fick kontakt med andra Thai , det dröjde ett år , elevassistenten på skolan var Thai , då började problemen och intriger , en Thai som tror dom lever i Thailand med allt vad det innebär, talade om för barnen att deras mor var ingenting att lyssna på , hon kunde ju inte läsa eller skriva korrekt Thai utan var en outbildad lantlolla från Isaan , [¤#@@¤%] för den människan , må hon brinna någonstans efter sin död ...Sen kom hemspråksläraren in i bilden , bara intriger skit och trasig relation inom familjen .. Thaibarn i Sverige skall hållas ifrån Thai ... Lögner förtal ,falsk ingivelse mm. mycket allvarliga saker håller dessa människor på med , först när jag kopplade in en god vän som är advokat kröp dessa intrigerande kärringar tillbaks i sina hålor .. Nåväl detta resulterade att jag slängde ut min fru och barnen från mitt hus , ultimatum , barnen tillbaka till Thailand , så blev det och där skall de vara , tre år i Sverige varav 1, 5 år av [¤#@@¤%] samt inga kunskaper mer än [¤#@@¤%] alkohol, röka och annat skit , det var vad de lärde sig ... otack är värdens lön ...
De barnen har för alltid i mitt hjärta skapat sig en position långt bort i de svarta mörkret ...

Men nu skall jag glädjas av ett bra liv i värmen med min fina skötsamma hustru som även hon for illa av barnens samt Thaikärringarnas bettende ... Barnen kommer aldrig in under mitt tak i mitt hus .. det är säkert som Buddha i Templet ... ;)

Jag vet inte så mycket om thailändsk barnuppfostran,men jag har alltid tänkt att det verkar som om barn i Thailand blir som det blir helt enkelt. Jag menar föräldrarna går inte in och tillrättarvisar dem hela tiden som i sverige.
Barnet får hållas och göra som det vill och sen tänker de vuxna att jaja det blir säkert bättre när han blir stor.
precis som att de tänker att barnet tappar ansiktet om det tillrättavisas hela tiden,

tror du inte att dom hade jättesvårt att anpassa sig i sverige dvs hitta sin plats,

Om det ändock hade varit på det sättet, men nej, Thaikärringarna ansåg att mamman (min fru) var mindre värd pga. sin ringa skolgång , ni vet kanske hur det fungerar med överheten i Thailand, det gäller även bland Thai i Sverige .. Manipulerar,talar om för barnen att de skall gå till soc om mamman är för hård dvs. kräver att de skall hem kl 21 på vardagar , lägger sig i allt och vänder barnen mot Mamma ,allt för egen vinning , det förstod vi när barnen nu har berättat att en av dess Thaikärringar utryckt en önskan att barnen skulle bo hos henne som familjehemsbarn ,, där kom intäkterna in ... >:(Att sen göra falska anmälningar till social myndighet drar dom sig heller inte för , att göra det i eget syfte samt för egen vinning kallas falsk tillvitelse ocg ger normalt 6 mån fängelse ,, Riktigt otäckt , håll Era Thaiungdomar borta från Thai i Sverige , så länge de har Svenska kompisar eller andra nationaliteter funkar det , men Thai NEJ >:( >:( >:(
Men nu är allt lugnt , men jag har fortfarande en känsla för att göra en anmälan mot dessa kärringar , det har kommit fram en hel del från barnen sen dom kom hem till Thailand ....

"magnusjansson " sa:
Jag vet inte så mycket om thailändsk barnuppfostran,men jag har alltid tänkt att det verkar som om barn i Thailand blir som det blir helt enkelt. Jag menar föräldrarna går inte in och tillrättarvisar dem hela tiden som i sverige.
Barnet får hållas och göra som det vill och sen tänker de vuxna att jaja det blir säkert bättre när han blir stor.
precis som att de tänker att barnet tappar ansiktet om det tillrättavisas hela tiden,

En bra beskrivning på barnuppfostran i Thailand, jag känner igen det och då framförallt med pojkarna. Flickorna brukar få hjälpa till hemma och kommer tidigare in i en diciplinerad tillvaro.

Tror du inte du får svårt att hålla flickorna borta Phonta, med tanke på de starka banden i Thailändska familjer.

Verkligen bra att ni delar med er av era erfarenheter, stort tack. Risken för att barnen råkar ut för sådana kärringar är säkert större ju äldre dom är när dom kommer till Sverige.

Våra barn var ju 6 och 9 år när dom kom hit och jag har inte märkt några sådana tendenser, åtminstone inte än. Den förra hemspråkslärarinnan dom hade var bra, nu har dom fått en ny och henne vet jag inget om. Men tack vare era erfarenheter får man ju se till att skärpa uppmärksamheten så att samma sak inte inträffar för vår del. Det vore en total katastrof, varken mer eller mindre.

Tack än en gång!!

En av mina svägerskor har blivit hemspråkslärarinna. Jag kan inte tänka mig hon tillhör kategorin som Phonta beskriver.

Det kan ju vara skillnad att i större städer blir det lätt grupperingar, små samhällen så behöver dom samsas för alla känner alla. Det skulle inte funka här om det blev grupperingar. Även om dom har olika bakgrunder och förutsättningar.

Phonta Karma för detta ....

Som du säger så finns det en djävla massa SKIT THAI KÄRRINGAR HÄR I SVEDALA SOM SKRYTER O HÅLLER PÅ men som tur e så i gruppen som frugan umgås i så alla dom väck
finns inge värre en o höra om hur dom skryter ljuger om hur mycke dom äger o har

O sen vet man själv att dom jobbat i Lampaaffären men nej då dom har jobbat på bank eller nåt djävla shoppingmal o tror sig vara bättre än andra

Ska berätta en liten sak som hände innan ja träffa frugan
hade ju varit i LOS o lekt lite så en dag så berättar en av polarna att han träffat en thai tjej kul tyckte ja o det tog ett bra tag innan ja träffa henne .
vet att vi satt hos gemensamma vänner en kväll o drack lite gott då kom dom dit polarn kom in i rummet o vi snacka en massa skit me varann tanten hans hamna i köket me dom andra damerna o det dracks väl en del vin där ute me
'
jag satt där o hörde en av damerna berätta hur stort hus hennes gubbe köpt till henne mm mm o berätta att hon minsann gått högskola i BKK o inte hunnit börja jobba innan hon träffa sin man ..

Ölen tog slut o jag gick ut för att hämta mera till oss när ja kom in i köket blev det knäpptyst när ja såg tjejen som satt där o tjata me dom andra ;)

Nu vet alla damerna att hon inte alls gått i skola i BKK utan jobbat på TQ i Pattaya

Tack Ponta för att du delar med dig, starkt jobb. Oj va jobbigt det måste varit. Speciellt att man utnyttjar nyanlända tonåringar ... fy fy fy! Sen måste det vara svårt att agera om man inte får reda på allt med en gång, men skulle jag få reda på något sånt skulle det ...

Då vet man vad man ska hålla koll på, för visst är det så i storstäderna att thaiarna grupperar sig, vissa anser ju sig vara för mer, andra sköter sig inte och de som sköter sig får skit av andra. Som tur är håller min fru sig från de värsta av dessa.

Jag hoppas och tror att våra barn skulle berätta om något sånt inträffade, men jag kommer ha lite koll på hemspråksläraren.

Jag känner igen det du skriver också Glimten66, exakt sånt har jag hört också men hennes man har sagt nej hon har ingen utbildning, hon har jobbat på hotel etc. Förstår inte varför de ska dölja sanningen ...

Magnus tror du har rätt i viss thailändsk barnuppfostran, det finns ju olika, men jag har sett olika varianter. Min barns kusiner är uppfostrade enligt dessa principer. Gör de något tokigt säger ingen till, och säger jag till bli min fru förbannad, då hennes syster och mamma blir ledsna. Det skiter jag i om de inte uppför sig. Min barn ska inte behöva se deras tokigheter eller total olydnad.

Men nu blev det ju tal om barn, och jobbigheter. :thumbsdown: Berätta Ponta om trevligheter som hänt. Med facit i hand kanske det svetsade samman dig och din fru?

Självklart har detta svetsat oss samman , jag tror iofs inte att hon riktigt förstår hur illa det var ... även jag som farang blev utsatt för förtal och andra otrevligheter, är man gift med en Thai så är man i socialas ögon en skitgubbe som gillar småflickor , vad som heslt kan hända ,så se Er om och var vaksamma på allt i Er omgivning speciellt från Skola och soc ,barnen har berättat hur sockärringarna tillsammans med dessa Thai satt och talade om vad barnen skulle säga ... djävligt otäckt , de ser spöken mitt på ljusa dan . Men de var ute i ogjort väder som jag säger och nu har frugan och jag det lugnt det och harmoniskt .
Hoppas nu att det håller i sig i Thai ,men familjen är bra , svärmor och svärfar med fem bröder är atbetsamma och skötsamma , de är trogna sina fruar dvs. inga mia noi :D

"Janne " sa:
Jag känner igen det du skriver också Glimten66, exakt sånt har jag hört också men hennes man har sagt nej hon har ingen utbildning, hon har jobbat på hotel etc. Förstår inte varför de ska dölja sanningen ...

Så du kan inte förstå att en Thaidam som jobbat på etc. (BAR) etc. kanske vill dölja sanningen?

"Jonas " sa:
Så du kan inte förstå att en Thaidam som jobbat på etc. (BAR) etc. kanske vill dölja sanningen?

Jag kan i alla fall förstå det Jonas , det är inget de är stolta över utan av någon anledning tvingats till av ekonomiska omständigheter eller att helt enkelt föräldrar tvingar ner döttrarna för att göka ihop slantar medans de ligger i hängmattan och dricker Lao Kao , fy fa... >:(

"legolas " sa:
Håller med dig Jonas.... Varför skall vi kräva av thaidamerna att de skall ställa sig upp i kyrkan och bekänna alla sina synder inför hela ghettot av fördömmande falanger som inget hellre vill än att klanka ner på damerna ifråga..

och detta då ifrån oss människor som fan inte ens vågar tala om vad de har i månadslön, så privata är vi, hur privata tillåter vi andra att vara då?

legolas

Ja här sa du en sanning Lego!! Varför rota i gammal skit!!! >:(
Känner många fd "bardamer" som är gifta och stadgade och vill väl knappast bli påminda om sitt förra kanske "påtvingande" arbete! :nod:

Karma till Lego!

Areeya

"Jonas " sa:
Nu tror jag du missförstod mig eller jag Glimten, det jag menar är att de skryter över sin utbildning och att de har jobbat kanske på en bank eller ett statligt verk i Thailand när de i själva verket kanske jobbat som hotellstäderska, i butik, på risfältet. Jag tror inte någon som jobbat inom nöjesindustrin (kan man kalla det så) skryter inom om detta, då är det väl ok att dra till med en nödlögn, men kanske inte då att man har högskolestudier om man inte har det ...

Om nu frun vill dölja något känns det ju konstigt att mannen berättar vett och brett om sanningen.

Sen att skicka ner döttrarna för att tjäna pengar när föräldrarna ligger i hängmattan är ju ett större kulturellt problem som i sig är en otroligt intressant diskussion som jag har svårt att förstå.

Men jag tycker INTE att man ska kräva att de vett och brett berättar att de jobbat nöjesindustrin, intressant att det kunde missförstår så mycket och då vaknade gubbsen i Thailand ...

"areeya " sa:
Ja här sa du en sanning Lego!! Varför rota i gammal skit!!! >:(
Känner många fd "bardamer" som är gifta och stadgade och vill väl knappast bli påminda om sitt förra kanske "påtvingande" arbete! :nod:

Karma till Lego!

Areeya

Samma här, flera av frugans kompisar är f d barflickor från Pattaya. Urtrevliga tjejer som verkligen tar hand om sina män samt hus och hem. Det skulle aldrig falla mig in att på något sätt nämna deras bakgrund. Som ni säger - Det är inget dom har gjort frivilligt!

"Janne " sa:
Nu tror jag du missförstod mig eller jag Glimten, det jag menar är att de skryter över sin utbildning och att de har jobbat kanske på en bank eller ett statligt verk i Thailand när de i själva verket kanske jobbat som hotellstäderska, i butik, på risfältet. Jag tror inte någon som jobbat inom nöjesindustrin (kan man kalla det så) skryter inom om detta, då är det väl ok att dra till med en nödlögn, men kanske inte då att man har högskolestudier om man inte har det ...

Om nu frun vill dölja något känns det ju konstigt att mannen berättar vett och brett om sanningen.

Sen att skicka ner döttrarna för att tjäna pengar när föräldrarna ligger i hängmattan är ju ett större kulturellt problem som i sig är en otroligt intressant diskussion som jag har svårt att förstå.

Men jag tycker INTE att man ska kräva att de vett och brett berättar att de jobbat nöjesindustrin, intressant att det kunde missförstår så mycket och då vaknade gubbsen i Thailand ...

Nej Janne du har helt rätt det e dom andra jönsarna som har missuppfattat igen ;)

Jag tycker även jag att vi kan fylla ut min tråd med dylika diskussioner om tillex denna moral som gör att Thaifolket inte ser "nöjesindustrin " som dålig moral utan som en helt ok inkomst .... Det är ju nu väntans tider fram till fredag då vi skriver och jag får handpenning ;)Min hustru har enligt henne själv aldrig jobbat på en bar , Nänä säger jag , men du träffade din första farangman på en restaurang i Pattis ;D
Jo , jag var där med moster och en kompis för att sälja "pamaj" Siden , serverade då på en restaurang samt diskade då jag träffade honom , kan nog stämma tänkte jag , min fru kan inte ett skit Engelska , vilket hon borde ha lärt sig på ett bar , iofs så skiter jag i vilket , hon är den hon är idag , och vad hon gjorde för 11 år sen ger jag fa... i ;D Men inte är det ok att skicka ner unga tjejer för att Hura med o istället för u :D Att en Thaikvinna som lämnats av en Thaiman med två barn att försörja åker ner och lämnar barnen hos morföräldrar , det kan jag förstå ...Vad har hon för val .....

:)

I-Support-Single-Moms-T-shirt.jpg

k_5000_a_01__40982.jpg

support-single-moms1.jpg

"Phonta " sa:
Jag tycker även jag att vi kan fylla ut min tråd med dylika diskussioner om tillex denna moral som gör att Thaifolket inte ser "nöjesindustrin " som dålig moral utan som en helt ok inkomst .... Det är ju nu väntans tider fram till fredag då vi skriver och jag får handpenning ;)Min hustru har enligt henne själv aldrig jobbat på en bar , Nänä säger jag , men du träffade din första farangman på en restaurang i Pattis ;D
Jo , jag var där med moster och en kompis för att sälja "pamaj" Siden , serverade då på en restaurang samt diskade då jag träffade honom , kan nog stämma tänkte jag , min fru kan inte ett skit Engelska , vilket hon borde ha lärt sig på ett bar , iofs så skiter jag i vilket , hon är den hon är idag , och vad hon gjorde för 11 år sen ger jag fa... i ;D Men inte är det ok att skicka ner unga tjejer för att Hura med o istället för u :D Att en Thaikvinna som lämnats av en Thaiman med två barn att försörja åker ner och lämnar barnen hos morföräldrar , det kan jag förstå ...Vad har hon för val .....

Jag tycker det är en svår fråga, är det ok eller inte. Om tjejen vill är det väl ok, när jag för länge sedan diskuterade med min fru sa hon att det fattar du väl att ingen vill, kunna man tjäna dessa pengar skulle ingen jobba där. Och det är ju sant. Sen att föräldrarna skickar ner sina töser övergå mitt förstånd, dels hur föräldrarna kan styra dessa tjejer och dels hur man som förälder tänker?

Jag tycker det är svårt att ha en klar uppfattning då det är så inrotat i kulturen. Jag gillar ju inte att "barnen" styrs så av sina föräldrar heller, men så var det väl mycket i Sverige för 70-80 år sedan också ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp